Gå til innhold

Emla krem, kan den brukes uten plaster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på sykehuset og fjerne noen fibromer med laser imorgen. For de som ikke vet hva det er er det noen slags utstående føflekker med vanvittig mye nerver i. Så sette bedøvelsessprøyte er helt ekstremt vondt, så ønsker å bedøve før sprøytestikket. Har kjøpt Emla krem, men det er bare tre plaster i pakken og jeg skal fjerne mer enn tre fibromer. Dessuten er plastrene store og de fleste fibromene veldig små og det går ikke å klippe opp plastrene heller siden de er av folie, så jeg vil aldri få av bakdelen om jeg klipper de opp. Lurer derfor på om jeg kan ha på kremen uten plaster på områdene som ikke dekkes av klær? Har to på låret som skal dekkes med plaster og noen på undersiden armene. Skal gå i t-skjorte, så armene dekkes ikke til av klær. Det står ingenting om dette i pakningsvedlegget. Vet man kan bruke plastfolie, men jeg orker ikke styre med det kl 5 om morgenen. Har time 8, må dra kl 6 siden jeg hat lang vei og kremen skal ikke sitte på mer enn 5 timer, så kan ikke ta det i kveld heller. Så håper det går greit å bare ta på krem på områdene som ikke dekkes til av klær. Noen med efaring? Hilsen en som gruer seg litt. 

Anonymkode: 94370...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at kremen blir tørket bort av klær eller man kommer borti dem Eller så vil kremen renne av. Jeg har prøvd. Det skal være et ganske tykt lag. 

Hva hvis du lager i stand folie og teip i dag også plastrer på i morgen?

Anonymkode: c1ef0...8e7

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at kremen blir tørket bort av klær eller man kommer borti dem Eller så vil kremen renne av. Jeg har prøvd. Det skal være et ganske tykt lag. 

Hva hvis du lager i stand folie og teip i dag også plastrer på i morgen?

Takk for svar. :) Jeg har ikke teip kom jeg på og rekker ikke å kjøpe heller siden jeg er hjemme først etter butikken stenger idag. Men takk for tips uansett. Jeg skal ikke ha klær på armene, tror du den renner av da? Skal prøve å ikke komme borti noe. Heldigvis får jeg dekt de på lårene av teipen som følger med da, de er de største og sikkert også de vondeste. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på mengden man bruker, men skal jo ha et tykt lag. Du får prøve. Men jeg følte ihvertfall at den rant av hvis jeg ikke satt heeelt i ro med armen. Den oppførte seg ikke som fuktighetskrem som kan ligge i et tykt lag på huden.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på mengden man bruker, men skal jo ha et tykt lag. Du får prøve. Men jeg følte ihvertfall at den rant av hvis jeg ikke satt heeelt i ro med armen. Den oppførte seg ikke som fuktighetskrem som kan ligge i et tykt lag på huden.

Takk, da prøver jeg. Renner det av så vet jeg det til neste gang. Da får jeg bare bite tennene sammen,for det er virkelig vondt å stikke i de fibromene. Men overlevde sist, så gjør vel det nå og. Selv om jeg gruer meg veldig 

Skrevet

Du har ikke noen form for teip hjemme, sportsteip eller fryseteip? Hvis du har det så kan du legge platfolie over kremen og teipe fast.

Alternativ er at du smører på området der du skal bedøve i flere omganger. Smør på, vent 10-15min, smør på igjen. Gjenta flere ganger, da blir du ganske bra bedøvd før du drar. Å smøre uten å dekke til med plast rett før du drar vil ikke ha noe særlig effekt, men den metoden med å smøre flere ganger funker (du må ikke dekke til med klær før du har oppnådd effekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...