Gå til innhold

Flat i bakhodet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lille Ida har akkurat blitt 4 måneder gammel. Ser på bakhodet hennes at det er ganske flatt. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre,eller vil det jevne seg ut eterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare slapp av. Det går over etterhvert. :)

Gjest Lizzi
Skrevet

Vi er alle forskjellige. Det er vel bare slik hun er født - og ingenting er vel galt med det i grunnen?

Skrevet

På helsestajonen anbefaler de at barn skal variere litt på liggestillinger, siden de er veldig myke i hodet, og lett kan bli litt flat om de har en favorittstilling de ligger mye i. F.eks. hvis barnet liker å ligge med hodet snudd mot venstre, kan du prøve å oppmuntre til at det ligger mer med hodet snudd mot høyre. Datteren min viste også tegn til å bli litt flat i hodet da hun var noen måneder gammel, men det gikk seg raskt til da jeg ble mer oppmerksom på det, og nå har hun et vanlig rundt hode :wink:

:babysmokk:

Gjest fimlene
Skrevet

jeg ble anbefalt å bruke pute av fysioterapaut. en myk god pute på 8 cm. samt generelle råd om snuing etc.

Skrevet

Min gutt på 3 1/2 mnd er også litt flat i hodet, ble anbefalt og legge leker o.l på motsatt side slik at han måtte ligge den veien også. Helsesøster sa også at det ville gå seg til når han beg å ligge mer på magen, sitte o.l. Var ikke noe å bekymre seg over mente hun :-)

Skrevet

Kjøp en liten pute og ha i sengen når hun sover.

Vær bevist på å stimulere henne til å bruke begge sider.

Min datter var også skjev i bakhodet de første 3 mnd.Dette bedret seg da vi stimulerte henne til å bruke begge sider,og Puten i sengen hjelpte oss.

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...