Gå til innhold

Ga nettopp 20 kr til en tigger - dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde man la være? Hvor mye har dere gitt?

Anonymkode: 5e539...ee2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De norske gir jeg til. Slår av en prat og kan godt kjøpe en kaffe til dem. 

Anonymkode: aee1d...99e

• Liker 11
Skrevet

Sovepose, mat, brus, en iskrem, 20-100 kr i uka, klarer ikke se noe annet enn mennesker som har det trist 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir kun til de som sier hva de skal bruke pengene til, sier de at de skal kjøpe seg en cola, så har jeg faktisk spurt om jeg skal kjøpe det til de, og da har de som oftest takket ja. Røyk har jeg kjøpt, og litt andre ting. Jeg har også blitt med på puben ett par ganger og betalt for øl! Disse tiggerene er som oftest norske, og litt ute å kjører. De er alltid superhyggelige når du treffer de igjen, og de spør aldri en gang til.

Kontanter gir jeg aldri til de som sitter med en plastkopp foran seg, og bilde av barn som flere tiggere sitter med. 

Anonymkode: 60384...ec0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å gi gil alle tiggere. Også norske. Mange av dem sier de skal ha til kaffe eller mat, men etter at jeg selv har observert de gå rett til dealere for å kjøpe seg en dose er jeg sluttet å tro på løgnene demmes.

Slutt å gi. Det er putesying under armer på folk som ikke engang forsøker å forlate miljøet.

Anonymkode: aae62...501

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å gi gil alle tiggere. Også norske. Mange av dem sier de skal ha til kaffe eller mat, men etter at jeg selv har observert de gå rett til dealere for å kjøpe seg en dose er jeg sluttet å tro på løgnene demmes.

Slutt å gi. Det er putesying under armer på folk som ikke engang forsøker å forlate miljøet.

Jeg ga til en rom som vandret rundt i utslitte klær og sko. Hun ble oppriktig glad. Det var veldig lite i koppen hennes så syntes synd på henne. Jeg hadde stått der en stund og sett og nesten ingen ga. TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ga til en rom som vandret rundt i utslitte klær og sko. Hun ble oppriktig glad. Det var veldig lite i koppen hennes så syntes synd på henne. Jeg hadde stått der en stund og sett og nesten ingen ga. TS

Jeg syntes du høres ut som et godt menneske jeg... Selv pleier jeg å gi de panteflaskene mine

Anonymkode: 8d990...de6

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gir aldri til tigere, overser dem bare.

Skrevet

Kjøper iblant Folk er folk og =Oslo, men utover det gir jeg ikke lenger. Hadde de bare evnet å legge inn all innsats og benytte seg av de passende hjelpetilbudene er de i stand til å komme seg tilbake i samfunnet igjen, på lik linje med alle oss andre. Kynisk tankegang og jeg er ikke stolt av den, men nå har jeg sett og hørt for mye. 

Hender forresten at jeg kjøper kaffe forward eller tar med meg en kopp ekstra og gir bort på veien. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir ikke noe, jeg ønsker ikke at EU borgere skal reise helt til Norge vekk fra familie og barn bare for å sitte på gaten og tigge i Norge. Det forsøpler også naturen når de camper ute, uten noen toalettfasiliteter.

Når det gjelder norske, så har vi et godt utbygd sosialtnettverk som stiller med boliger og penger, De som ikke har mat, så finnes det kafeer der de kan gå å spise gratis, drevet av forskjellige organisasjoner, Frelesarmeen, Robbin Hood osv.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utslitte klær er kostymer. De egentlige fine og hele klærne gjemmer de i bilen og huset de leier.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at nordmenn er så dumme som å støtte organisert kriminalitet. Hvis alle slutter å sponse disse, vil de forsvinne litt etter litt.

Anonymkode: 02db1...e8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes du høres ut som et godt menneske jeg... Selv pleier jeg å gi de panteflaskene mine

Anonymkode: 8d990...de6

Utslitte klær? Det er kostymer som de ikler seg. Fattige sigøynere har ikke mulighet til å reise til andre land for å tigge. De som sitter på gatehjørnene her i landet, er blant dem som har mest penger av dette folkeslkaget

Anonymkode: 02db1...e8b

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Burde man la være? Hvor mye har dere gitt?

Et det en norsk tigger er det jo greit. 50 kr er vel det meste jeg har gitt. En norsk kvinne.

Skrevet
Sitat

Ga nettopp 20 kr til en tigger - dumt?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Hater de som skriver  "gi til en NORSK gutt som sliter". Ok, så siden du er NORSK så. Noe så idiotisk. 

Anonymkode: 28ae0...b5a

• Liker 1
Skrevet

Å gi eller ikke å gi er jo et omfattende og vanskelig etisk dilemma.

Selv har jeg ved noen helt få anledninger kjøpt litt variert mat og drikke til en jeg gikk forbi hver eneste dag.

Men dere som kun gir til de norske: er dere da bevisste på at norske tiggere har krav på enten trygd eller sosialhjelp, mens de rumenske ikke har krav på noe? Bare et spørsmål der jeg oppriktig er nysgjerrig på svaret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tømmer jo selvfølgelig koppen, og putter pengene i lommene sine, etterhvert som koppen fylles opp. Folk som går forbi har lettere for å kaste oppi penger, hvis de tror at "tiggeren" ikke har fått noe særlig... 

Anonymkode: 90a26...70c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tømmer jo selvfølgelig koppen, og putter pengene i lommene sine, etterhvert som koppen fylles opp. Folk som går forbi har lettere for å kaste oppi penger, hvis de tror at "tiggeren" ikke har fått noe særlig... 

Anonymkode: 90a26...70c

Jeg stod faktisk i området i et par timer og kun et par stykker ga noe småmynt. Fatter ikke at du tror at disse håver inn ekstremt mye penger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hater de som skriver  "gi til en NORSK gutt som sliter". Ok, så siden du er NORSK så. Noe så idiotisk. 

Anonymkode: 28ae0...b5a

Ja hvorfor skal jeg støtte sigøynere som kommer å driter ned parkene og stjeler alt som er? 

Jeg støtter NORDMENN. Hvorfor? Fordi det faktisk er jævlig hyggelige mennesker. 

Anonymkode: aee1d...99e

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...