exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #21 Skrevet 12. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun får starte sitt eget firma og finne et egnet lokale, jeg går på yoga i et lagerlokale, det er veldig greit men aldri om jeg hadde gått i en garasje! Hvordan gulv er det der? Er det trekk fra garasjedøren? Hva med rømningsveier? Tilgang til toalett? Eventuelt garderobe? Dessuten er det instruktøren som skal ta betalt for timene og selv bestemme hvor mye hun vil ta per time, hvilke alternativ med tanke på klippekort, drop-in osv., det du har noe med er hvor mye du eventuelt skal ta i leie av henne! Anonymkode: 470ac...b1c Selvsagt skal hun starte eget firma. I hvert fall hvis hun skal gjøre det mer og det blir stor fortjeneste. Nå er det snakk om bare 1 gang i uken hvor hun nesten gjør det gratis. Dette fordi hun er fstansatt med god lønn et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #22 Skrevet 12. juni 2018 Just now, exictence said: Selvsagt skal hun starte eget firma. I hvert fall hvis hun skal gjøre det mer og det blir stor fortjeneste. Nå er det snakk om bare 1 gang i uken hvor hun nesten gjør det gratis. Dette fordi hun er fstansatt med god lønn et annet sted. Du har fremdeles ikke svart på spørsmålene om garderobe, toalett og hvorvidt din garasje er godkjent til næringsvirksomhet. Anonymkode: e20ce...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #23 Skrevet 12. juni 2018 Jeg går på yoga på et «proft yogastudio» (det hørtes teit ut, men du skjønner nok hva jeg mener). Erfaren instruktør, skikkelig lokale, utstyr til utlån til alle (matter, bolstere, klosser, pledd osv), garderobe, god oppfølging, ulike kurs å velge mellom osv. Betaler va 1500 for åtte timer. Føler at jeg betaler for kvalitet. Til sammenlikning bør du nok legge deg langt under det med «garasjeyogaen» - men det kan forsåvidt være et kult konsept da. Har du toalett og skifteplass til deltakerne? God ventilasjon/luft/lys? Det tenker jeg er viktig at er på plass. Selv er jeg nok blitt så bortskjemt med gode fasiliteter at det ikke høres sånn kjempefristende ut å ha yogatimer i en privat garasje. Men det kommer jo an på tilbudet der dere bor, og prisen dere legger dere på! Anonymkode: ef878...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #24 Skrevet 12. juni 2018 3 minutter siden, exictence skrev: Selvsagt skal hun starte eget firma. I hvert fall hvis hun skal gjøre det mer og det blir stor fortjeneste. Nå er det snakk om bare 1 gang i uken hvor hun nesten gjør det gratis. Dette fordi hun er fstansatt med god lønn et annet sted. Likevel trengs det svar på de andre spørsmålene jeg stilte! Og hva tror du naboene, kommunen og ikke minst brannvesenet mener om yogastudio i en liten garasje? Anonymkode: 470ac...b1c 2
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #25 Skrevet 12. juni 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun får starte sitt eget firma og finne et egnet lokale, jeg går på yoga i et lagerlokale, det er veldig greit men aldri om jeg hadde gått i en garasje! Hvordan gulv er det der? Er det trekk fra garasjedøren? Hva med rømningsveier? Tilgang til toalett? Eventuelt garderobe? Dessuten er det instruktøren som skal ta betalt for timene og selv bestemme hvor mye hun vil ta per time, hvilke alternativ med tanke på klippekort, drop-in osv., det du har noe med er hvor mye du eventuelt skal ta i leie av henne! Anonymkode: 470ac...b1c Jeg kan omtrent garantere at det er mer attraktivt i garasjen enn på et lagerlokale. Det er lenoliumgulv, ingen trekk. Det er som i en bilbutikk, på en måte. Men rommet skal da innredes for attraktivt Yogarom. Tilgang til toalett og garderobe til klær, men ikke dusj, men vask. Ja, det er hun som må bestemme. Alternativ er klippekort, drop in, som du sier. Det med semester avgift var bare et forslag. Takk for svar. Hva betaler du? Hvordan er det der? Endret 12. juni 2018 av exictence
Gjest The ceiling lamp Skrevet 12. juni 2018 #26 Skrevet 12. juni 2018 9 minutter siden, exictence skrev: Så hyggelig. Så fint at du får frem det med at småpartier kan føles bedre for noen og mer intimt. Jeg tenker det blir mer sosialt og hyggelig. Ja, absolutt vil hun ha det veldig billig. Hva tenker du at du ville betalt? Foreslå en lav sum. Jeg tenker kanskje sånn kr 1000,- frem til jul. Da kan de gå en time i uken. Det er ca 20 uker. Da blir det kr 50,- for 1 time dersom de går alle timene. 1000,- for hele sesongen er absolutt en grei pris. Det ville jeg betalt
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #27 Skrevet 12. juni 2018 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne lett deltatt på disse timene. Det er luksus at det er få studenter, hun er utdannet og jeg regner med at hun har drevet med egen praksis før utdannelsen. Hvis hun legger seg et stykke unna vanlige satser, f.eks 80-100 kr timen hadde det vært attraktivt for meg. Måtte hatt muligheten til å bruke et toalett. Anonymkode: b6fb2...ca9 Så flott. Ja, hun har drevet med Yoga i omkring 10 år før hun nå tok en 200 timers utdanning. Takk for svar. Endret 12. juni 2018 av exictence
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #28 Skrevet 12. juni 2018 1 minutt siden, exictence said: Jeg kan omtrent garantere at det er mer attraktivt i garasjen enn på et lagerlokale. Det er lenoliumgulv, ingen trekk. Det er som i en bilbutikk, på en måte. Men rommet skal da innredes for attraktivt Yogarom. Tilgang til toalett og garderobe til klær, men ikke dusj, men vask. Har du fått godkjent garasjen din som næringseiendom? Anonymkode: e20ce...0b3 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #29 Skrevet 12. juni 2018 Jeg tenker også dette med rømningsveier er viktig, faktisk helt nødvendig. Hvis du har fått dette godkjent av kommunen så er det nok sikkert noen som er interresert. Men det juridiske må jo på plass først. Anonymkode: f473a...8db 2
