Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ubrukt ren, varm, fin garasje. Jeg kjenner en som nettopp er blitt utdannet Yogainstruktør. Vi har praktisert mye Yoga sammen utendørs i sommer der andre også har vært med. Hun har ledet det gratis, og vi har hatt det koselig og gøy sammen.

Min tanke er at hun kan ha Yoga i garasjen for en billig penge. Det er plass til ca 5 - 6 deltagere + henne. Det kan innredes koselig og det kan bli et attraktivt Yogarom, men lite.  Jeg tror flere er interessert.

Hun har snakket med meg om hva hun skal ta seg betalt for yogatimer. Hun er nyutdannet, aldri vært instruktør før, men god. 

Yogarommet / (garasjen) er forholdsvis liten for å være til det bruket, men fin likevel for 5 - 6 deltagere. Her er fine gratis parkeringsforhold.

Jeg tenker at betaling for et semester kunne vært greiest. De kan da gå 1 gang i uken fra august og ut desember. Hva ville du tenkt var en grei pris for 1 gang i uken i et halvt år? La oss si at det er 20 ganger hvis de går alle gangene. Jeg tenker det er en fast pris på 1/2 år uansett hvor mange ganger de går.

Setter pris på hva du tenker både om pris og om det hadde vært interessant for deg å delta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus sier ta 100% og si alt hun kan bo i kjelleren og få gratis brød og vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, exictence said:

Setter pris på hva du tenker både om pris og om det hadde vært interessant for deg å delta?

Haha, nei :)

Aldri om jeg hadde betalt for å ha yoga i en garasje med en amatørinstruktør ...

Hvis det var snakk om gratis timer på et egnet sted for å gi en nyutdannet instruktør erfaring, gjerne. Men slik du skisserer det? 

Et klart nei herfra.

Anonymkode: e20ce...0b3

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, JesusErStammen skrev:

Du kan låne litt av meg, jeg gav jo tross alt 5000 mat ut av en håndfull brød...

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri om jeg hadde betalt for å ha yoga i en garasje med en amatørinstruktør ...

Hvis det var snakk om gratis timer på et egnet sted for å gi en nyutdannet instruktør erfaring, gjerne. Men slik du skisserer det? 

Et klart nei herfra.

Amatørinstruktør? Alle må begynne en gang. Hun er utdannet. Garasjen er varm og koselig. Det er et stort vindu der med god utsikt. Jeg skrev hun er god. Men ja, hun føler selv at hun må, og vil få seg mer erfaring, men jeg synes da ikke hun skal gjøre det gratis. Noe hun faktisk har gjort flere ganger nå i sommer, men når hun skal fortsette med dette, synes jeg da virkelig ikke at hun skal gjøre det gratis.

Men takk for svar.

Endret av exictence
Skrevet
8 minutter siden, JesusErStammen skrev:

:klo:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, exictence said:

Amatørinstruktør? Alle må begynne en gang. Hun er utdannet. Garasjen er varm og koselig. Det er et stort vindu der med god utsikt. Jeg skrev hun er god. Men ja, hun føler selv at hun må, og vil få seg mer erfaring, men jeg synes da ikke hun skal gjøre det gratis. Noe hun faktisk har gjort flere ganger nå i sommer, men når hun skal fortsette med dette, synes jeg da virkelig ikke at hun skal gjøre det gratis.

Men takk for svar.

Ja, man kalles for amatør når man ikke har erfaring. Sånn er det bare.

Min garasje er også varm, aldri om jeg hadde krevd penger av folk for å tilbringe tid der med noen som fremdeles var å anse som en person uten erfaring med faget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, exictence said:

Men ja, hun føler selv at hun må, og vil få seg mer erfaring, men jeg synes da ikke hun skal gjøre det gratis.

De fleste mennesker med både fag- og profesjonsutdanning må gjennom månedsvis med ubetalt praksis.

Hvorfor mener du at en amatørinstruktør i yoga ( som bare er et tullete påfunn) skal ta seg betalt for å øve på andre mennesker?

• Liker 3
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kalles for amatør når man ikke har erfaring. Sånn er det bare.

Min garasje er også varm, aldri om jeg hadde krevd penger av folk for å tilbringe tid der med noen som fremdeles var å anse som en person uten erfaring med faget.

Hun kunne jobbet på et treningssenter. Fikk tilbud om jobb der, men takket nei av bla tidsklemme og vanskelig transport.

Det er ikke snakk om at jeg skal ta penger for det. Men at deltagerne betaler en lav sum til henne for å gå på det jevnlig frem til jul. Mange ville foretrukket å gå til henne på et koselig lite Yogarom og betale lite, enn å gå på et treningssenter og gjøre det samme bare betale dyrt medlemskap.

Endret av exictence
Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på yoga i garasjen din! Små partier gjør det bare bedre og mer intimt. I og med at instruktøren mangler erfaring ville jeg nok lagt meg noe under det profesjonelle tar, men ikke for lavt iom at hun er utdannet.

AnonymBruker
Skrevet

Hun får starte sitt eget firma og finne et egnet lokale, jeg går på yoga i et lagerlokale, det er veldig greit men aldri om jeg hadde gått i en garasje! Hvordan gulv er det der? Er det trekk fra garasjedøren? Hva med rømningsveier? Tilgang til toalett? Eventuelt garderobe? Dessuten er det instruktøren som skal ta betalt for timene og selv bestemme hvor mye hun vil ta per time, hvilke alternativ med tanke på klippekort, drop-in osv., det du har noe med er hvor mye du eventuelt skal ta i leie av henne!

