Gå til innhold

Muntlig eksamen - hvordan psyke seg selv opp før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får helt hetta av tanken på muntlig eksamen. Får ikke sove, har vondt i magen.... Det går utover forberedelsene til eksamen, fordi hodet er fullt av katastofetanker.

Klarer av og til å «snu» meg selv, så jeg blir mitt vanlige fornuftige jeg igjen. 

Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre/tenke for å psyke meg selv opp til dette?

Er godt voksen, og blir helt matt av at denne eksamensangsten skal forstyrre meg sånn. 

Anonymkode: e1b3a...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre/tenke for å psyke meg selv opp til dette?

Forbereder du deg godt er det ingen grunn til å stresse.

Anonymkode: d1cf4...9fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å høre på en motivasjonssang? 

Anonymkode: c6b89...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å høre på en motivasjonssang? 

Anonymkode: c6b89...efd

Anonymkode: 6c1a5...0c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er nervøs for noe - av typen eksamen, jobbintervju osv. Så har jeg noen teknikker for å holde nervene i sjakk: 

- Være godt forberedt og føle meg trygg på det jeg skal prestere på (det mest åpenbare rådet, så klart) 

- Velger et antrekk jeg føler meg klassisk fin og komfortabel i. Gjerne litt ekstra fint undertøy, for ekstra selvtillit. (Tips fra Hanne Kristin Rodhe!) Lakker negler, henger fram klær på forhånd osv. 

- Unner meg noe godt å spise

- Forteller meg selv at jeg er flink, at jeg har klart liknende ting selv osv. Gir meg selv forbud mot negative tanker (lettere sagt enn gjort, jeg vet). 

- Tenker på at "det går jo bra uansett". Har aldri hørt om noen som fikk livet sitt ødelagt fordi de strøk på en eksamen, for å si det sånn. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 13406...0dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minn deg selv på at sensor er et helt vanlig menneske - sannsynligvis et menneske som vil deg vel :) Og husk å puste. 

Anonymkode: e0929...60c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips! 😅

Skal ta meg en dusj, lakke neglene og finne fram klær etterpå. 

Ble i godt humør bare av å høre sangen! :fnise:

Og godt poeng, som jeg prøver å minne meg selv på også: har faktisk aldri hørt om noen som har tatt kvelden av en dårlig eksamen 😜

Er fortsatt nervøs, men ikke så ille som tidligere i dag faktisk. Blir godt å bli ferdig!

TS

Anonymkode: e1b3a...fad

Skrevet

Ta en drink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...