Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å innlede presentasjonen om meg selv ved å skrive noe om at jeg jobber som <stillingstittel> i <bedriftsnavn>, for så å beskrive hva jeg har lært i denne jobben og at jeg nå er på utkikk etter nye utfordringer osv. Nå har jeg imidlertid akkurat blitt arbeidsledig og sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal presentere meg selv. Er det mulig å skrive søknaden på en slik måte at det at jeg er arbeidsledig ikke stjeler fokus? Eller bør jeg uansett skrive noen ord om det? Er det vanlig å nevne grunnen? 

Anonymkode: 96a3e...c02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dessverre arbeidsledig for tiden på grunn av........men jeg er veldig klar for å komme ut i arbeidslivet igjen..

Anonymkode: c0059...78a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dessverre arbeidsledig for tiden på grunn av........men jeg er veldig klar for å komme ut i arbeidslivet igjen..

Anonymkode: c0059...78a

Hva om man valgte å si opp selv? 

Skrevet

Nevn litt om din siste jobb, eller en jobb du har hatt som er relevant til stillingen?  Det gjør jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Nevn litt om din siste jobb, eller en jobb du har hatt som er relevant til stillingen?  Det gjør jeg :) 

Så du skriver ikke noe om at du er arbeidsledig? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du skriver ikke noe om at du er arbeidsledig? 

Jeg hadde ikke gjort det nei.  men OM du har et stort hull i cv'en pga det så hadde jeg kanskje nevnt noe. 

Anonymkode: 232ca...a75

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver det ikke, men forteller om det i intervjuet. Det vil jo framgå av CV-en at du ikke er i jobb akkurat nå. I søknaden skriver du rett og slett om hvilken bakgrunn du har gjennom utdannelse og yrker, og hvilke nøkkelkvalifikasjoner dette har gitt deg. Litt omformulering av det du allerede skriver er antakeligvis nok :) 

Når/hvis du kommer til intervju kan du fortelle med dine egne ord at du sluttet frivillig i din forrige stilling, og litt om hvorfor. Jeg har gjort det samme selv, et sted jeg ble mobbet vekk fra. Det jeg fortalte i intervju var at det var forhold på min forrige arbeidsplass som medførte mistrivsel, og at dette var ting som sto utenfor min makt, så jeg kunne ikke gjøre noe med det. Hvis intervjuer ville ha utdypning hadde jeg flere ting jeg kunne fortelle om, uten direkte å være illojal mot denne arbeidsgiveren. Gjennomtrekk i mange stillinger, f.eks. Det er i alle fall et tegn på at jeg ikke var alene om å mistrives, men uten at jeg slengte dritt om arbeidsgiver. 

Anonymkode: 6d6a5...623

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan starte med noe sånt som «Min bakgrunn er fra............ hvor jeg har fått erfaring i ditt og datt.». Du beskriver hva du kan og den erfaringen du har. Har du jobbet litt her og der, kan du jo starte med det som er mest relevant for stillingen du søker.

Søker selv jobber som arb.ledig, og jeg skriver noe sånt som: «jeg er utdannet ..............., med erfaring fra ............. «

Anonymkode: cb4f5...657

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke skriv noe om at du er arbeidsledig.

Anonymkode: 31114...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter i samme felle som TS. Jeg måtte si opp pga helsemessige årsaker og at det ikke var mulighet for tilrettelegging.

Denne jobben trivdes jeg veldig godt i, men etter 13 år klarte jeg ikke mer. Går nå på dagpenger og sliter økonomisk.

Jeg skulle så gjerne hatt en jobb å gått til.

Anonymkode: 69e73...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...