AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Er det flere godt modne prøvere her inne? Hvor gamle er dere? Er selv 48 og håper på at mensen ikke dukker opp denne mnd. Anonymkode: 9c128...ac4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere godt modne prøvere her inne? Hvor gamle er dere? Er selv 48 og håper på at mensen ikke dukker opp denne mnd. Anonymkode: 9c128...ac4 Er su 48 år? Har du barn fra før? Jeg er også godt voksen i følge tallet på papiret. Jeg er 38 og ønsker et siste barn🙏🏻 Har dere prøvd lenge? Anonymkode: 07cb4...8cb 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Jeg er 38, aldri vært gravid før. Har prøvd i over 1 år... Anonymkode: e1612...09d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38, aldri vært gravid før. Har prøvd i over 1 år... Anonymkode: e1612...09d Er du TS? Eventuelt skrev du feil, for det står 48 år☺️ Jeg anbefaler dere gå å få en fertilitet sjekk om dere har prøvd i 1 år. De anbefaler damer fra 35 + om å få hjelp etter 6 mnd. Ikke mist motet🙏🏻 Anonymkode: 07cb4...8cb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du TS? Eventuelt skrev du feil, for det står 48 år☺️ Jeg anbefaler dere gå å få en fertilitet sjekk om dere har prøvd i 1 år. De anbefaler damer fra 35 + om å få hjelp etter 6 mnd. Ikke mist motet🙏🏻 Anonymkode: 07cb4...8cb Hvem anbefaler det? Private klinikker som vil tjene penger? Både legen og gynekologen min sier de fleste 35 åringer blir gravide uten problemer, og at de vil se på det etter ett år uten resultat. Er 38. Anonymkode: d1ae3...37d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 På 12.6.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev: Er su 48 år? Har du barn fra før? Jeg er også godt voksen i følge tallet på papiret. Jeg er 38 og ønsker et siste barn🙏🏻 Har dere prøvd lenge? Anonymkode: 07cb4...8cb Ja, er 48 og har prøvd i noen år nå. Anonymkode: 9c128...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem anbefaler det? Private klinikker som vil tjene penger? Både legen og gynekologen min sier de fleste 35 åringer blir gravide uten problemer, og at de vil se på det etter ett år uten resultat. Er 38. Anonymkode: d1ae3...37d Det er stor forskjell på kvinner som er ca 35 og 38, fordi fertiliteten daler svært hurtig etter 35 hos majoriteten. Hvis du er 38 og har prøvd ett år: ville spandert på meg en privat gynekologtime for fertilitetessjekk. (Blodprøver, UL, ganske fort gjort og koster ca 2000). Veldig kjipt å få vite sent om der er problemer og sjansen for å bli gravid med f.eks prøverør daler også med alderen, så du har ingen tid å miste om du ønsker barn. Anonymkode: f936f...91e 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 På 12.6.2018 den 13.20, AnonymBruker skrev: Er det flere godt modne prøvere her inne? Hvor gamle er dere? Er selv 48 og håper på at mensen ikke dukker opp denne mnd. Anonymkode: 9c128...ac4 Har 4 barn fra før men ville ha enda fler. Så har «prøvd» ca i 2 år dvs bruker ingen prevensjon. Er 47,5 år nå. Var hos gynekolog for ca 2 år siden som fortalte at jeg må regne med å være steril. Selv om man har mens som følger klokka hver 30. Dag Og selv om blodprøvene viser st overgangsalder ikke har startet og selv om jeg har eggløsning hver eneste mnd ( vist v blodprøve med høyt progesteron). Han fortalte at kvinner vanligvis blir sterile ca ti år før man mister mensen. Dvs at hvis jeg mister mensen ved ca 53 års alder så er man trolig steril fra ca 43 . Det er nok noe variasjon selvsagt fordi jeg ble gravid da jeg var 43,5 år, men min mann presset meg til å ta abort, noe jeg sliter med i dag. Og er grunnen til at jeg sliter litt. Det var noe jeg egentlig ikke ville. Og kan bare advare alle kvinner som lar seg presse til det. Ikke bra. Rent teoretisk ville denne graviditeten med minst 50% sannsynlighet endt i spontanabort uansett, men likevel gir det meg psykisk slit. Men ble gravid i fjor, men mistet i uke 5. Før jeg ble gravid da hadde jeg spist masse vitaminer ogtok ovesterin i sjeden for å gjøre det litt gunstigere med østrogen ( selv om blodprøvene mine viste at jeg ikke hadde for lite). Så nå har jeg gitt opp selv om jeg alltid prøver i dagene før eggløsningen. Så det stemmer nok det gynekologene sier. Men jeg tror mange kvinner tror de kan få barn naturlig mye lenger enn det man kan fordi de har eggløsning. Det er så stort fokus på at man skal bruke prevensjon til man er 55, er nok fordi det er mye