Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb som jeg begynte å få betaling for i januar. Fikk litt betalt i fjor, men feriepengene utgjorde 155 kroner. Dette vil da naturligvis være alt for lite for meg å leve på fram til juli. Får jeg utbetalt lønna jeg trodde jeg skulle få i dag i juli? 

Anonymkode: 31393...296

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fastlønn? Timesbetalt? Skal du ha ferie? 

Hvis man har fastlønn får man som regel ikke lønn i juni, bare feriepenger. Du blir derimot ikke trukket når du faktisk tar ferie. 

Anonymkode: afbe7...5c0

Skrevet

Skal du ta ferie på denne jobben? Jobber du i fast stilling/vikariat?

Skrevet

Dette er en jobb med fastlønn. Er barnekordirigent, vikar for ei i mammaperm. Naturligvis er det ikke korøvelser når barna har sommerferie, men er jo dumt om jeg ikke får lønna mi.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta opp med lønn. Kan være de kan fordele ut litt fra resten av året. Om det er tvunget ferie i jobben så blir det ferie, men hvordan du skal løse at du ikke har opparbeidet deg ferie skulle du snakket med arbeidsgiver om tidligere.

Anonymkode: e7cdb...6d9

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du ta opp med lønn. Kan være de kan fordele ut litt fra resten av året. Om det er tvunget ferie i jobben så blir det ferie, men hvordan du skal løse at du ikke har opparbeidet deg ferie skulle du snakket med arbeidsgiver om tidligere.

Anonymkode: e7cdb...6d9

Som sagt så er jeg student, ganske ny på arbeidsmarkedet, så er ikke så lett å vite hva man må ha klart med arbeidsgiver fra før av

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere ikke har noen øvinger på sommeren har du vel en annen sommerjobb klar?

Anonymkode: e7957...447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...