Gå til innhold

Få gidder å prate med meg og forlater samtalen når jeg praterr med dem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem. Uten årsak i personligheten min, tror jeg (er ikke frekk eller overlegen), gidder ikke folk å prate med meg og forlater samtalen.

Hva kan være årsaken til dette?

Anonymkode: 3b050...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem. Uten årsak i personligheten min, tror jeg (er ikke frekk eller overlegen), gidder ikke folk å prate med meg og forlater samtalen.

Jeg har en på jobben som er litt spesiell. Ganske sikker på at personen har autisme. Vedkommende snakker og utbrodere om en enkelt ting leeeenge etter at man forstår problemet. Jeg hater det, men noen ganger må jeg bare gå, for å kunne komme fra det. Prøver å gjøre det så skånsomt som mulig, men det føles crappy.

Har du noen du kan spørre om de helt ærlig kan si deg hva du bør jobbe med i kommunikasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Eg trur kanskje det MÅ ligge i personlegdomen din på ein eller annan måte... Om dette skjer ofte altso? I kva situasjonar skjer dette? 

Anonymkode: 941ed...ebb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Guppy88 skrev:

Jeg har en på jobben som er litt spesiell. Ganske sikker på at personen har autisme. Vedkommende snakker og utbrodere om en enkelt ting leeeenge etter at man forstår problemet. Jeg hater det, men noen ganger må jeg bare gå, for å kunne komme fra det. Prøver å gjøre det så skånsomt som mulig, men det føles crappy.

Har du noen du kan spørre om de helt ærlig kan si deg hva du bør jobbe med i kommunikasjon?

Jeg utbroderer ikke om den minste ting og er ikke autist. Da hadde nok det vært diagnoisert i skolealder.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eg trur kanskje det MÅ ligge i personlegdomen din på ein eller annan måte... Om dette skjer ofte altso? I kva situasjonar skjer dette? 

Anonymkode: 941ed...ebb

Skjer ikke ofte. Nesten kun med nye personer.

AnonymBruker
Skrevet

Følger du med på kroppsspråket deres for å se om de synes det du prater om er kjedelig eller ubehagelig? Prater du vesentlig mer enn du lytter? Vanskelig å vite hva der kan være. 

Anonymkode: 928cf...1a1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Snakker du lenge av gangen? Er du flink til å lytte og kommentere det andre sier? Prøv å snakk om det den andre er opptatt av, og spør slik at vedkommende svarer og det er DU om lytter. Tror ikke du opplever at de går da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Jeg vet ikke. Snakker du lenge av gangen? Er du flink til å lytte og kommentere det andre sier? Prøv å snakk om det den andre er opptatt av, og spør slik at vedkommende svarer og det er DU om lytter. Tror ikke du opplever at de går da.

Ok, skal innrømme at jeg kanskje er dårlig til å spør og fortsette samtaler på det de er interessert i.

Skrevet

Kan hende de ikke er så glade i å prate.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skal innrømme at jeg kanskje er dårlig til å spør og fortsette samtaler på det de er interessert i.

Da ligger det nok her, ja. Husk at folk liker å få rettet oppmerksomhet mot dem selv.  Folk liker ikke personer som bare snakker om seg og sitt. Hvis du retter fokus mer til andre, vil du oppdage at de blir også mer interessert i deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er den eneste fellesnevneren her ligger nok problemet hos deg. Hvis du oppfatter det som et stort problem kan du kanskje få hjelp til å kartlegge hva dette er og hvordan du kan bli bedre i samtale med nye mennesker. 

Anonymkode: f4917...ac0

• Liker 2
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det si ar du kun snakker om ditt? Folk synes det er kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bøff Eløff skrev:

Vil det si ar du kun snakker om ditt? Folk synes det er kjedelig.

Nei, ikke utelukkende. Prater om dem og. Men skal innrømme at jeg til tider skifter fra tema jeg ikke er interessert i. Kanskje de er interessert i det.

På den andre siden. Kanskje jeg er for følsom. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje jeg er for dominant. At folk er mindre interessert i å prate med meg enn hva som er naturlig. Jeg er jo også under gjennomsnittlig attraktiv noe som kan gjør folk mindre interessert i å prate med meg.

Gjest BearMama
Skrevet

Beste måten å få folk til å prate med deg er så spørre om dem. Folk elsker å prate om seg selv og egne interesser og hobbyer. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Da ligger det nok her, ja. Husk at folk liker å få rettet oppmerksomhet mot dem selv.  Folk liker ikke personer som bare snakker om seg og sitt. Hvis du retter fokus mer til andre, vil du oppdage at de blir også mer interessert i deg. 

Men hva hvis man hele tiden retter fokus mot andre? Da blir det jo ikke noe samtale, bare monolog/intervju.

Anonymkode: aba27...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, BearMama skrev:

Beste måten å få folk til å prate med deg er så spørre om dem. Folk elsker å prate om seg selv og egne interesser og hobbyer. 

Risikoen er jo da å bli overkjørt. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis man hele tiden retter fokus mot andre? Da blir det jo ikke noe samtale, bare monolog/intervju.

Hi, hi! Men ofte er det slik at hvis man er god til å rette fokus på andre, så vil de også rette fokus på deg.

Hvis feks du er den som prater hele tiden, så kan den/de du prater med gå ganske lei. Akkurat som du vil gå lei hvis andre bare prater i vei uten at du får komme til i det hele tatt. Det er noen mennesker som er slik at de prater hele tiden om seg og sitt med fokus på seg selv hele tiden. De orker man ikke være sammen med særlig.

Du merker hvem som er hyggelig å være sammen med. Hvis de også retter fokus litt på hva du har å si. Men du skal først og fremst rette fokus på andre, så merker du det om de er hyggelig og gir deg litt gjensidig oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Risikoen er jo da å bli overkjørt. 

Ja, det er det. Kanskje det er det noen har følt med deg? Men som sagt, hvis du er med hyggelige folk, og du retter oppmerksomhet og fokus på dem, så vil de også rette fokus på deg.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som oppfører seg slik for å mobbe og stenge andre ute. Typiske hersketeknikker. Hvis det er jobbrelatert bør det tas opp med ledelsen.

Anonymkode: eefc1...4e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...