penger for legemiddelindustrien å tjene på åresvis med p pillebruk. Jeg synes det er veldig rart at leger anbefaler heavy hormon prevensjon til kvinner etter ca 45 års alder når det jo er ca 96% som uansett er sterile. Og de få som Evt skulle kunne bli gravid så ender visstnok de aller fleste graviditeter i meget tidlig spontanabort som mest ville merkes som forsinket mens. Men jeg skal forsøke på et under så lenge jeg har menstruasjon. Spiser don quai det øker blodsirkulasjon i livmor og det er også mulig å ta lave doser med aspirin over en liten periode. Man merker økt blodsirkulasjon i form av litt mer utflod etc. Ang utflod så merket jeg for ca 1,5 år siden at det ble mindre. Samt lavere libido. Nok et tegn på at man var blitt ufruktbar. En annen ting jeg merket akkurat for noen måneder siden er at jeg har kortere dager med mens, nå blør jeg kun i tre dager. Men syklusen er fortsatt 30 dager. Det er også et tegn på ufruktbarhet. En annen venninne av meg på samme alder blør kun 1 dag. Men har eggløsning og jevn mens, dog noe kortere syklus ( 25 dager). Har du kortere syklus enn 28 dager er det er dårlig tegn også. Så det går med hurtigtog mot den dag mens og eggløsning opphører helt. Anonymkode: 9dc2d...62b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 På 16.6.2018 den 8.54, AnonymBruker skrev: Har 4 barn fra før men ville ha enda fler. Så har «prøvd» ca i 2 år dvs bruker ingen prevensjon. Er 47,5 år nå. Var hos gynekolog for ca 2 år siden som fortalte at jeg må regne med å være steril. Selv om man har mens som følger klokka hver 30. Dag Og selv om blodprøvene viser st overgangsalder ikke har startet og selv om jeg har eggløsning hver eneste mnd ( vist v blodprøve med høyt progesteron). Han fortalte at kvinner vanligvis blir sterile ca ti år før man mister mensen. Dvs at hvis jeg mister mensen ved ca 53 års alder så er man trolig steril fra ca 43 . Det er nok noe variasjon selvsagt fordi jeg ble gravid da jeg var 43,5 år, men min mann presset meg til å ta abort, noe jeg sliter med i dag. Og er grunnen til at jeg sliter litt. Det var noe jeg egentlig ikke ville. Og kan bare advare alle kvinner som lar seg presse til det. Ikke bra. Rent teoretisk ville denne graviditeten med minst 50% sannsynlighet endt i spontanabort uansett, men likevel gir det meg psykisk slit. Men ble gravid i fjor, men mistet i uke 5. Før jeg ble gravid da hadde jeg spist masse vitaminer ogtok ovesterin i sjeden for å gjøre det litt gunstigere med østrogen ( selv om blodprøvene mine viste at jeg ikke hadde for lite). Så nå har jeg gitt opp selv om jeg alltid prøver i dagene før eggløsningen. Så det stemmer nok det gynekologene sier. Men jeg tror mange kvinner tror de kan få barn naturlig mye lenger enn det man kan fordi de har eggløsning. Det er så stort fokus på at man skal bruke prevensjon til man er 55, er nok fordi det er mye penger for legemiddelindustrien å tjene på åresvis med p pillebruk. Jeg synes det er veldig rart at leger anbefaler heavy hormon prevensjon til kvinner etter ca 45 års alder når det jo er ca 96% som uansett er sterile. Og de få som Evt skulle kunne bli gravid så ender visstnok de aller fleste graviditeter i meget tidlig spontanabort som mest ville merkes som forsinket mens. Men jeg skal forsøke på et under så lenge jeg har menstruasjon. Spiser don quai det øker blodsirkulasjon i livmor og det er også mulig å ta lave doser med aspirin over en liten periode. Man merker økt blodsirkulasjon i form av litt mer utflod etc. Ang utflod så merket jeg for ca 1,5 år siden at det ble mindre. Samt lavere libido. Nok et tegn på at man var blitt ufruktbar. En annen ting jeg merket akkurat for noen måneder siden er at jeg har kortere dager med mens, nå blør jeg kun i tre dager. Men syklusen er fortsatt 30 dager. Det er også et tegn på ufruktbarhet. En annen venninne av meg på samme alder blør kun 1 dag. Men har eggløsning og jevn mens, dog noe kortere syklus ( 25 dager). Har du kortere syklus enn 28 dager er det er dårlig tegn også. Så det går med hurtigtog mot den dag mens og eggløsning opphører helt. Anonymkode: 9dc2d...62b Jeg er ikke noen lege, men tror at med "steril" mener fagfolk at eggene er av så dårlig kvalitet at de ikke blir befruktet/ikke blir til friske barn. Kan det stemme? Kan hende du fortsatt slipper ut egg og har mens, men de friske eggene er oppbrukt. Anonymkode: a9957...739 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå