AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Et evig tema: Hvor ofte skal plenen klippes og hva gjør man når naboen er uenig? Når naboen er sameier? Er det dårlig gjort å slutte å klippe hvis naboen er hysterisk på klippingen (klipper altfor ofte)? Hvem sin standard skal følges, når det er umulig å inngå kompromisser? Retten neste? Anonymkode: 6aca8...3aa
Ullvott Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Man må akseptere at folk har ulik standard. Det betyr at du må akseptere at naboen har en annen standard enn deg, og naboen må akseptere at din standard er annerledes enn hennes/hans. Hvis voksne ikke klarer å komme til et konsensus om noe så banalt som plenklipping, sier det en hel del om samarbeidsklimaet Hva som er «for ofte» eller «for sjelden» varierer aldeles voldsomt mye. Med den tørken vi har hatt der jeg bor på Østlandet den siste måneden ville i alle fall plenklipping hos oss medført skade på plenen pga fare for svidde røtter. Der det er kjøligere og mer skyggefullt kan det være større behov for klipp. Naboen i et sameie kan ikke forlange at dere til enhver tid har plen med samme lengde og standard som greenen på en golfbane, men det må selvsagt klippes før det blir så langt at man fristes til å slippe inn en saueflokk der. Jeg bor i enebolig, men har bodd i en firemannsbolig som var et sameie før. Da jeg bodde i sameie avtalte vi å klippe en gang i uka hver i sommerhalvåret. Siden jeg bodde i firemannsbolig ble det et ganske greit arbeid, med klipping hver fjerde uke, men da av all plen som tilhørte sameiet. Enkelte beboere syntes nok at vi burde klippet oftere, mens jeg gjerne kunne drøyet klippingen enda noen dager. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 Det optimale trodde jeg var 2 (til 3) ganger i uken. Men personlig har vi klippet 1 gang i uken pga at vi ikke har tid til mer. Det har medført litt mose og ugress. Anonymkode: a9784...b34
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Og jeg syntes jeg er flink som klipper annenhver uke...😅 Anonymkode: 9abc2...64d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 Skal du holde plenen fin må du klippe hver 5-6 dag Anonymkode: 15b9e...ea5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #6 Skrevet 21. juni 2018 Klipp etter behov. Dersom noen andre har et mye større behov, så får de klippe oftere. Har ikke det problemet med gressklipping her, men vi har lignende problem med snømåking. Jeg måker når det trengs og jeg gidder ikke ta hvert minste lille snøfnugg. Naboen mener at man skal løpe ut og måke med en gang det begynner å snø og så skal man fortsette å holde der ved like helt til det har sluttet å snø. Jeg bare lo av han og sa at da får han måke selv Anonymkode: a39bd...920 1
Gjest Hei der Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Klipper 2 ganger i uka, når jeg prøvde på 3 ganger spurte naboen om det gikk bra med meg.😂
Alice123 Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 Jeg klipper etter behov, men jeg forstår ut i fra HI at min standard antageligvis er lavere enn både din og naboen din sin. Min standard er forøvrlig 3-6 cm. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 Går ikke an å lageregler for sånt. Gresset vokser ikke etter klokka. Det vokser raskt tidlig i sesongen der en gjerne må klippe hver uke, men roer seg ut over sommeren. Anonymkode: 852ca...6d8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 Ca 1 dag pr uke. Virker som det er standar de fleste steder jeg har bodd. Anonymkode: e46b8...b2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå