AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Hei jeg skal ha engelsk mutelig som privatist om 2 dager, er egentlig ikke forberedt .. men tenkte jeg skulle prøve meg likevel. Har dere noen tips på hva jeg burde lese på? Hva trakk eventuelt dere? Anonymkode: bc57a...5c8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Hadde engelsk muntlig for et par dager siden. Det du bør kunne er hvordan det amerikanske statsapparatet er bygd opp. De har det samme maktfordelingsprinsippet som Norge, men du må vite litt om kongressen og senatet samt hvilke oppgaver presidenten og visepresidenten har. I tillegg bør du ha lest en roman (kan anbefale animal farm eller lord of the flies). I det minste bør du finne sammendrag på nettet og se videoer på youtube om hvorfor de er relevante i dagens samfunn. Har du leveret leseliste forresten? De kan spørre deg om ulike tekster som du skal ha lest, men jeg fikk ikke spørsmål fra noen av dem. Kun spørsmål fra boken jeg hadde lest, det amerikanske statsapparatet og om et urfolk (aboriginere, maorifolket eller indianere) Anonymkode: 1441a...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde engelsk muntlig for et par dager siden. Det du bør kunne er hvordan det amerikanske statsapparatet er bygd opp. De har det samme maktfordelingsprinsippet som Norge, men du må vite litt om kongressen og senatet samt hvilke oppgaver presidenten og visepresidenten har. I tillegg bør du ha lest en roman (kan anbefale animal farm eller lord of the flies). I det minste bør du finne sammendrag på nettet og se videoer på youtube om hvorfor de er relevante i dagens samfunn. Har du leveret leseliste forresten? De kan spørre deg om ulike tekster som du skal ha lest, men jeg fikk ikke spørsmål fra noen av dem. Kun spørsmål fra boken jeg hadde lest, det amerikanske statsapparatet og om et urfolk (aboriginere, maorifolket eller indianere) Anonymkode: 1441a...bc4 Tusen takk for svar.. det var jeg var redd for.. jeg «kan ikke» politikk. Syntes det er vanskelig å skille USA og Storbritannia, + politikken der forvirrer meg.. men skal lese meg opp på norsk, så øve inn presentasjonen på engelsk. Kanskje det går veien likevel har ikke levert leseliste, det er ikke vanlig her har jeg forstått . hørte du en tekst som du skulle oversette til norsk? Eller gjør de forskjellig fra fylke til fylke kanskje .. Anonymkode: bc57a...5c8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar.. det var jeg var redd for.. jeg «kan ikke» politikk. Syntes det er vanskelig å skille USA og Storbritannia, + politikken der forvirrer meg.. men skal lese meg opp på norsk, så øve inn presentasjonen på engelsk. Kanskje det går veien likevel har ikke levert leseliste, det er ikke vanlig her har jeg forstått . hørte du en tekst som du skulle oversette til norsk? Eller gjør de forskjellig fra fylke til fylke kanskje .. Anonymkode: bc57a...5c8 Har ikke hørt om tekster som skal oversettes til norsk. Du trekker en oppgave som er på engelsk som du skal skrive notater fra, og snakke om i ca 5-10 min på eksamen. Politikken i Storbritannia er stort sett uinteressant for faget, men du bør vite hva Brexit er og litt om koloniene. Det er det amerikanske som er det viktigste (finnes mange gode videoer på youtube som forklarer hvordan det fungerer om du søker på american goverment ol) Anonymkode: 1441a...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå