AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Hei! Har fullført 60 studiepoeng i norsk. De siste 15 poengene blir vurdert ut ifra en fordypningsoppgave og en muntlig eksamen. Fikk C på fordypningen, og B på muntlig. Vet at jeg bare må vente en ukes tid og se hvordan det ender opp... Men er så nysgjerrig, så lurer på om noen her inne har erfaring med hva de legger vekt på når man vipper imellom to karakterer? Anonymkode: 9a580...ba1
Ullvott Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 De gjør en helhetlig vurdering. Er C-en sterk eller svak? Er B-en sterk eller svak? Slike ting vil bidra til å vippe i den ene eller andre retningen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 Rart at dere ikke har fått informasjon om det på studiet. Vi fikk beskjed om at karakteren settes til fordel for studenten. C og B = B Hos oss så de ikke på om den ene karakteren var sterk eller svak slik hun over sier. Men det er mulig de gjør det på ditt studie. Lykke til med karakteren! Anonymkode: baf5d...63c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 Når det er to separate eksamener/innleveringer, får du den høyeste karakteren hvis det kun er én karakter mellom de to. Er du sikker på at de to eksamenene teller likt? Det er ganske vanlig å ha en 40/60-fordeling når det er to eksamener. Anonymkode: 0be0e...b18
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #5 Skrevet 12. juni 2018 1 time siden, Ullvott skrev: De gjør en helhetlig vurdering. Er C-en sterk eller svak? Er B-en sterk eller svak? Slike ting vil bidra til å vippe i den ene eller andre retningen. Dette er ikke vanlig å ta hensyn til hvis det er separate eksamener. På deleksamener kan man derimot gjøre slik du beskriver. Anonymkode: 0be0e...b18
Ullvott Skrevet 12. juni 2018 #6 Skrevet 12. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er ikke vanlig å ta hensyn til hvis det er separate eksamener. På deleksamener kan man derimot gjøre slik du beskriver. Anonymkode: 0be0e...b18 Enig. Jeg misforsto muligens TS, for jeg tenkte at det var deleksamener pga måten h*n uttrykte seg på: «De siste 15 studiepoengene blir vurdert utfra en fordypningsoppgaven og en muntlig eksamen». Sagt på den måten forsto jeg det ikke som separate eksamener, men som to deler som til sammen skal utgjøre karakteren for 15 studiepoeng.
Papirfly Skrevet 12. juni 2018 #7 Skrevet 12. juni 2018 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #8 Skrevet 12. juni 2018 Hos oss fikk vi i allefall beste av de to karakterene hvis de var etter hverandre. C+B=B 😀 Anonymkode: 4fbea...0df
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 11 timer siden, Ullvott skrev: Enig. Jeg misforsto muligens TS, for jeg tenkte at det var deleksamener pga måten h*n uttrykte seg på: «De siste 15 studiepoengene blir vurdert utfra en fordypningsoppgaven og en muntlig eksamen». Sagt på den måten forsto jeg det ikke som separate eksamener, men som to deler som til sammen skal utgjøre karakteren for 15 studiepoeng. Det var slik jeg også forstod det. Anonymkode: ced40...94d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 Takk for svar alle sammen! Håper dere som sier at det går til fordel for studenten har rett Når det gjelder om C-en og B-en er høy eller lav, har ikke jeg fått noen tilbakemelding på det. C-en har jeg bare fått karakter på, og på muntlig fikk jeg en kort begrunnelse der de fortalte meg hva jeg manglet for å få en A. Det jeg mente er at det er 15 studiepoeng og en karakter! Kan ikke huske å ha fått noe informasjon om det, men kan jo hende. Har vært ganske hektisk og mye informasjon nå i eksamensperioden Får bare smøre meg med tålmodighet! Anonymkode: 9a580...ba1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #11 Skrevet 13. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har fullført 60 studiepoeng i norsk. De siste 15 poengene blir vurdert ut ifra en fordypningsoppgave og en muntlig eksamen. Fikk C på fordypningen, og B på muntlig. Vet at jeg bare må vente en ukes tid og se hvordan det ender opp... Men er så nysgjerrig, så lurer på om noen her inne har erfaring med hva de legger vekt på når man vipper imellom to karakterer? Anonymkode: 9a580...ba1 I norsk.. er dette på universitet/høgskole eller vgs? Mulig karaktersystemet har endret seg etter min tid på vgs.. Uansett hadde jeg nylig emne som ga 15 stp. Fikk E på innlevering og c på muntlig og det ble en C på studentweb. Så den siste karakteren ble gjeldende. Men dette er universitet da. Anonymkode: ae8b4...117
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #12 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I norsk.. er dette på universitet/høgskole eller vgs? Mulig karaktersystemet har endret seg etter min tid på vgs.. Uansett hadde jeg nylig emne som ga 15 stp. Fikk E på innlevering og c på muntlig og det ble en C på studentweb. Så den siste karakteren ble gjeldende. Men dette er universitet da. Anonymkode: ae8b4...117 Så nå du har fullført 60 stp. Så spurte vel litt dumt😂 Men tipper den beste karakteren blir gjeldende. Hos oss ble den helhetlige vurderingen lagt ut et par dager etter eksamen da. Anonymkode: ae8b4...117
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #13 Skrevet 13. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så nå du har fullført 60 stp. Så spurte vel litt dumt😂 Men tipper den beste karakteren blir gjeldende. Hos oss ble den helhetlige vurderingen lagt ut et par dager etter eksamen da. Anonymkode: ae8b4...117 Er på Universitet ja C er en bra karakter, men hadde selvfølgelig vært kjempekjekt med en B på vitnemålet 😄 Ser at de aller fleste her inne sier det er slik, så da håper jeg på det. Er innom Studentweb ofte og sjekker Anonymkode: 9a580...ba1
missmcbeal Skrevet 13. juni 2018 #14 Skrevet 13. juni 2018 Å lese emneplanen til faget bør gi deg en pekepinn på fordelinga av deleksamenene. Om muntlig er "justerende" muntlig så skal du normalt trekkes opp til en B. Om det teller 50/50 så kan det gå begge veier. Forteller bare min erfaring, på høyskolen jeg går på har 50/50 telt til fordel for studentene. Dvs. får du en B og en C så blir det B sammenlagt. Men når jeg gikk på UiB for noen år siden så fikk jeg B og en C på to deleksamener i et fag som telte like mye, og der fikk jeg C sammenlagt. Hvordan det kan være så stor forskjell vet jeg ikke. Jeg trodde alle operererte over same fjøl, men de gjør tydelgivis ikke det. Jeg skal ikke si det for sikkert, men sterke og svake karakterer finnes ikke i høyere utdanning, selv om jeg har fått høre på at jeg er en sterk C eller en svak B. Det er bare noe de sier. Men om de skulle vektlegge det høres det jo ut som du har fått en sterk B og det vil tale i din favør om de skal gjøre en helhetsvurdering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå