Gå til innhold

Hvor mange er det vanlig å invitere i bhg-bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange barn er det vanlig å ha i bhg-bursdag?

Vi inviterte alle guttene på samme alder, og det ble 7 stk som kan komme. Synes det hørtes litt lite ut og vurderer å invitere alle jentene, men da kan det jo bli veldig mange igjen. 😅
4-årsdag, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 406a4...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 små gutter er mer enn nok, tro meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe.. du opplever helt sikkert snart at 7 gutter er nok ;) I vår bhg inviteres alle 2012 og 2013 barna i gruppa (ca. 12 barn). Det er blitt en innarbeidet greie som vi har fulgt i flere år nå. Mens andre inviterer alle jentene eller alle guttene osv osv.. 

Anonymkode: b2a36...05f

Skrevet

Jeg hørte engang at alderen pluss to eller tre er passe. 

Så om han er 4 er jo sju gjester perfekt.

Ellers er det vanlig å invitere alle i samme gruppa, eventuelt alle av samme kjønn. 

Og 8 gutter på fire år er mer enn nok for de fleste. 

To timer er mer enn nok, tro meg :fnise:

Lykke til. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange barn er det vanlig å ha i bhg-bursdag?

Vi inviterte alle guttene på samme alder, og det ble 7 stk som kan komme. Synes det hørtes litt lite ut og vurderer å invitere alle jentene, men da kan det jo bli veldig mange igjen. 😅
4-årsdag, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 406a4...0b4

Her var det vanlig å invitere de barnet lekte mest med. Noen få foreldre som inviterte :)  Nå hadde ikke barnet mitt bursdagsselskap før hun begynte i 1.klasse da. Før det hadde vi familieselskap for henne.

Skrevet

Vi har pleid å ta alle i gruppen, og da har de blitt ca 8 stk. Perfekt antall. Ikke noe bedre lek eller stemning av å ha 15....

Skrevet

Her inviteres alle på avdelinga (18 stk). Det er ikke lov å invitere bare noen hvis invitasjonene skal deles ut i barnehagen.

Det er jo mange barn, selv om det alltid er noen som ikke kommer. Men jeg synes ikke noe om å ekskludere ut fra kjønn heller.

Skrevet

Hos inviteres hele gruppa. Synes det er fint og inkludere alle

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte årskullet i 4årsdagen og her ble det 12 stk, fullt hus når alle har med en voksen. Men veldig koselig og en fin mulighet for oss voksne å bli kjent for her har det vært servering til små og store.

Anonymkode: 3ec55...1c1

Skrevet

Her er det to storbarnsavdelinger, og alle jentene på samme årskull inviteres. Det Er et krav fra barnehagen hvis invitasjonene skal deles ut der. Går ut fra at det hadde blitt godkjent om man i steden inviterte begge kjønn men kun fra en avdeling. Går ut fra at guttene gjør det på samme måte. Det blir 9 stk hvis alle kommer. Det er mer enn nok gjester. I den alderen er vel gjerne foreldrene med også, så antallet gjester blir jo sånn sett doblet. Ikke at foreldrene trenger særlig til oppvartning, men man skal jo ha plass til dem et eller annet sted. Det har vært tema for enkelte i vår barnehage som bor i mindre leiligheter.

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte alle i samme årskull på avdelingen frem til siste året, da inviterte vi hele "skoleklubben", altså årskullet fra begge avdelinger. Var ikke naturlig å dele etter kjønn for vår del, da sønnen vår lekte mer med jenter enn med gutter.

Tror det ble ca 8-10 stk da han ble 4 og 5 og 15 da han ble 6. Det gikk fint, men kunne godt ha vært færre uten at det hadde gjort noe. 😛

Anonymkode: 926ce...996

Skrevet

En 4 åring trenger ikke et stort selskap. Ikke en 8 åring heller for den saks skyld.

Minstemor hadde fem gjester da hun fylte 4. 3 jenter og to gutter. Akkurat passe for henne. 

Når det gjelder barnehagebarn, synes jeg ikke det gjør noe om man deler opp ei gruppe, men deler selvfølgelig ikke innbydelse barnehagen.

For mange gjester gjør det fort bråkete og ikke koselig for noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...