AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Hei, alle sammen! Jeg har slitt med hodepine og migrene i flere år. I tillegg til at botox i panne og sinnarynke kunne hjulpet meg sånn sett, har slitsomme år satt sitt preg på ansiktet mitt, (er 28) så det hadde heller ikke plaget meg å se litt freshere ut. Var på konsultasjon hos en kosmetisk sykepleier som mente dette var lure punkter å stikke i. Og hun syntes jeg virket helt gal som var nervøs og usikker på om dette var noe jeg ville gjøre (hun sa det nesten ordrett), noe som får meg til å lure på om hun har rett. Jeg er generelt en litt stressa hypokonder, så det å sprøyte nervegift inn i trynet føles kanskje ikke som en vanlig torsdag for meg. Dro hjem og leste på felleskatalogen osv, og ser at bivirkninger kan være hjerteinfarkt (!) i sjeldne tilfeller, men likevel, talevansker, synsforstyrrelser, alvorlige allergiske reaksjoner som fører til sykehusopphold osv. Ser også at flere rapporterer om angst utløst av botoxen, noe som i grunn virker rart, da jeg vil tro dette gjelder allerede engstelige folk som er redde for sprøyter/behandlingen, med mindre stoffet faktisk kan utløse psykiske reaksjoner? Jeg sliter selv med angst, og vil gjerne unngå mer. Jeg ønsker vel først og fremst å bli betrygget, og motivert til å gjøre dette. Eller frarådet. Alt etter som. 😂 Takk for alle saklige kommentarer! Foretrekker fakta fremfor synsing, og tåler å høre at jeg er en overanspent case. Anonymkode: d8269...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Jeg ser på det som et soleklart sunnhetstegn at du ikke vil sprøyte gift inn i ansiktet. Anonymkode: b11ba...808 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Bivirkninger finnes på alt, selv Paracet. Hvis du er redd for botox dropper du det, og hvis du virkelig ønsker det er det bare å kjøre på. Ikke lag et så stort nummer ut av det, det er kun du som kan avgjøre om botox er noe for deg eller ikke. Anonymkode: f46e0...bf6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Gå til erfarne sykepleiere/leger. Ikke ta den billigste plassen du finner Anonymkode: 77e03...326 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, alle sammen! Jeg har slitt med hodepine og migrene i flere år. I tillegg til at botox i panne og sinnarynke kunne hjulpet meg sånn sett, har slitsomme år satt sitt preg på ansiktet mitt, (er 28) så det hadde heller ikke plaget meg å se litt freshere ut. Var på konsultasjon hos en kosmetisk sykepleier som mente dette var lure punkter å stikke i. Og hun syntes jeg virket helt gal som var nervøs og usikker på om dette var noe jeg ville gjøre (hun sa det nesten ordrett), noe som får meg til å lure på om hun har rett. Jeg er generelt en litt stressa hypokonder, så det å sprøyte nervegift inn i trynet føles kanskje ikke som en vanlig torsdag for meg. Dro hjem og leste på felleskatalogen osv, og ser at bivirkninger kan være hjerteinfarkt (!) i sjeldne tilfeller, men likevel, talevansker, synsforstyrrelser, alvorlige allergiske reaksjoner som fører til sykehusopphold osv. Ser også at flere rapporterer om angst utløst av botoxen, noe som i grunn virker rart, da jeg vil tro dette gjelder allerede engstelige folk som er redde for sprøyter/behandlingen, med mindre stoffet faktisk kan utløse psykiske reaksjoner? Jeg sliter selv med angst, og vil gjerne unngå mer. Jeg ønsker vel først og fremst å bli betrygget, og motivert til å gjøre dette. Eller frarådet. Alt etter som. 😂 Takk for alle saklige kommentarer! Foretrekker fakta fremfor synsing, og tåler å høre at jeg er en overanspent case. Anonymkode: d8269...cf8 Om du sliter med hodepine eller migrene går du til nevrolog eller lege som virkelig kan dette, spør du meg. Anonymkode: 55ba7...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 Tar botox hver 3 mnd hos nevrolog.Ville nok ikke tatt dette hos kosmetisk sykepleier.Viktig dette blir satt på riktige steder i forhold til hodepinen. Anonymkode: 87f72...223 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #7 Skrevet 12. juni 2018 Synes absolutt ikke det er noe unormalt å være skeptisk til dette. Selv har jeg tenkt tanken på botox flere ganger. Har migrene og mye anspennings hodepine, og vet botox har fungert for venninner som har slitt med det samme. Og ønsker også å se litt freshere ut. Men har blitt med tanken frem til nå, da jeg er litt redd for sprøyter, samt er skeptisk. Det er tross alt gift som sprøytes inn i ansiktet, og alt har bivirkninger. Hvis jeg noengang tar beslutningen om at jeg skal gjøre det, og det ikke bare blir med tanken. Er jeg hvert fall sikker på at det kommer til å bli på en klinikk for plastisk kirurgi hos lege, og ikke bare hos en kosmetisk sykepleier. Føler muligens det er litt tryggere da, ettersom man ikke vet hvem av disse salongene som er flinke, og det tross alt er medisinsk behandling. Betaler heller mer for det. Så ikke noe unormalt i å være skeptisk. Heller ett sunnhetstegn og normalt å være skeptisk spør du meg. Anonymkode: bcdb1...e98 1
Kalevala Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 Botox mot hodepine/migrene settes ikke av kosmetiske sykepleiere. Det gjøres av nevrologer eller sykehusleger. I Norge får du dekket dette på blå resept, etter bestemte kriterier. Du slipper altså å betale det selv. Her er oversikt over punktene injeksjonene settes i for å forebygge migrene. Dette er standard prosedyre:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå