AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Jeg skal bli flinkere med privatøkonomien min. Leser på nettet. Googler. Har meldt meg inn i norsk familieøkonomi, er en del informasjon der. Er altetende, pga har så mye å lære. Hvor lærer dere om økonomi, hva som lønner seg , lån,spareordninger , hvordan redusere utgifter , strøm, tv, telefoni, reiser , etc? Jeg hadde et møte med en kunderådgiver i banken, men han var mest opptatt av at det ikke er lurt å ha penger på bok fordi verdien taper seg over tid, det var mye bedre å investere. Men jeg vil ha enkelhet, trygghet og oversikt , har aldri vært interessert i aksjer og fond, - men jeg er vel nødt for å lære om dette også, aksjer og fond? Jeg har vært flink til å spare og har snart 1 mill på sparekonto - Anonymkode: 312f3...021
annebanane Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 (endret) Om du vil ha lett forståelig informasjon og tips kan jeg anbefale podcasten "Pengerådet" (finner den bl.a. på spotify). Gir deg tips om alt mulig relatert til privatøkonomi. Hver episode pleier ha et eget tema. Det finnes også ulike lettleste bøker fra kjente økonomer, som f.eks "Din økonomi" som inneholder mye det samme som podcasten nevnt. Ellers er det nettsteder som dinepenger og e24, banker sine nettsteder har mange råd, økonomer har egne sider på facebook, luksusfellen er allmennkjent for en basis i privatøkonomi, og det finnes mye fagstoff relatert til utdanninger. Endret 11. juni 2018 av Moonwalker
Guppy88 Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Silje Sandmel fra Luksusfellen er ganske aktiv på Facebook gjennom DnB. På nyhetskanalen går det egne økonominyheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå