Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Flere venninner av meg er karrieremennesker. Jeg forstår at timeplanen deres er ish at det ikke er nok timer i døgnet bare for å få dagene til å gå rundt.

Likevel er det interessant: de mener de er for opptatt til å få nye venner/beholde gamle venner, date, og å ha kjæreste. Og dette er faktiske påstander, altså: de satser ALT på karrieren.

Jeg bare lurer: har ikke venninnene mine (og en god del generelt av den norske befolkningen) seksuelle behov, og romantiske ''fysisk nærhets''-baserte behov?

Går det virkelig an å fokusere så mye på seg selv og sin egen karriere/drømmer at å satse på et sosialt liv er helt uaktuelt?

Anonymkode: 9f450...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja når sexlyst ikke er tilstede lenger så går ting mye lettere. Ingen behov for barn så da kan partner vente til et annet tiår bla bla. Venner gjennom jobb kanskje, nettverkbygging-venner ++. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva om sexlyst er tilstede, men tiden ikke spiller på lag med deg?

Eller er slike jenter egentlig bare ''for dårlige'' for gutter, og bruker timeplanen som unnskyldning for å ikke ha et liv?

Skrevet

Behov for nærhet og sosialt samvær etter jobb er ikke like viktig for alle. 

• Liker 1
Skrevet

Det handler nok like mye om at de ikke synes vennskap er givende nok til at de er villig til å forsinke karriere pga det. 

AnonymBruker
Skrevet

Så noen mennesker er faktisk bare ikke sosiale skapninger slik... mennesker er?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de med mer eller mindre null fritid, ikke egentlig pga karriere, men to jobber, mye trening og to hunder.

Det fører til at jeg har mer eller mindre null fritid. Så derfor ikke mye tid til venner/familie/dating. Jeg har en FF, trener med en kamerat, er sosial på jobb og bruker det meste jeg har av fritid på familie. Funker gull for meg, men nå er ikke jeg den mest sosiale personen heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...