Anonymkode: 470ac...b1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne lett deltatt på disse timene. Det er luksus at det er få studenter, hun er utdannet og jeg regner med at hun har drevet med egen praksis før utdannelsen. Hvis hun legger seg et stykke unna vanlige satser, f.eks 80-100 kr timen hadde det vært attraktivt for meg. Måtte hatt muligheten til å bruke et toalett. 

Anonymkode: b6fb2...ca9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, exictence said:

Hun kunne jobbet på et treningssenter. Fikk tilbud om jobb der, men takket nei av bla pga tidsklemme og vanskelig transport.

Det er ikke snakk om at jeg skal ta penger for det. Men at deltagerne betaler en lav sum til henne for å gå det jevnlig frem til jul. Mange ville foretrukket å gå til henne på et koselig lite Yogarom og betale lite, enn å gå på et treningssenter og gjøre det samme bare betale dyrt medlemskap.

Hun får tilby det gratis frem til jul, så kan de som ønsker å fortsette etterpå betale.

Skal alle deltagerne skifte og gå på do i boligen din?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er luksus at det er få studenter, hun er utdannet og jeg regner med at hun har drevet med egen praksis før utdannelsen.

Du, å bli yogainstruktør er ikke så veldig krevende. De færreste har noen som helst praksis i sin kursing.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mennesker med både fag- og profesjonsutdanning må gjennom månedsvis med ubetalt praksis.

Hvorfor mener du at en amatørinstruktør i yoga ( som bare er et tullete påfunn) skal ta seg betalt for å øve på andre mennesker?

Nei, det er ikke tilfelle. De fleste som tar en utdanning tar seg betalt når de begynner å jobbe.

Når du sier amatørinstruktør høres det ut som hun i dine øyne er dårlig/nybegynner. Hun har lang erfaring i Yoga, men hun er nyutdannet. Hva mener du er tullete påfunn, tror ikke jeg skjønner deg helt, eller tar deg så seriøst? 

Hun skal ikke bare gjøre det for å øve seg, men selvsagt får hun bedre erfaring som vi alle gjør når vi trener oss i noe, men for bla å dele sine kunnskaper og glede til andre som har glede av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at naboer og kommune ville vært særdeles interessert i å få vite at en garasje er blitt endret til et forretningslokale uten at det er søkt om bruksendring og tillatelse samt at den økte belastningen med ukjente parkerte biler alle steder vil føre til naboklaget der politiet plutselig står utenfor...

Tanken er god men fallgrubene er mange. Særlig for noen som ikke engang har registrert seg dom enkeltmannsforetak og eier som ikke har søkt om bruksendring og tillatelse til å leie ut eiendom til en bedrift.

Anonymkode: 3c12d...328

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, exictence said:

Nei, det er ikke tilfelle. De fleste som tar en utdanning tar seg betalt når de begynner å jobbe.

Nei, der tar du feil.

De aller fleste utdanninger har ubetalt praksis mens de utdanner seg. Sykepleiere, tannleger, leger, fysioterapeuter osv osv osv.

Når du sier amatørinstruktør høres det ut som hun i dine øyne er dårlig/nybegynner. Hun har lang erfaring i Yoga, men hun er nyutdannet.

Har man ikke erfaring er man en amatør. Sånn er det bare.

Hun skal ikke bare gjøre det for å øve seg, men selvsagt får hun bedre erfaring som vi alle gjør når vi trener oss i noe, men for bla å dele sine kunnskaper og glede til andre som har glede av det.

Og det bør hun ikke ta betalt for, især når hun ikke kan tilby egnede fasiliteter.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på yoga i garasjen din! Små partier gjør det bare bedre og mer intimt. I og med at instruktøren mangler erfaring ville jeg nok lagt meg noe under det profesjonelle tar, men ikke for lavt iom at hun er utdannet.

Så hyggelig. Så fint at du får frem det med at småpartier kan føles bedre for noen og mer intimt. Jeg tenker det blir mer sosialt og hyggelig. 

Ja, absolutt vil hun ha det veldig billig. Hva tenker du at du ville betalt? Foreslå en lav sum.

Jeg tenker kanskje sånn kr 1000,- frem til jul. Da kan de gå en time i uken. Det er ca 20 uker. Da blir det kr 50,- for 1 time dersom de går alle timene.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at naboer og kommune ville vært særdeles interessert i å få vite at en garasje er blitt endret til et forretningslokale uten at det er søkt om bruksendring og tillatelse samt at den økte belastningen med ukjente parkerte biler alle steder vil føre til naboklaget der politiet plutselig står utenfor...

Tanken er god men fallgrubene er mange. Særlig for noen som ikke engang har registrert seg dom enkeltmannsforetak og eier som ikke har søkt om bruksendring og tillatelse til å leie ut eiendom til en bedrift.

1 minutt siden, exictence said:

Jeg tenker kanskje sånn kr 1000,- frem til jul. Da kan de gå en time i uken. Det er ca 20 uker. Da blir det kr 50,- for 1 time dersom de går alle timene.

Jeg tenker du bør lese innlegget jeg har sitert i tillegg til mine innspill.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt vil hun ha det veldig billig. Hva tenker du at du ville betalt? Foreslå en lav sum.

Mitt forslag er at hun leier et egnet lokale.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...