Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, her er tingen: jeg ble kjent med en jente gjennom bestevenninna hennes. Jeg og jenta ble gode venner og er liksom bestevenner. (Har kjent hverandre i ett år ca) Men det har seg sann att hun sliter veldig med depresjon og angst, så hun liker ikke å komme på skolen og være med på andre ting. Jeg inviterer henne med på nesten alt jeg planlegger med folk, men hun finner som regel på unnskyldninger om å ikke komme.

Hun forventer også at jeg HELE tiden er tilgjengelig på telefon, og at jeg skal svare henne med engang hun tekster meg eller snapper meg. Hun sender opp til ti meldinger etter hverandre og forventer at jeg skal FaceTime med henne nesten vær eneste kveld. 

Dette begynner å bli for mye og vi hadde en liten diskusjon her om dagen der hun syntes jeg var så slem fordi jeg avviste henne, noe som kan være sant pga jeg har ett liv jeg også og kan ikke planlegge hverdagen min ut i fra henne... som sagt er dette veldig slitsomt, og jeg begynner å vurdere vennskapet? 

Har noen tips eller lignende erfaringer? Takk på forhånd<3

Anonymkode: da303...786

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og snakk om hennes forventinger til deg. Slutt å jatte med, hvis du ikke ønsker det. Sett grenser for deg selv!

Anonymkode: e68cf...36c

Gjest BearMama
Skrevet

Si det som det er.

At du setter pris på vennskapet deres, men at du også har et eget liv og ikke alltid kan være tilgjengelig kun for henne. 

Si at det blir for intens med 10 meldinger på rappen og at du ikke har mulighet til å prate hver dag og hver kveld på FaceTime.

Om hun ikke takler det så er det ikke så mye du får gjort annet enn å kutte henne ut eller godta situasjonen som den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...