AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 på hvilken måte kan den ansatte som jobber der bidra/påvirke til at du som kunde får en spesiell handleopplevelse? Setter stor pris på alle innspill:) Anonymkode: d161e...23b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 At de smiler og sier "hei", og ikke noe mer enn det. Hvis jeg trenger hjelp vet jeg selv at jeg trenger det og hvem jeg skal spørre. Ellers vil jeg være i fred og se i butikken på egenhånd. Anonymkode: 4b79f...1a8 30
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Hvis jeg som mann kommer inn i en klesbutikk for damer så forventer jeg at personalet ser dette, prioriteter meg og andre hjelpeløs menn fremfor de selvstendige kvinnene som er til stede. På samme måte forventer jeg at kvinner blir prioriter når de kommer til Claus Olsson, Byggmakker og andre forretninger hvor de ikke har forutsetninger for å klare seg selv. Personellet bør kunne se hvem som trenger hjelp og hvem som ikke trenger. De bør også vite hvem som skal oppsøke hvem. I en damebutikk vil jeg ha kvinnelig ekspeditør. Mannlige ansatte kan holde seg til kvinnene. Hos Byggmaker vil jeg definitivt ikke ha kvinnelig ekspeditør unntatt i kassa. Anonymkode: c4200...bf6 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: At de smiler og sier "hei", og ikke noe mer enn det. Hvis jeg trenger hjelp vet jeg selv at jeg trenger det og hvem jeg skal spørre. Ellers vil jeg være i fred og se i butikken på egenhånd. Anonymkode: 4b79f...1a8 Dette. Kommer jeg inn i en butikk hvor de nærmest fotfølger meg, går jeg med en gang og kommer ikke tilbake.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 At jeg får være i fred, slippe å si "hei" og "nei, jeg bare titter" og at det er rent og ryddig. Spesielle handleopplevelser finnes ikke annet enn i luksusforretninger. Anonymkode: e4ba6...d5b 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 At man er hyggelig, lett tilgjengelig men ikke for pågående. Da stikker jeg. Anonymkode: 2251f...b0a 6
Meadow Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Det er viktig at det er ryddig og oversiktlig. Jeg vil ikke ha noen "spesiell handleopplevelse", jeg vil gå i fred og kikke. Hvis jeg trenger hjelp, sier jeg ifra. 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg som mann kommer inn i en klesbutikk for damer så forventer jeg at personalet ser dette, prioriteter meg og andre hjelpeløs menn fremfor de selvstendige kvinnene som er til stede. På samme måte forventer jeg at kvinner blir prioriter når de kommer til Claus Olsson, Byggmakker og andre forretninger hvor de ikke har forutsetninger for å klare seg selv. Personellet bør kunne se hvem som trenger hjelp og hvem som ikke trenger. De bør også vite hvem som skal oppsøke hvem. I en damebutikk vil jeg ha kvinnelig ekspeditør. Mannlige ansatte kan holde seg til kvinnene. Hos Byggmaker vil jeg definitivt ikke ha kvinnelig ekspeditør unntatt i kassa. Anonymkode: c4200...bf6 Wow!!! Anonymkode: aa82e...ce8 26
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 Jeg forventer at matvare kjedene fjerner askebegre for sigaretter slik at det er mulig som kunde å gå ut og inn i butikken uten å måtte gå igjennom en sky av sigarettrøyk som også svært ofte ligger i inngangspartiet mellom dørene. Jeg forventer også at det ikke lukter sigarettrøyk fra lageret og inn i butikken. Anonymkode: 593ba...936 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #10 Skrevet 11. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg som mann kommer inn i en klesbutikk for damer så forventer jeg at personalet ser dette, prioriteter meg og andre hjelpeløs menn fremfor de selvstendige kvinnene som er til stede. På samme måte forventer jeg at kvinner blir prioriter når de kommer til Claus Olsson, Byggmakker og andre forretninger hvor de ikke har forutsetninger for å klare seg selv. Personellet bør kunne se hvem som trenger hjelp og hvem som ikke trenger. De bør også vite hvem som skal oppsøke hvem. I en damebutikk vil jeg ha kvinnelig ekspeditør. Mannlige ansatte kan holde seg til kvinnene. Hos Byggmaker vil jeg definitivt ikke ha kvinnelig ekspeditør unntatt i kassa. Anonymkode: c4200...bf6 Dette må da være noe av det mest fordomsfulle jeg har lest på en stund. Man bør selvsagt prioritere den som gir uttrykk for å ønske hjelp, men uavhengig av hvilket kjønn kunden - eller ekspeditøren - har. En kvinne kan da være dreven i faget sitt selv om hun jobber på Byggmakker! Hvorfor skulle hun ellers ha valgt å jobbe der? Føler du at det rokker ved manndommen din hvis en kvinne er bedre enn det på maskiner, bygg og sånne tradisjonelt «manndige» ting? Og menn kan være rågode på klær. Hvorfor vil du absolutt ha en kvinne til å hjelpe deg? For lite kvinnelig nærhet på hjemmebane? Anonymkode: 61848...4e2 9
Kontorotta Skrevet 11. juni 2018 #11 Skrevet 11. juni 2018 Jeg ønsker ansatte som er til stedet. De kan gjerne si hei, når jeg kommer inn, men trenger ikke spør om jeg trenger hjelp med en gang. Samtidig er det kjekt om de følger såpass med på meg og andre kunder i butikken, slik at de kanskje ser om man trenger hjelp. Det verste som finnes er ansatte som prater i telefonen, eller med venninner, og ser ut som om vi kunder er en pest og en plage når vi kommer inn og i tillegg spør dem om hjelp. Ser mange sier de går om de føler seg fot fulgt, men for meg er det aldri mer når den ansatte er lat og ikke gidder løfte blikket. 2
