Gå til innhold

Dyrt å gå til frisør. Hvor ofte går dere, hvor mye betaler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk betaler for alt mulig men når det kommer til ting som frisør, hudpleie og generell velvære så er man "gnien" og jeg skjønner ikke greien - jeg sparer heller på andre ting enn det å føle seg vel altså. Jeg går til frisør hver 6 uke og betaler rundt fra 1800 til 2800 avhengig av hva jeg gjør og hvilke produkter jeg trenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laduena87
På 11.6.2018 den 13.24, Marina234 skrev:

Anbefaler deg å gå på Cutters. Koster ca 300 kroner for en klipp. 

Er helt enig! Er kjempe fornøyd med cutters, men andre frisører i andre kjeder prøver å sverte dem! Cutters er kommet for å bli! Kommer aldri til å klippe meg noen annen plass. Det enkle ER ofte det beste! Har flere venner som har fortalt meg st frisørene på cutters ofte har brukt ekstra tid på dem også! Hvorfor betale dobbelt så mye ++ hos andre frisører hvor man sjelden blir fornøyd. Alt dill de skal gjøre i tillegg! Nei cutters  blir det på meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos frisør på over 4 år :vetikke: Tenker ofte på at jeg burde dra, men jeg har aldri tid... Men til neste år skal jeg klippes, uansett hva! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år siden sist. Klipper selv, har halvlange hår. Setter opp håret mye

Anonymkode: 5b2d2...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Carrot skrev:

Folk betaler for alt mulig men når det kommer til ting som frisør, hudpleie og generell velvære så er man "gnien" og jeg skjønner ikke greien - jeg sparer heller på andre ting enn det å føle seg vel altså. Jeg går til frisør hver 6 uke og betaler rundt fra 1800 til 2800 avhengig av hva jeg gjør og hvilke produkter jeg trenger.

Ja, dette stusset (pun intended) jeg faktisk litt over når jeg leste gjennom svarene her inne! Man betaler jo «skjorta» for håndtverkere av alle slag, stive priser på alkohol og kjøper klær man ikke trenger, men frisørtakstene er horrible? :vetikke:

Jeg syntes ikke det er gøy å betale mye for ting, men man får jo som regel det man betaler for. Jeg betaler mellom 1300-3000 ettersom hva som gjøres. Akkurat nå er det hver 8 uke fordi jeg gjorde det billig tidligere hos noen andre, og da mistet jeg MASSE hår. Prøver å redde håret, men samtidig se «fresh» ut. Nå føler jeg meg trygg og hos en som vet hva den driver med. Når håret er bra blir det vel ca hver 6 uke tror jeg alt ettersom. Jeg kan fort være 3-4 timer hos frisøren når det skal farges osv. Alltid fornøyd!

Hilsen en som har lært på den harde måten at det å betale godt for en god frisør er bedre enn å miste håret.

Anonymkode: 35187...a4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette stusset (pun intended) jeg faktisk litt over når jeg leste gjennom svarene her inne! Man betaler jo «skjorta» for håndtverkere av alle slag, stive priser på alkohol og kjøper klær man ikke trenger, men frisørtakstene er horrible? :vetikke:

Jeg syntes ikke det er gøy å betale mye for ting, men man får jo som regel det man betaler for. Jeg betaler mellom 1300-3000 ettersom hva som gjøres. Akkurat nå er det hver 8 uke fordi jeg gjorde det billig tidligere hos noen andre, og da mistet jeg MASSE hår. Prøver å redde håret, men samtidig se «fresh» ut. Nå føler jeg meg trygg og hos en som vet hva den driver med. Når håret er bra blir det vel ca hver 6 uke tror jeg alt ettersom. Jeg kan fort være 3-4 timer hos frisøren når det skal farges osv. Alltid fornøyd!

Hilsen en som har lært på den harde måten at det å betale godt for en god frisør er bedre enn å miste håret.

