Gå til innhold

Oppringt av 7 siffret nummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble i dag oppringt av et 7 siffret nummer. Leg lå å sov, så fikk ikke tatt den. Søker alltid opp nummer før jeg evt. ringer opp igjen, men får ingen treff noe sted. Vet at noen gamle nummer kan ha så få tall, men da er landskode langt herfra, for ikke den vanlige 51654xxx jeg er vandt med.

866 27 24 (står Norge på nummeret). 

Noen som vet? 

A3052B0B-AF0C-4347-9BDE-40717D908B9D.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.dinside.no/okonomi/oppringt-av-rart-telefonnummer-det-kan-vaere-microsoft-svindel/60982326

Sitat

Til og med numre som umulig kunne vært i bruk blir forfalska. Telefonnumre med syv eller ni sifre, for eksempel. I Norge har mobilnumre som kjent åtte sifre – aldri flere, aldri færre.

Ser ut som svindel ja, siden norske numre med 7 sifre ikke eksisterer.

Anonymkode: 84680...576

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dinside.no/okonomi/oppringt-av-rart-telefonnummer-det-kan-vaere-microsoft-svindel/60982326

Ser ut som svindel ja, siden norske numre med 7 sifre ikke eksisterer.

Anonymkode: 84680...576

Gamle hustelefon nr. hadde færre enn de (nå) vanlige siffrene vet jeg bare, var det jeg tenkte på i forhold til at det kanskje kunne vert et ekte nr.

Skrevet

Vet ikke om det henger sammen men ble akkurat oppringt fra et nr. fra tyskland. Tok den selvsagt ikke, virker som spam (mange som har rappotert dette nr).

Ser ut som om noen kanskje har fått tak i nr mitt 😢😢 aner ikke om det har sammenheng med det nr fra Norge da...

E4D9CA0F-9B81-446A-A050-53BF93775AC2.jpeg

Skrevet
3 minutter siden, Ariana807 skrev:

Gamle hustelefon nr. hadde færre enn de (nå) vanlige siffrene vet jeg bare, var det jeg tenkte på i forhold til at det kanskje kunne vert et ekte nr.

Hustelefonnummere hadde 5 siffer de fleste steder i landet og 6 siffer i de største byene, men absolutt alle fikk 8-sifrede nummer en eller annen gang på 1990-tallet, og ingen fasttelefoner har noensinne hatt 7-sifrede nummer, så det er nok et svindelnummer. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ullvott skrev:

Hustelefonnummere hadde 5 siffer de fleste steder i landet og 6 siffer i de største byene, men absolutt alle fikk 8-sifrede nummer en eller annen gang på 1990-tallet, og ingen fasttelefoner har noensinne hatt 7-sifrede nummer, så det er nok et svindelnummer. 

Men de numrene kunne du bare bruke om du ringte fra samme sone (retningsnummer). Skulle du ringe utenfor din egen sone måtte du legge til et retningsnummer på 2 eller 3 siffer, så det fulle telefonnummeret ditt var fremdeles egentlig på 8 siffer. Retningsnummeret var ofte angitt i parentes først i nummeret, f.eks. (02) 12 34 56. 

Anonymkode: 14551...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg ble begge oppringt fra et norsk tlf.nr. i en nabokommune. Ingen av oss tok telefonen, men sjekket nummeret og fant ut at det tilhørte en eldre dame ingen av oss kjenner. Da det ringte igjen senere samme dag, tok jeg telefonen for å finne ut hva dette var. Jo, det var microsoft-svindel. 

Trasige greier at de misbruker folks mobilnummer! Sendte melding til damen om at nummeret hennes ble misbrukt. 

Anonymkode: 19728...b07

Skrevet
På 11.6.2018 den 14.22, Ariana807 skrev:

Vet ikke om det henger sammen men ble akkurat oppringt fra et nr. fra tyskland. Tok den selvsagt ikke, virker som spam (mange som har rappotert dette nr).

Ser ut som om noen kanskje har fått tak i nr mitt 😢😢 aner ikke om det har sammenheng med det nr fra Norge da...

E4D9CA0F-9B81-446A-A050-53BF93775AC2.jpeg

Det er microsoft spam, de ringte meg forrige uke, og arbeidsgiveren min!

Skrevet

Japp,

bruker å svare med bængshot (bhenchod), «gaand marau», eller klassikeren «Teri maa ki chut mein chatri leke hgus jaunga aur khol dung». 

Da blir dem så sinna atte :nordvesta:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...