AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Hei! Noen her som har reist til Bali/Indonesia med nødpass nå den senere tid?? Passkontoret har «glemt» å trykke passet som skulle hentes i dag... på UD’s sider forstår jeg det slik at nødpass er gyldig,men jeg kontaktet den Indonesiske ambassaden i Oslo som sier at nødpass ikke godtas. Hvem skal man tro? Anonymkode: a27f4...33a
Kjetil E Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Noen her som har reist til Bali/Indonesia med nødpass nå den senere tid?? Passkontoret har «glemt» å trykke passet som skulle hentes i dag... på UD’s sider forstår jeg det slik at nødpass er gyldig,men jeg kontaktet den Indonesiske ambassaden i Oslo som sier at nødpass ikke godtas. Hvem skal man tro? Anonymkode: a27f4...33a Vil vel i utgangspunktet heller tro på indonesiske enn norske myndigheter. Mener og bestemt det står på nasjonssidene til UD at man bør kontakte det enkelte lands ambasade hvis det er noe man lurer på. Da de ikke kan garantere at infoen deres er helt korrekt. 1
Merovingian Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Det er den Indonesiske anbasaden du skal forholde deg til. Ganske kjipt å tro på norske myndigheter for så å fly ned dit, bli stoppet og så sendt hjem på første fly. Tror ikke du ville kunne gå ombord i siste leg av din flytur til Bali heller, der sjekker de pass før ombordstigning og dersom nødpass ikke er gyldig vil du ikke få bli med.
reiseglad Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 (endret) Trenger du ikke visum til Bali? Litt googling, så fant jeg svar: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_indonesia/id2415692/ Du kan ha nødpass, men da må du ha visum klart på forhånd, før du reiser herfra. Nødpasset må være gyldig i minst seks måneder. Endret 11. juni 2018 av reiseglad
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #5 Skrevet 12. juni 2018 Jeg har gitt opp,etter flere samtaler med ambassaden både i Oslo og Jakarta,så er det tydelig at nødpass ikke godtas. Så UDs side er ikke godt nok oppdatert. Anonymkode: a27f4...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå