Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære venn skal flytte til deres flotte by.

Som en avskjedsgave ønser eg å samle sammen bilder fra deres favorittsted i byen der dere ønsker han velkommen.

Send gjerne en pm for mer informasjon. På forhånd takk ☺️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesiell ide du har... Men jeg kan komme med noen tips i stedet. 

Synes ikke Kristiansund er noe særlig fin by. Vet det er en fuglepark der, svømmehallen er bra og god mat på ene restauranten nede med kaia. Brasseriet tror jeg den heter. Bodde i Molde før, men var veldig sjeldent i Kristiansund... 

Molde har ett fjell hvor man kan kjøre (eller gå stien) opp til en utsiktsplass, veldig fin utsikt. Ellers er det ikke noe annet å se der heller... Om han liker å gå fjellturer er det mange fine plasser i nabokommunene. Og Skaret hvis han liker skiturer. 

Kristiansund har kontikifestivalen (aldri vært der, men skal visst være bra). Molde har jazzfestivalen, mange år siden jeg har vært på den. Mye bra musikk, forskjellige artister og ikke kun jazz. Litt jallaboder i byen, men også veldig mange fine boder som solgte kvalitet. 

Anonymkode: fe617...95c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spesiell ide du har... Men jeg kan komme med noen tips i stedet. 

Synes ikke Kristiansund er noe særlig fin by. Vet det er en fuglepark der, svømmehallen er bra og god mat på ene restauranten nede med kaia. Brasseriet tror jeg den heter. Bodde i Molde før, men var veldig sjeldent i Kristiansund... 

Molde har ett fjell hvor man kan kjøre (eller gå stien) opp til en utsiktsplass, veldig fin utsikt. Ellers er det ikke noe annet å se der heller... Om han liker å gå fjellturer er det mange fine plasser i nabokommunene. Og Skaret hvis han liker skiturer. 

Kristiansund har kontikifestivalen (aldri vært der, men skal visst være bra). Molde har jazzfestivalen, mange år siden jeg har vært på den. Mye bra musikk, forskjellige artister og ikke kun jazz. Litt jallaboder i byen, men også veldig mange fine boder som solgte kvalitet. 

Anonymkode: fe617...95c

Den heter tahitifestivalen, ikke kontikifestivalen. 

Kristiansund er en sjarmerende by der den ligger på sine tre øyer med broer i mellom. På kirkelandet så har du vanndamman og Kringsjå, med en utrolig bra kafé rett ved fugledammen (bestemors hage). Fra kringsjå kan du via havstien gå ned til klubba, da er du ved storhavet og har ei fantastisk utsikt. Du kan også gå opp til Varden, et utkikkstårn fra før krigen der du ser utover hele Kristiansund og omegn. Så, er utrolig bra turområde midt i sentrum. 

Det er gode fiskemuligheter fra skjærgården, og man kan ta båt ut til Grip. Grip er et lite øysamfunn rett utenfor Kristiansund, ikke så lenge siden det bodde folk der, og på grip ligger ei av Norges minste stavkirker. 

Det er noen gode restauranter i sentrum; Brasseriet, smia og sjøstjerna. Drar du over til øyen Innlandet (der tahitifestivalen er) så finner du restauranten Dødeladden. I sentrum har du også kafeene Mett&go og Havnekontoret. Anbefales. 

I februar er det operafestuker i byen. Veldig populært og det strømmer til med folk utenbys fra. Nordic light er også en kjent fotofestival som går av stabelen på vårparten 

For en skikkelig naturopplevelse kan man kjøre den undersjøiske tunnelen til averøya og utover Atlanterhavsveien. Storslått natur både i finvær og styggvær. 

Kristiansund er en populær turistby, og det kommer ukentlig cruiseskip hit. 

Anonymkode: eb51b...600

Skrevet

Synes Kristiansund er en fin, liten by. Sjarmerende og jeg liker meg bedre der enn i Molde. Synd at sentrum er så dødt, siden alle drar til Løkkemyra.
Vanndamman og fuglene er verdt et besøk, i gamle dager var det påfulger der ;-) Men tuområdet rundt Vanndamman og Klubba som er nevnt, er flott.

Atlanterhavsveien er en perle.

Vi ferierer og har hus i området og snart er det sommerferie.... juhu!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den heter tahitifestivalen, ikke kontikifestivalen. 

Kristiansund er en sjarmerende by der den ligger på sine tre øyer med broer i mellom. På kirkelandet så har du vanndamman og Kringsjå, med en utrolig bra kafé rett ved fugledammen (bestemors hage). Fra kringsjå kan du via havstien gå ned til klubba, da er du ved storhavet og har ei fantastisk utsikt. Du kan også gå opp til Varden, et utkikkstårn fra før krigen der du ser utover hele Kristiansund og omegn. Så, er utrolig bra turområde midt i sentrum. 

Det er gode fiskemuligheter fra skjærgården, og man kan ta båt ut til Grip. Grip er et lite øysamfunn rett utenfor Kristiansund, ikke så lenge siden det bodde folk der, og på grip ligger ei av Norges minste stavkirker. 

Det er noen gode restauranter i sentrum; Brasseriet, smia og sjøstjerna. Drar du over til øyen Innlandet (der tahitifestivalen er) så finner du restauranten Dødeladden. I sentrum har du også kafeene Mett&go og Havnekontoret. Anbefales. 

I februar er det operafestuker i byen. Veldig populært og det strømmer til med folk utenbys fra. Nordic light er også en kjent fotofestival som går av stabelen på vårparten 

For en skikkelig naturopplevelse kan man kjøre den undersjøiske tunnelen til averøya og utover Atlanterhavsveien. Storslått natur både i finvær og styggvær. 

Kristiansund er en populær turistby, og det kommer ukentlig cruiseskip hit. 

Vi har også Skjærvafest og Byfesten, smøladagene og snadderfestivalen. Vi har ishall, badeland og det bygges ny restaurant på kranasjæret. Vi har Syver og Beatrice, Opera og KKKK festival

Den som sier det ikke skjer noe I Kristiansund bør jaggu sjekke sine fakta.

Vi bygger også sten for sten en fotballkultur med Kristiansund Ballklubb og supporterklubben Uglan.

Anonymkode: 04691...bd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Synes Kristiansund er en fin, liten by. Sjarmerende og jeg liker meg bedre der enn i Molde. Synd at sentrum er så dødt, siden alle drar til Løkkemyra.
Vanndamman og fuglene er verdt et besøk, i gamle dager var det påfulger der 😉 Men tuområdet rundt Vanndamman og Klubba som er nevnt, er flott.

Atlanterhavsveien er en perle.

Vi ferierer og har hus i området og snart er det sommerferie.... juhu!

Er påfugler i vanndamman fortsatt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Benkene i parkanlegget har navn etter byprofiler fra 70- og tidlig 80- tallet.

Anonymkode: eb09f...c82

AnonymBruker
Skrevet

Og i vågen så har vi mellomverftet. Rusle en tur der, se på båtene, kjenne suset av historie og den gode sjø og tjærelukta før man stopper opp på Kaffebrenneriet og nyter en kopp kaffe og nystekte vafler :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...