Gå til innhold

Dyresex?

Fremhevede innlegg

Gjest -eline-
Skrevet
Jeg liker ikke ordet dyresex. Grunnen til det er at samkvem mellom dyr og mennesker handler ikke om sex, men om overgrep. Såvidt jeg vet er det ingen dyr som har forgrepet seg sexuelt på et menneske, men det omvendte skjer ofte, dermed er det et overgrep og noe abnormalt over det.

..ikke helt sant: 28-åring forsøkt voldtatt av delfin.

Men jeg synes og det er tragisk at loven mot dyresex forsvant da loven mot homofili ble opphevet. Så et forferdelig program på tv i går om "Animal Farm", gikk til seng kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Animal Farm? mener du den som er basert på George Orwells roman med det samme navnet og som er krass kritik av kommunismen???

Skrevet
Når man tenker etter; er sex med dyr virkelig plaging av dyret? Vil da ikke kunstig inseminasjon komme under den samme kategorien og ville blitt forbudt fordi det skader eller plager dyret? Alt ifølge resonemanget når det gjelder dyrevernloven siden man da frarøver dyrene naturlige innstinkter som å parre seg.

De fleste dyr har en evne til å si ifra når det er noe de ikke liker. blant annet ved biting, sparking eller kloring. Så hva er egentlig grensen for å plage ett dyr? Er det når dyret "sier" ifra at det ikke er greit? Eller er det allerede når man hisser opp et dyr seksuelt til det blir erigert, når det gjelder hanner, for eksempel hingser når de skal gå på bukken. Eller når hunner stryker bakenden mot deg når det har brunst?

For dyr i dagens samfunn blir preget av miljøet de lever i. En hund vil for eksempel se for seg menneskene den lever sammen med som en del av flokken og vil dermed bli ganske lett preget til å tro at sex med mennesker er greit?

Jeg har faktisk sett kaniner prøve å parre seg med katter. Har også sett hunder prøve seg på griser. Har også sett brunstige kuer bestige hester de går på beite med. Det er fordi dyrene er så sterkt bundet til andre dyr de lever med at de faktisk går til andre arter og prøver seg. Dette gjør de faktisk uten direkte innblanding av mennesker.

Kan du svare på meg på en objektiv måte uten at det er farget av dine personlige synspunkter som at det er ekkelt?

Et dyr er ikke i stand til å forsvare seg! Tror du virkelig at noen som har sex med et dyr ikke har forsikret seg om at de ikke har mulighet til det? Hvor mange tror du forsøker å putte snoppen sin inni munnen på en fremmed hund?

Hvor mange dyrevoktere i dyreparken har seg med de frittgående løvene der tror du?

Vi er de som skal ta oss av dyrene. De får et tillittsforhold til oss, og det er utrolig hva en eier kan gjøre mot et dyr uten at dyret vil forsvare seg. Å tro at alle dyr vil si fra når man gjør noe som de ikke liker er helt bak mål. En kan skambanke hunden, men hunden vil alikevel følge trofast og beskytte eieren ved alle muligheter.

All dyresex er i mine øyne grusomt. Våre lyster skal ikke påtvinges andre uansett. Og aller verst er det når man er i fare for, eller direkte skader dyret med det.

En hund er anatomisk ikke skapt til sex med mennesker. (og langt mindre andre små dyr!!)

Det er ikke slik at all dyresex foregår mellom mennesker og kyr (som forøvrig nesten ikke vil kjenne en liten penis) De fleste tenner generelt på dyr. Og det kan være hva slags dyr som helst...og gjennomfører bare de har mulighet, og ikke har noen stor fare for å bli skadet selv.

Jeg trenger ikke, og har heller aldri tenkt å være objektiv i den saken. Vi mennesker har allerede fullstendig makt over dyrene. Ikke pokker om jeg synes det er greit at vi inkluderer dem i sexlivet vårt. Klarer du ikke deg med hendene dine får du faen meg ta deg en tur på kondomeriet og kjøpe deg en dukke!!

Skrevet
Når man tenker etter; er sex med dyr virkelig plaging av dyret?

Hvis du leser artikkelen, så ser du at det er det.

Skrevet
De fleste dyr har en evne til å si ifra når det er noe de ikke liker. blant annet ved biting, sparking eller kloring. Så hva er egentlig grensen for å plage ett dyr? Er det når dyret "sier" ifra at det ikke er greit?

Personlig synes jeg dette er en farlig tankegang, dette med at noen må protestere for at sex ikke skal være greit. Dette blir jo veldig feil. Man skal ikke ha sex (les: overgrep) med noen bare fordi de ikke setter seg til motverge, man må ha eksplisitt "tillatelse". Hvis jeg besvimte på skogsti, skulle det da være greit at andre forgrep seg på meg fordi jeg ikke kunne sette meg til motverge?

Voksne mennesker har uendelig stor makt over dyr (og barn), og det forutsetter at de voksne tar ansvar. Det er nedrig å benytte seg av vesener som er svakere enn en selv.

Jeg synes det er direkte sykt å tenne på dyr, som du sier hender det dyr tenner på andre raser, men de er dyr, ikke mennesker. Mennesker er intellektuelt og moralsk overlegne, og bør holde seg til andre voksne mennesker. Jeg blir kvalm av at noen synes det er tiltrekkende å ha seg med f.eks. en hund, da er du alvorlig syk i hodet.

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg liker ikke ordet dyresex. Grunnen til det er at samkvem mellom dyr og mennesker handler ikke om sex, men om overgrep. Såvidt jeg vet er det ingen dyr som har forgrepet seg sexuelt på et menneske, men det omvendte skjer ofte, dermed er det et overgrep og noe abnormalt over det.

Vel talt!

Skrevet

At noen kan synke så dypt som til å ha sex med dyr er bare helt sykt.

Dyret følger bare sine drifter når et menneske legger opp til dyresex, og jeg mener bestemt at det er dyremishandling.

Når man har sett på den moralske siden av dyresex, så lurer jeg på den hygieniske siden. Det kan da ikke være videre hygienisk å ha sex med dyr? Mulig det er et dumt spørsmål fra en som er totalt ukjent med dyresex, og heller aldri kunne tenke seg å ha det.

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på dyret. Tror ikke hester lider så veldig av å få noe baki der.

Gjest -eline-
Skrevet
Animal Farm? mener du den som er basert på George Orwells roman med det samme navnet og som er krass kritik av kommunismen???

Absolutt ikke ...jeg tenkte på den danske samlingen av filmer fra 1970-80-tallet (elns) som ikke har noen historie i det hele tatt, men som viser ei jente som har sex med forskjellige dyr.

Skrevet
At noen kan synke så dypt som til å ha sex med dyr er bare helt sykt.

Dyret følger bare sine drifter når et menneske legger opp til dyresex, og jeg mener bestemt at det er dyremishandling.

Når man har sett på den moralske siden av dyresex, så lurer jeg på den hygieniske siden. Det kan da ikke være videre hygienisk å ha sex med dyr? Mulig det er et dumt spørsmål fra en som er totalt ukjent med dyresex, og heller aldri kunne tenke seg å ha det.

Er det ingen som kan svare på dette?

Ikke at jeg tror det er så vanlig med dyresex da.

Skrevet

stakkars stakkars dyr... folk som holder på med dyresex burde få p..... kapt av... Eg blir så forbanna :frustrert: Kan ikkje forstå att folk tenner på slikt.. dei burde blitt burt inne itte min mening hvertfall... :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...