Anonymkode: 35187...a4a

Det er ca 12.000 i året, ikke alle har råd til det. På snaue 10 år så har du brukt 120.000, noen prioriterer de pengene til egenkapital til bolig eller annet.

Anonymkode: fd7cc...b2d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Vel, når man ikke har så mye penger å rutte med fra før av så blir man gnien på ting slikt. Og det handler ikke om prioriteringer for alle, for veldig mange har ikke penger nok til å prioritere anderledes. Og hår må klippes. 

Jeg har et hår som er helt grusomt, og det er klin umulig å klippe det selv. Har prøvd og da ser jeg skamklipt ut. Så jeg må få andre til å klippe det. Da er billigsalonger hvor jeg betaler 300 spenn for en klipp genialt for min stramme lommebok

Anonymkode: d2843...1ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 1000 kr for klipp, hårvask og kur. Klipper meg ca hver tredje til fjerde måned. Har fast frisør jeg går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper selv. Det er gratis og det tar rundt 10-15 minutter. Jeg tar en dusj, tørker håret litt med et håndkle og klipper det foran speilet. Hvis håret er tørt, har jeg også en saks som jeg kan bruke får å tynne ut litt. Begge frisørsaksene mine kostet rundt 30 kroner på Wish. 

En frisør kan kanskje gjøre en bedre jobb en meg, men jeg gjør en grei jobb selv. Det er ikke verdt så mye penger når håret mitt ser helt greit ut når jeg gjør det selv. 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800kr eller litt dyrere, avhengig av hva jeg skal gjøre. Ca annenhver mnd :) 

Anonymkode: bd90f...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig sjeldent til frisør, kun hvis jeg ønsker en ny type hårfrisyre. Jeg farger håret hjemme og stusser det selv. Dersom jeg går til frisør betaler jeg vel ca. 300-500 kr. Det spørs om jeg går til lærling eller ikke. 

Endret av leonie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg farger ikke mitt hår da, hverken hjemme eller hos frisør, så jeg er til klipp 2 ganger i året; tar tuppene og får klipt opp litt lag. Betaler 600kr, billigste jeg finner som ikke er lærling, selv om min klipp er såpass enkelt at jeg sikkert kunne gjort det. Har prøvd meg på cutters, og ble ok fornøyd der også, noe som er ganske imponerende mtp. hvor mye og hvor tykt hår jeg har:P

Anonymkode: 9a290...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper og striper håret ca. en gang i halvåret. 600 for klipp og ca. 1500 for striper (og glossing). Striper med bayalage slik at ikke ettervekst blir et problem. 

Anonymkode: ebc86...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å variere frisyren, så jeg kan gå fra 0 til 6-7 ganger i løpet av et år. Nå sparer jeg og stusser 2 ganger i året. Har rødt hår naturlig og behøver ikke å farge det. 

Betaler opp mot 700,- hver gang. 

Endret av floram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun klipp av tupper, halvlangt går. Stripe litt ettervekst, samt mørk farge i bunnen. Betalte nesten 1800kr forrige gang. Syns det er drit dyrt. Spesielt for selve klippen som tar henne under ti minutter. 

Anonymkode: 4e0b8...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600kr 3-4 ganger i året. Kjøper da produkter et par av gangene. 

Farger håret selv, da jeg syns resultatet og holdbarheten blir like bra som hos frisør. Før når jeg ikke hadde grå hår og ville ha striper farget jeg det hos frisør og brukte mer penger i året. 

Endret av Kristanna
Autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper håret selv og har min naturlige farge, så 0 kr. Ante ikke at folk brukte så mye på det som enkelte her inne gjør.

Anonymkode: f0833...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lengde på håret, så det blir en stuss 2-3 ganger pr år. Legger striper et par ganger i året. Pris varierer da fra 550 til 1500 kr, alt etter som hva jeg gjør. Bruker ikke store summer på frisør, sånn sum a summarum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...