Gå til innhold

Dyrt å gå til frisør. Hvor ofte går dere, hvor mye betaler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk til frisøren et par ganger i året tidligere. Kostet ca 2200 kr per gang. Striping og etterstriping. Etter et par år innså jeg at dette var altfor dyrt. Nå bruker jeg disse pengene på en ekstra storbyhelg med venninnene i året. Og kjøper heller glansvask på H&M og farger hjemme på badet :)

Anonymkode: b1d5b...af4

Glansvask på HM? HM sitt eget produkt eller anna merke? Du mener vel ikke permanent hårfarge?

Jeg er så glad i striper, men irriterer meg å bruke så mye penger på det...

Anonymkode: aad4c...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klipper meg ca 4 ganger per år, og betaler ca 1000 kr per gang. Dette inkluderer vask/føn, hårkur, klipp, samt 15 minutters skulder- og nakkemassasje, i tillegg til nydelig hodebunnsmassasje. Jeg har fast frisør som er kjempeflink, og er villig til å betale litt ekstra for god service. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kort hår, og går til frisør 5-6 ganger i året. Har endelig funnet to frisører som hører etter hva jeg sier, får jeg ikke en av dem ber jeg om ny time. Betaler rundt 500 for klipp, rundt 1000 for klipp og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går ca hver sjette til åttende uke. Noen ganger klipp (750), men som oftest klipp og ettervekst (ca 750 + 800).

For å kunne farge etterveksten litt sjeldnere har jeg kjøpt en liten spray fra Redken til ca 200 kr, den heter noe med root. Den sprayer man i røttene og etterveksten forsvinner 😁 Går ut i vask.

Har også tatt keratinbehandling et par ganger, som koster 1100 kr. Den varer i ca 5 mnd da.

En periode drev jeg med striping og mye endring av farge, det har jeg sluttet med, blir alt for dyrt 😛

Jeg klipper mann og sønn.

Anonymkode: c6a83...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ca hver sjette til åttende uke. Noen ganger klipp (750), men som oftest klipp og ettervekst (ca 750 + 800).

For å kunne farge etterveksten litt sjeldnere har jeg kjøpt en liten spray fra Redken til ca 200 kr, den heter noe med root. Den sprayer man i røttene og etterveksten forsvinner 😁 Går ut i vask.

Har også tatt keratinbehandling et par ganger, som koster 1100 kr. Den varer i ca 5 mnd da.

En periode drev jeg med striping og mye endring av farge, det har jeg sluttet med, blir alt for dyrt 😛

Jeg klipper mann og sønn.

Anonymkode: c6a83...fce

Kjøper du den hos frisøren? Har du mulighet til å finne det riktige navnet slik at jeg kan sjekke den ut på nett? Ser så håpløst ut med ettervekst når man har tydelig reik på kortklipt hår.

Anonymkode: eb695...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cwtch

Jeg synes også det er dyrt å gå til frisør. Jeg er heldig som har langt krøllete hår så det er lett å klippe det selv. Om det skulle bli litt skjevt så krøller det seg likevel og det er ingen som kan se det :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper du den hos frisøren? Har du mulighet til å finne det riktige navnet slik at jeg kan sjekke den ut på nett? Ser så håpløst ut med ettervekst når man har tydelig reik på kortklipt hår.

Anonymkode: eb695...71c

Jeg har også prøvd noe sånt, men den farga også hodebunnen.... husker ikke hva den het

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går å klipper/stusser håret 2-3 ganger i året, betaler 350-400 kr pr gang. Er også kommet i alderen der de grå titter frem, men kan ikke prioritere å begynne å farge + etterfarge hos frisør med slike priser på uføretrygd. Så da får de grå bare være.. :(

Anonymkode: 80650...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par-tre årene har jeg ordnet håret selv hjemme. Når håret må stusses i tuppene, klipper faren min meg. Når jeg skal farge det, hjelper eks-mannen min meg å fordele fargen i håret. Skylling og sånn etterpå klarer jeg jo selv. Farger håret mitt brunt, da jeg har fra naturens side en gørrkjedelig kommunefarge. 

