Gå til innhold

Reddet frisk hund fra avlivning -mannen vet ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har gjort noe både snillt og dumt .

En bekjent av meg som ikke er helt som han skal skulle plutselig avlive bikkja si, enda den var helt frisk.

Jeg kastet meg selvfølgelig over og sa at jeg tar den. Lille gullet er jo frisk, såklart skal den ikke dø.

den går godt sammen med vår hund, så det vil ikke være ett problem, men jeg vet mannen min ikke blir så begeistret.

vet at jeg kan gi den ett godt liv, at det ikke vill bli noe problem, men har ikke turt si noe til mannen min!

om 2 uker tar jeg over hunden og har panikk! Evt blir det ansvar for og omplassere den videre, det har jeg ikke hjerte til da jeg kjenner hunden såpass godt. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg en hund til også, og bonusen er at man slipper valpetiden.

hva gjør jeg?

Anonymkode: 471b7...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker med samboeren din, selvsagt.

Anonymkode: 9d449...0ee

• Liker 18
Skrevet

Vel, du forklarer situasjonen slik du har forklart den for oss også foreslår du at dere prøver en periode og ser om det går greit.
Går det greit, gratulerer med ny hund! Går det ikke fullt så greit, så blir du nødt til å finne et annet godt hjem til den.

Hva er det verste mannen din kan gjøre egentlig? Ikke like hunden?

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at ikke denne tråden egentlig hører til på "Samliv og kjærlighetsrelasjoner"? Dette er samlivsspørsmål, ikke dyrespørsmål. 

Og selvsagt er svaret på spørsmålet at du må snakke med mannen din. Om du ikke tør det og får panikk av tanken har du adskillig større problemer enn hva du skal gjøre med hunden. 

Anonymkode: 4223a...808

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt ugreit at man ikke snakker sammen om å ta et nytt familiemedlem inn i familien FØR man bestemmer noe. Jeg er selv glad i hunder altså, men man skal ikke overkjøre partneren sin i en slik avgjørelse. Snilt overfor hunden, men bedritent overfor partneren din! 

Anonymkode: d5e4c...355

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra gjort av deg! Forklar situasjonen for samboeren din, og kom frem til hva dere skal gjøre sammen. Enten prøve og se hvordan det går med en ekstra hund eller at du finner et nytt hjem og lar hunden bo hos deg i mellomtiden.

Samboeren din vet sikkert hvor glad du er i dyr og at dette er et valg du måtte ta :)

Anonymkode: 6edb2...5f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt ugreit at man ikke snakker sammen om å ta et nytt familiemedlem inn i familien FØR man bestemmer noe. Jeg er selv glad i hunder altså, men man skal ikke overkjøre partneren sin i en slik avgjørelse. Snilt overfor hunden, men bedritent overfor partneren din! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Men nå var det et valg hun måtte ta i øyeblikket (slik jeg forsto det), for å redde hundens liv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"plutselig" avlive? Høres suspekt ut. Den har kanskje glefset etter noen?

Anonymkode: da74e...447

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare snakke med han? Legg det frem som du gjør her, at den er frisk og skulle avlives, noe du syns er helt bak mål. Og at hvis han sier bastant nei at du i det minste vil ha den frem til den kan få et godt hjem. For du kan ikke bare trumfe gjennom slike ting, dere må begge være enige om å ta inn et nytt dyr. 

Anonymkode: 8ede4...0b7

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"plutselig" avlive? Høres suspekt ut. Den har kanskje glefset etter noen?

Anonymkode: da74e...447

Eieren skulle sikkert på ferie eller lei av å være hundeeier.

.....

Ang spørsmålet ditt har jeg et inntrykk av at kvinner bare bestemmer over dyr og sånn er det bare. Dessuten kan du bruke argumenter til å forsvare dette som at de gå godt sammen, hunden blir ikke så ensom når dere ikke er hjemme og at det ikke er så stor forskjell på en og to hunder. Og ikke minst: tenk så koselig å gå tur sammen med hver sin hund:ninuskapus:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...