Gå til innhold

Ingen bindingstid, men oppsigelses tid

Maja19834

Anbefalte innlegg

Jeg er da medlem av et solarium som skryter om at de har ingen bindingstid, men de har en oppsigelses tid som ligger i kontrakten. Dette var ikke informert om utenom at det står som et punkt i kontrakten.

Medlemsskapet koster 229,- i måneden

Første betalling jeg ga varte fra 06.04.2018 til 01.06.2018 og vart på 420,-

Andre betalling jeg har fått inn er for 01.06.2018 til 01.07.2018 på 229,- som jeg ikke må betale før 20.06. Jeg sa opp 11.06 og fikk beskjed om at avtalen varte frem til 01.08.2017

Jeg føler at dette ikke er helt rett. Jeg flytter 01.07 ut av byen. Er dette bare en utspekulert kontrakt eller er det noe som ikke er helt lovlig? Føler det er rart jeg måtte betale de dagene som var igjen i april men blir tvunget til å betale over en måned oppsigelses tid. Og er det virkelig ingen bindingstid hvis de har oppsigelsestid på 1måned?

Uttak fra kontrakten.

13. Oppsigelse. Oppsigelse må registreres elektronisk av medlemmet via vår Facebookside ***.
Unnlatelse av å møte fram gir ikke rett til å avbryte innbetalingen eller kreve kontrakten forlenget. Innbetalingen kan ikke avbrytes uansett grunn. 
Det er oppsigelsestid på 1 måned regnet fra første månedsskifte etter at oppsigelsen er registrert. Avdraget i oppsigelsesmåneden skal betales i sin helhet, uavhengig av datoen innmeldingen fant sted. 
Kunden får bruke senteret i hele oppsigelsestiden
Endret av Maja19834
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det der er helt innafor. Oppsigelsestid er noe annet enn bindingstid. Du får ikke gjort noe med det der. 

Anonymkode: c7d5e...96f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er helt lovlig. Det er din plikt å lese og forstå innholdet i kontrakten du signerer.

Anonymkode: 3c7af...4fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forskjell på bindingstid og oppsigelsestid. Å begge deler er fult lovlig. Du er selv ansvarlig for å lese kontrakter du signerer på.

Anonymkode: be12a...3c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med 1 mnd. oppsigelsestid som regnes som en kalendermåned etter du sa ifra. Altså du sa ifra midt i måneden, da er det påfølgende måned som er oppsigelsestiden. Helt riktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...