Nå denne sommeren funderer jeg imidlertid på "å kline til" og bruke 2000-2500 kr på frisør, farge, striping og klipp, for første gang på flere år. Har sjekket prisen, det var dyrt, men.... det blir jo finere enn å gjøre det hjemme og siden jeg denne gangen vil ha gyldne striper i tillegg (ikke bare ren ensfarget farging) så kan jeg ikke gjøre det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har håret langt fordi jeg ikke gidder å betale over 600,- som det koster her for en enkel dameklipp. Tuppene klipper jeg selv når det trengs, så dermed kan det gå år mellom hver gang jeg besøker frisøren. Jeg er kanskje innom hvert tredje år eller noe hvis jeg føler for å gjøre noe spesielt. De har priset seg ut, og jeg vet om mange som heller drar til nærmeste større by og klipper seg hos Cutters. 

Anonymkode: 25bf2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har ikke vært hos frisør på 13 år. Nå har jeg fått jobb så lurer på om jeg skal gjøre det. Håret mitt ser helt greit ut, altså. Venner og sånn har klippet det innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gått gjevnt til frisør. Har fått ektemannen til å stusse det lange håret, eller klippet det selv. Og farget det selv. 

Nå går jeg hver 8. uke ca til frisør for striper av ettervekst og muligens en kur i ny og ne. Stas og deilig alene-tid. Jeg har langt hår og det tar ca 3 timer. Litt mindre om jeg ikke velger føn og styling.

Jeg har i gjennomsnitt 60 slike foiler i håret hver gang. Dette er ikke meg på bilde, jeg har dobbelt så langt hår, men det illustrerer hvor mye jobb frisøren nedlegger. Det er litt stiv pris, men dog. 

images?q=tbn:ANd9GcTbzdwWUKs2MBMb56ERD3X

Prøver å finne prislister, men da skriver de bare at jeg skal kontakte dem. Teit synes jeg.

Men må nok opp i 2 500 kr  for stuss og farge.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går til barbershop to ganger i året, og betaler rundt 1000 for skjeggtrim og klipp. 

Anonymkode: d091b...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 11.6.2018 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Jeg går til frisør ca hver 6 uke, stusser, de siste årene har jeg gjort meg avhengig av å farge ettervekst, er mørk og blitt tidlig grå i håret. Men syns det er så dyrt! Aldri under 1000 kr. Heller nærmere 2000. 

Har prøvd å farge selv hjemme, men syns resultatet ikke blir så jevnt og naturlig som når jeg gjør det hos frisør. Har også prøvd ettervekst-pudderfarge, bare søl. 

Jeg har beholdt håret noenlunde langt, så jeg trenger ikke klipp hver 6 uke. Men jeg blir også grå i etterveksten, og farger det fint selv. Jeg farger etterveksten ca 1 gang i mnd. 

Jeg er lys blond, og jeg tror nok det er verre for dere som er mørke. Men for meg går det veldig fint å bare farge etterveksten. 

Flere av mine svigerinner er mørke, og de har også strevd med å farge håret. Det grå håret vises jo mer hos de som er mørke, og det tar jo bare noen dager før de grå hårene vokser ut igjen. De har etterhvert gått over til å farge håret blondt, og deretter tatt etterveksten selv hjemme. Det så veldig fint ut på dem! Det er jo en overgang å bli blond, men når alternativet er å streve for å forbli mørk eller bli grå, så er blond en grei mellomting :)

Anonymkode: 37c5c...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper og farger selv håret. Sluttet å farge det til frisøren da bare det kostet over 1000 krog klippen nesten 700 kr. Har langt hår og da trengs det ikke å klippes så ofte. Jobbet med ei som hadde vært frisør og hun ga meg tips om hvordan man lett klipper seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har striper og brukte å gjøre det hos frisør men det var dyrt ja. Men også det at der tar så langt tid, med klipping og farging er det fort at jeg er hos frisør i 2,5 timer, og da må jeg jo ta fri fra jobb, og alikevel kommer hjem sent og sambo må ha middag med to små barn alene. Så både dyrt og tidskrevende. Så nå kjøper jeg sånn stripe-kit på Vita og samboeren min farger håret mitt hjemme, og jeg klipper/stusser det som oftest selv og går til frisør for klipp kanskje en gang i året. Sparer sikkert 5 tusen i året på det.

