Celtic Heart Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Hva finner dere på med vennepar som har barn i andre aldersgruppe enn dine egne? Her er det snakk om at vi har barn på 16 og 18 og de fleste av vennene våre har barn på 5-10. Eller ønsker dere helst å finne på noe med venner som har barn i samme aldersgruppe?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Altså hva har "barna" deres på 16 og 18 år med saken å gjøre hvem som som skal være deres venner? De trenger vel ikke være med når dere skal besøke noen med barn på 5-10 år. Anonymkode: 8b55e...7b1 9
Snabeltann Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 (endret) Kanskje 16 åringen liker å tulle med og leke med de mindre barna, men 18 åringen spørs det jo med. tenker du typ dra på ferie sammen med? Da får dere voksne henge med de små og de store finne på sine ting, og kanskje de vil være barnevakt i blant? Ellers så er dette et ikke-problem. Forresten mange 16-18åringer som elsker småbarn. Endret 12. juni 2018 av Snabeltann
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 3 minutter siden, Celtic Heart skrev: Hva finner dere på med vennepar som har barn i andre aldersgruppe enn dine egne? Her er det snakk om at vi har barn på 16 og 18 og de fleste av vennene våre har barn på 5-10. Eller ønsker dere helst å finne på noe med venner som har barn i samme aldersgruppe? Våre barn var også alltid eldst i alle familieselskaper og blant venner, men hverken barna eller vi foreldre har sett på det som noe stort problem. Da de var så store som 16 og 18 år fikk de lov til å være hjemme når vi skulle være sammen med venner (de fikk også lov til å være med hvis de ville det, men da var de klar over at det var tilrettelagt for de minste barna). Men ellers har våre barn alltid lekt med de mindre barna i familieselskaper/venneselskaper, lært dem balleker, lært dem uskyldige rampestreker, fortalt spøkelseshistorier osv. De minste har alltid elsket å være sammen med dem, og våre barn syntes også det var moro å bli sett opp til, og få være de yngre barnas store "helter". Anonymkode: 8dd2f...5e1 2
Celtic Heart Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2018 (endret) Tror kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig. Jeg ønsker å høre spesifikke ting andre gjør/finner på. Evt tips til hva man kan finne på SAMMEN. Tenker sånn typisk dagstur a la fornøyelsesparker og museer etc. Mine barn er veldig flinke og inkluderende med alle. Endret 12. juni 2018 av Celtic Heart
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #6 Skrevet 12. juni 2018 1 minutt siden, Celtic Heart skrev: Tror kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig. Jeg ønsker å høre spesifikke ting andre gjør/finner på. Evt tips til hva man kan finne på SAMMEN. Tenker sånn typisk dagstur a la fornøyelsesparker og museer etc. Mine barn er veldig flinke og inkluderende med alle. Da kommer det an på hvor du bor. I Oslo om omegn kan jeg foreslå teknisk museum, museene ute på Bygdøy (RA og Fram), Geologisk museum, Hunderfossen familiepark, Tusenfryd, Midgard vikingsenter (Horten). Ellers vet jeg at det finnes aktivitetssentre rundt om, der barn og voksne kan rapellere, klatre, balansere osv, men jeg kommer ikke på navn akkurat i farten. (Det finnes blant annet ett ute på Tjøme) Anonymkode: 8dd2f...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #7 Skrevet 12. juni 2018 I vår familie er mine barn de yngste. Mens fettere og kusiner er eldre. Har reist til fornøyelsesparker sammen a la Tusenfryd, Liseberg, Tivoli i København mm. Dette synes både de eldste og de yngste er gøy. Kombinerer det med shopping, middager sammen osv. Går helt fint. Alle elsker det. Anonymkode: 599b9...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #9 Skrevet 12. juni 2018 50 minutter siden, Celtic Heart skrev: Tror kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig. Jeg ønsker å høre spesifikke ting andre gjør/finner på. Evt tips til hva man kan finne på SAMMEN. Tenker sånn typisk dagstur a la fornøyelsesparker og museer etc. Mine barn er veldig flinke og inkluderende med alle. Høres jo helt merkelig ut å ta med en 18-åring på slike ting. Anonymkode: f536b...c8f 2
Celtic Heart Skrevet 12. juni 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres jo helt merkelig ut å ta med en 18-åring på slike ting. Anonymkode: f536b...c8f Nevn ordet museum eller utflukt til denne 18-åringen og han har fikset picnickurven før du har snakket ferdig. Noterer ned alle forslag, tusen takk. 1
Leeloo Skrevet 12. juni 2018 #11 Skrevet 12. juni 2018 Jeg tenker klatrepark type den som er ved Tryvann (også en ut mot Sørum tror jeg). Der er det løyper tilpasset alle aldre slik at alle kan ha det gøy (forutsatt at man synes slikt er gøy i utgangspunktet). Tusenfryd ser jeg også besøkes av alt fra voksne guttegjenger til foreldre med små barn, men der blir man jo litt mer spredt for alle vinder. Sommarland i Bø eller andre vannparker, om dere er nærmere det (Liseberg/Grøna Lund/Tivoli om man vil ut av Norge). Telttur med kanopadling og fisking kan vel også være gøy for alle om dere er friluftsmennesker. Er egentlig imponert om du fortsatt får med deg "ungene" på slike opplegg, men da er det kanskje desto viktigere at det faktisk er noe de også setter pris på, at ikke absolutt alt skal være på de minstes premisser. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå