Gå til innhold

Fk eller ikke fisk?

Er fiskepinner og slikt ikke skikkelig fisk?  

1. 1. Er fiskepinner og slikt ikke skikkelig fisk?

• ja
      3
    • nei
      8
    • like mye isk
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er oppvokst med det at fikepinner/pudding/boller ikke er fisk...at fisk bare er fisk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskepinner/-boller osv er jo fisk, men de har blandet mye annet rart i så man må spise mye mer av dette for å i seg det samme som man får av fersk fisk. Dessuten er fiskepinner panerte som gjør at de suger til seg mye fett, som ikke er videre sunt. Så jeg vil påstå at fersk fisk er best, men fiskepinner er bedre enn ingenting. Har du sjekket på pakken hvor mye (eller skal jeg si lite?) fisk fiskebollene faktisk inneholder?

Skrevet
Har du sjekket på pakken hvor mye (eller skal jeg si lite?) fisk fiskebollene faktisk inneholder?

Hjemmelagede fiskeboller derimot......Inneholder masse fisk og smaker fantastisk!

Men fiskepinner og kjøpte fiskeboller fortjener ikke betegnelsen fisk (knapt nok mat :roll: ).

Gjest Anonymous
Skrevet

det var vel egntlig ikke innholdet det er snakk om...mer hva folk generelt synst...På jobben har vi en diskusjon ang. dette. og de fleste der spiser ikke skikkelig fisk noen gang men bare fiske pinnes o.s.v.

:hoho:

Skrevet

Jeg foretrekker fersk fisk og spiser mye av det, men jeg velger heller feks fiskepudding eller tunfisk på boks framfor dårlig "fersk" fisk som har ligget så lenge i fiskedisken at den stinker... :roll: Noe som slett ikke er så uvanlig! :-x

Det er stor forskjell på ferdigkjøpt fiskepudding også - jeg sjekker alltid innholdsfortegnelsen og prosentmengde fisk. Er enig i at å lage fiskemat selv er å foretrekke (og veldig enkelt hvis man har foodprocessor! :-) ), men på travle dager (som feks igår...) spiser jeg gjerne fiskepudding fra butikken. Men da dropper jeg poteter og har kun grønnsaker ved siden av, siden puddingen inneholder så mye stivelse likevel - i form av mel.

Fiskepinner, -panetter eller ferdig fiskegrateng fra frysedisken spiser jeg ikke.

Skrevet

Sier jeg at "idag skal jeg ha en skikkelig fiskemiddag" er det fersk fisk med godt tilbehør jeg tenker på, og ikke panerte greier og blandingsprodukter. Fiskepinner er fisk for pyser :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ikke påstått at jeg spiste mye fisk om jeg bare spiste fiskepinner/ annen "ferdigfrysefisk."

Skrevet
Er oppvokst med det at fikepinner/pudding/boller ikke er fisk...at fisk bare er fisk....

Det er vel en fiskerett. Akkurat som å kjøpe kjøttboller på hermetikk og ikke påstå at det er kjøttboller. Jeg synes det er bedre å spise fiskepinner osv enn å bare spise pizza. Personlig er jeg kresen og kjøper for det meste bare fersk fisk. Synes det smaker best. :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet
Har du sjekket på pakken hvor mye (eller skal jeg si lite?) fisk fiskebollene faktisk inneholder?

Bjellands fiskeboller inneholder 55% fisk :)

Skrevet

De som oppfant fiskepinner burde fått streng straff. Vondt!

Fiskeboller derimot er grei mat, men det er ikke fisk. Det er litt sånn diverse.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Fisk er fisk, og fiskeboller/kaker/pinner er fiskeprodukter.

Skrevet
Fisk er fisk' date=' og fiskeboller/kaker/pinner er fiskeprodukter.[/quote']

Enig.

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig.

Enig her også. Hva skulle det være om det ikke var fisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...