Anonymkode: 7c90d...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide å gå 3-4 ganger i året, og mannen min en gang i mnd. Så fikk jeg barn, to jenter og en gutt. Gutten har like tjukt går som faren og kler best å klippes ofte. Da han var under året tenkte vi å teste maskinklipp. Men han ble krakilsk. Saks gikk, så som ei skriver på første side så lærte jeg kort gutteklipp på YouTube, øvde på mannen min og deretter klippet sønnen (med spennende leker og film på nettbrettet). 

Jeg farger ikke håret, men har alltid klippet det i frisyre rundt skuldrene. Jeg begynte å spare til lengre hår som kan stusse rett av. Mannen ble så utfordret til å klippe rett linje av våte tupper, og det gikk fint, det. Så vi gikk fra å bruke rundt 9000 i året på frisør på oss voksne og en jente, til å bruke 0.... Fordi vi innså at vi om få år kom til å bruke trolig nærmere 15 000 samlet, og mer når jentene begynner å mase om striper, farger, dip dye og det som er trendy. 

Jeg betalte rundt 800-1100 år klipp, gjerne med hårkur og vask. Av og til 250-350 mer om jeg fikk farget og formet bryn. 

Mannen min betalte rundt 400.

Barneklipp koster 250 her, både for gutter og jenter til de er ti år, da deles det i dame- og herreklipp. 

Så det er endel å spare for oss. 

Men det føles litt pinlig å vinke til frisøren vår. Jeg håper jo at klippene mine er fine og de ser jo jevne og rette ut. Samtidig håper jeg hun ser at jeg gjør det selv og ikke tror vi har byttet frisør etter mange fornøyde år. Om vi kommer i prat noen gang skal jeg si det, har bare ikke føltes naturlig å gå inn i salongen mens hun har kunder for å si "Hei, vi har bestemt oss for å boikotte proff klipping som familie" 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går så sjeldent som mulig, da det er for dyrt ift hva man får rett og slett. (Det har blitt en liten prinsippsak). Har funnet en frisør som tilbyr miniklipp (stuss) til kr 400. Går 2 ganger pr år. Håret trenger ikke mer enn en liten stuss, da jeg verken farger eller striper det. Bruker heller ikke noe særlig med produkter. Har dog merket i senere tid at det er lite pushing av produkter av både nåværende og tidligere salonger jeg har brukt. Før var det ikke måte på hva de skulle prakke på deg. Nå- ikke et spørsmål en gang. Setter pris på det. Hvis det er noe jeg ønsker klarer jeg å gi beskjed om det selv. ☺️

Har begynt å få noen grå hår og må vel snart begynne å gjøre noe. Skal prøve den nøytrale lysebrune fargen ei anbefalte her inne. 👍

K46

Anonymkode: 57839...15a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang på mange år for en måned siden. Kostet det samme som jeg husker, 530 kroner.

Men før var det vask, klipp, styling..  Nå var det 15 minutter med spraye på litt vann, rask klipp, speil, ferdig.

Samme frisør, samme salong som før.

Mistenker at det gikk så raskt fordi hun var alene den dagen og hadde smurt inn forrige kunde med hårfarge før hun begynte på meg.

Merkelig nok virket frisøren misfornøyd med frisyren, og spurte gjentatte ganger om "liker du at det bare henger rett ned?".

Tror jeg prøver et annet sted neste gang selv om det blir et stykke å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går aldri til frisør. Stusser håret selv 1-2 ganger i året. Farger det hjemme 1-2 ganger i året. Vil anslå at jeg bruker 500 kr i året på "frisørutgifter", altså hårfarge

Anonymkode: 8017b...cbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...