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #30 Skrevet 12. juni 2018 2 minutter siden, The ceiling lamp skrev: 1000,- for hele sesongen er absolutt en grei pris. Det ville jeg betalt Flott.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #31 Skrevet 12. juni 2018 Just now, exictence said: Så flott. Ja, hun har drevet med Yoga i omkring 10 år før hun nå tok en 200 timers utdanning. Spiller liten rolle. 200 timer er 25 timer i uka over en periode på knappe 8 uker. Det er ingen utdannelse, det er et kurs. Anonymkode: e20ce...0b3 2
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #32 Skrevet 12. juni 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne lett deltatt på disse timene. Det er luksus at det er få studenter, hun er utdannet og jeg regner med at hun har drevet med egen praksis før utdannelsen. Hvis hun legger seg et stykke unna vanlige satser, f.eks 80-100 kr timen hadde det vært attraktivt for meg. Måtte hatt muligheten til å bruke et toalett. Anonymkode: b6fb2...ca9 Flott. Ja, det er fin tilgang til fint toalett.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #33 Skrevet 12. juni 2018 Høres ut som du har tenkt på mye, TS. Hva med parkering? Også er det det med kommunen og regulering da. Det er jo ikke bare å starte med næringsvirksomhet i et bolighus. Vil tro at det må søkes om bruksendring til planmyndigheten i kommunen din. Anonymkode: ef878...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #34 Skrevet 12. juni 2018 2 minutter siden, exictence skrev: Ja, det er fin tilgang til fint toalett. Håper det er et frittstående toalett i tilknytningen til garasjen, og ikke ditt private. Jeg hadde ikke likt å gå inn på noens private bad mens jeg var på yoga hvertfall Anonymkode: ef878...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #35 Skrevet 12. juni 2018 9 minutter siden, exictence skrev: Jeg kan omtrent garantere at det er mer attraktivt i garasjen enn på et lagerlokale. Det er lenoliumgulv, ingen trekk. Det er som i en bilbutikk, på en måte. Men rommet skal da innredes for attraktivt Yogarom. Tilgang til toalett og garderobe til klær, men ikke dusj, men vask. Ja, det er hun som må bestemme. Alternativ er klippekort, drop in, som du sier. Det med semester avgift var bare et forslag. Takk for svar. Hva betaler du? Hvordan er det der? Dine garantier står ikke gjeldende over kommunens, politiets og brannvesenets forskrifter og krav til enhver bedrift. Anonymkode: 3c12d...328 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #36 Skrevet 12. juni 2018 4 minutter siden, exictence said: Flott. Ja, det er fin tilgang til fint toalett. Så du har en garasje godkjent for næringsvirksomhet med frittstående toalett? Du har virkelg tenkt på alt! Anonymkode: e20ce...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #37 Skrevet 12. juni 2018 Merkelig hvor du ignorerer viktige ting enhver bedrift og utleier må ha godkjennelse på... Anonymkode: 3c12d...328 2
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #38 Skrevet 12. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun får tilby det gratis frem til jul, så kan de som ønsker å fortsette etterpå betale. Skal alle deltagerne skifte og gå på do i boligen din? Anonymkode: e20ce...0b3 Det er ikke mange deltagere. Toppen 6. Det er egen avdeling for bare gjester, men ja, i boligen. Hun kommer ikke til å gjøre det helt gratis frem til jul, billig, men gratis kommer ikke på tale. At hun skal gå i minus ved at hun bruker tid og transport vil bli feil.
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #39 Skrevet 12. juni 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, å bli yogainstruktør er ikke så veldig krevende. De færreste har noen som helst praksis i sin kursing. Anonymkode: e20ce...0b3 Det var en yogautdannelse registrert og godkjent av Yoga alliance. Jeg har inntrykk av at det er en nokså krevende utdannelse. Det er ikke kurs. Hun har noen workshop og kursing i tillegg.
exictence Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #40 Skrevet 12. juni 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at naboer og kommune ville vært særdeles interessert i å få vite at en garasje er blitt endret til et forretningslokale uten at det er søkt om bruksendring og tillatelse samt at den økte belastningen med ukjente parkerte biler alle steder vil føre til naboklaget der politiet plutselig står utenfor... Det er ingen forretningslokale da det blir brukt til Yoga 1 time i uken, og det er ingen inntekt. Det er kun en betaling (kan man kalle det spleising?) til dekking av oppvarming og utgifter til Yogainstruktøren. Selv skal jeg ikke ta noe betalt, men jeg får gratis yoga og sosialt hygge. Det blir ikke mer parkering enn ellers. Som sagt er det snakk om få. De fleste går eller tar buss, kanskje 1 - 2 parkerer, og det er helt greit og ingen sjenanse. 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tanken er god men fallgrubene er mange. Særlig for noen som ikke engang har registrert seg dom enkeltmannsforetak og eier som ikke har søkt om bruksendring og tillatelse til å leie ut eiendom til en bedrift. Anonymkode: 3c12d...328 Det er ikke en bedrift. Skal det gjøres oftere, og det blir snakk om å tjene mer enn noen få tusen (4000) i året, så må man tenke på å registrere seg, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå