Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så hvordan skal jeg få til det når man stadig vekk mislykkes og får bekreftelse på hvor skuffende mine egne prestasjoner og evner er.

I alle ny jobber jeg starter så går det gradvis nedover, siden jeg mister tillit og respekt. Samme skjer når det kommer til sosiale relasjoner og jeg er nå helt venneløs i en alder av midten av 30 årene.

Og det hjelper heller ikke å bare begynner å tro på seg selv, når jeg også har visse krav til mine egne prestasjoner. Og de er egentlig ikke særlig høye. Problemet er at jeg glemmer ting fort og kan ofte være ganske korttenkt. Utålmodig er jeg også og dette har ført til at jeg skyr utfordringer og takler de dårlig! Har prøvd å ta tak i disse "problemene", men er nok bare slik jeg er dessverre. Kan jo lissom heller ikke bare "jobbe" med å bli mer skarp og intelligent.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Sitter nå i en relativt fersk jobb jeg føler at ingen av lederne har respekt og tillitt til meg mer og da går det sjeldent bra i lengden. Jeg gjør så godt jeg kan, så vet ikke hva jeg kan gjøre mer. Redd jeg ender opp som en person som vill resten av livet gå rundt med små jobber via bemanningsbyråer og trenger støtte fra NAV. Kan jo "satse" på en lavtbetalt jobb som krever veldig lite av meg, men det jo ikke det jeg ønsker i lengden. Å jobbe i butikk har jeg gjort i mange år av og på og er noe jeg absolutt ikke trives med. Men hatt samme problemet i slike jobber også egentlig.

Kanskje noen har noen tips? Noen ganger har jeg bare lyst til å følge "hjertet" og flytte ut i skogen.Men det forblir nok bare en tanke som streifer meg i ny og ne og ikke noe annet.

Anonymkode: a403c...ce3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med? Har du utdannelse? Hvis ikke, hva med å begynne med å ta en? Har du noen eksempler på har skjedd når det går nedover? Sikker på at ikke dette er noe du føler selv, og som ikke nødvendigvis sjefene føler? 

Klem

Anonymkode: 3b385...f53

Skrevet (endret)

Har du noen i interesser som du kan kurse deg i? Du må rett og slett begynne innstille hjernen til å slutte å være så negativ mot deg selv. Det.finnes alternativer der ute som kan gi deg god inntekt + at du slipper å ha så mye med mennesker å gjøre. Send meg gjerne pm hvis du vil vite mer.

Endret av wintergirl
Skrevet

Har du fast jobb nå?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, wintergirl skrev:

Har du noen i interesser som du kan kurse deg i? Du må rett og slett begynne innstille hjernen til å slutte å være så negativ mot deg selv. Det.finnes alternativer der ute som kan gi deg god inntekt + at du slipper å ha så mye med mennesker å gjøre. Send meg gjerne pm hvis du vil vite mer.

Jeg har en bachelor, men jobber ikke med noe innenfor min utdannelse. Eller bare deler av den. Det jeg virkelig ønsker å gjøre i livet har jeg klart å "rote" bort med å ta dumme skole valg tidligere og jeg merker at motivasjonen for mer skole er ikke eksisterende. Da må jeg i så fall jobbe fult ved siden av(feks ved å ta en master). Men uansett så vill nok mitt problem kommet frem i en slik jobb også, for det er mine evner og sosiale relasjoner som alltid kommer i veien for meg! Da hjelper det ikke at man har "drømme" jobben, hvis man ikke klarer å prestere skikkelig. Finnes så mange dyktige og skarpe mennesker der ute, jeg blir rett og slett utkonkurrert med andre ord!

Men hvilke type jobber tenkte du på?

Og ja, jeg er i full jobb nå. En jobb som krever en del selvstendig arbeid og at man er veldig "på".

Anonymkode: a403c...ce3

Gjest BearMama
Skrevet

Hvorfor mister de respekt og tillit til deg? Du må jo gjøre noe for at det skal skje gang på gang. Om du ikke lærer av de samme feilene du gjør gang på gang så vil det bli en ond sirkel. Kanskje psykolog kan være en god idé?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...