frekvens Skrevet 11. juni 2018 #12 Skrevet 11. juni 2018 En ting som har irritert meg i flere butikker er for høy temperatur! jeg liker ikke oppbevaring av matvarer i vanlig romtemp, jeg liker ikke å bruke tid i en butikk der jeg nesten må kle av meg for å ikke bli svett. Jeg liker at de som jobber der viser interesse når jeg kommer og gjør seg lett tilgjengelig om jeg vil ha hjelp. Fagkundkap er uhyre viktig. Må jeg Google for å bli klok fordi selger ikke har peiling så kan jeg like gjerne bestille fra nett også i stedet for å dra tilbake til butikken uten kunnskap. «Har ikke på lager men kan bestille» liker jeg ikke å høre. Jeg kan også bestille. Om det blir fraktfritt levert omgående så er det lurt å poengtere det. Det koster tross alt penger å ta en ekstra tur til byen senere. Det viktigste av alt er reklamasjoner og garantier. Mye av grunnen til at jeg ønsker å handle lokalt er at jeg får god hjelp umiddelbart om det skulle være noe feil med produktet i stedet for å måtte forholde seg til en mailadresse til en kar 100 mil unna. 2
tussi680 Skrevet 11. juni 2018 #13 Skrevet 11. juni 2018 At de er hyggelige mot en og sier "hei" når jeg møter på en ansatt, Skygger litt unna de som ser veldig opptatte ut med å sette opp varer, men opplever at de og smiler og gjør det samme.Det setter jeg pris på vaffal. 😁 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #14 Skrevet 11. juni 2018 Å slippe å si "nei, jeg bare titter". Ønsker jeg hjelp så sier jeg ifra. Anonymkode: f52fa...79f 15
Macro Skrevet 11. juni 2018 #15 Skrevet 11. juni 2018 At jeg får være i fred helt til jeg selv tar kontakt for hjelp. 13
Daria Skrevet 11. juni 2018 #16 Skrevet 11. juni 2018 Se opp når jeg kommer og hils hvis vi får øyekontakt - men ikke brøl hei til ryggen min bare fordi du har lært at du skal hilse på alle. Å hilse er noe man gjør når man ser hverandre. Vær tilgjengelig og oppmerksom, men ikke pågående, og gi meg din fulle oppmerksomhet mens du hjelper meg. Ha det noenlunde ryddig i butikken - jeg skjønner at det kan bli litt rot når man rydder på plass varer, men jeg er lei av matbutikken som er hinderløyper med store paller som blokkerer ganger og hyller. Din private mobiltelefon bør som hovedregel være ute av syne - og private samtaler ute i butikken er en uting. Det samme gjelder privat skravling mellom de ansatte. Jeg trenger ikke en spesiell handleopplevelse, jeg trenger ansatte som kan jobben sin og har et minimum av høflighet og evne til å lese kundene. 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #17 Skrevet 11. juni 2018 At de ser opp og sier «hei» når jeg kommer inn i butikken, men ikke hopper på meg og spør om jeg behøver hjelp. Sier de «hei» vet jeg de har sett meg og jeg kan selv spørre dersom det er noe jeg lurer på. Er lei av å si: «Nei, jeg bare titter litt» i hver bidige butikk. Orker heller ikke kommentarer som: «Den der er veldig fin, altså!» hvis jeg ser på et plagg. Jeg kan selv avgjøre om jeg syntes plagget er fint eller ikke, og slikt «mas» kjennes bare ut som kjøpepress (hva skal jeg si dersom jeg ikke liker det, liksom? «Nei, det syntes jeg ikke»? 🤪) Mersalg er også en uting! Med mindre det er noe man absolutt behøver, som skruer for å skru opp ei hylle, pumpe til dekka til sykkelen jeg akkurat kjøpte eller batterier for å få dingsebomsen til å fungere. Jeg driter langt i at dere har en fin topp som passer akkurat til buksa jeg skal kjøpe, med mindre jeg spør om det. Ikke behøver jeg ansiktskrem til å ha under sminken jeg akkurat kjøpte heller, så drit i å lage kleine situasjoner hvor jeg som kunde må si nei til masse møl jeg ikke vil ha. Anonymkode: 278ff...ec7 12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #18 Skrevet 11. juni 2018 Når jeg svarer at jeg bare kikker, så la meg være i fred. Ikke kom tilbake etter to minutter og spør om jeg kikker etter noe spesielt. Anonymkode: 1f359...053 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. juni 2018 #19 Skrevet 11. juni 2018 Og en ting til, IKKE prat til meg som om jeg skulle være et lite barn.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #20 Skrevet 11. juni 2018 Mine forventinger: Normalt høflige ansatte som hilser på meg når jeg kommer inn i butikken. At de ansatte gir meg litt tid til å kikke før de spør om jeg ønsker hjelp. At de ansatte respekterer det om jeg takker nei til hjelp og lar meg kikke videre uforstyrret. Verste jeg vet er når den ansatte holder seg rett i nærheten av meg etter at jeg har takket nei til hjelp og nærmest følger etter meg rundt i butikken. Jeg hater mersalg, med mindre det er naturlig i forhold til produktet jeg kjøpe, som f.eks. batterier til en elektronikkdings eller olje til gressklipperen. Å få "ukas mersalgsprodukt" trøkt i trynet når jeg kommer til kassa er bare irriterende. Om man på død og liv må pushe det spesifikke produktet ha i det minste respekt for at jeg sier nei takk og ikke mas videre om "er du heeeelt sikker? den er veeeeeldig bra og koster baaaare XX kroner" . Nei betyr nei! Anonymkode: 3747b...3b8 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå