Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mere penger en mannen. Han har en sønn som begynner i 2. klasse over sommeren. Denne gutten er en vilter fyr. Vi har jobbet mye med rutiner her det siste året. 

Nå er det slik at jeg han hopper og spretter i møblene, noe jeg har satt klare regler på at ikke er lov. Jeg har ikke lyst til å kjøpe ny sofa før han lærer at dette ikke er greit. Faren mener sønnen er sååå mye bedre og mener nærmest at jeg prøver å finne feil på han. Dette er ikke tilfelle. Jeg gir han masse ros når han gjør noe bra, men det er ikke mye fremgang i å høre etter. Han husker ikke noen få regler vi har hjemme her. Dette synes jeg er rart og veldig slitsomt. Jeg er ikke den fisefine typen, men jeg har virkelig ikke lyst til å bruke en haug med penger på å kjøpe en ny sofa når der blir sand, møkk og hopp og sprett. Er jeg fullstendig urimelig her? 

Anonymkode: 77b5f...8b2

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei du er ikke urimelig, men en så stor gutt burde vite bedre enn å hoppe i sofaen, det er sånt de under 3 gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe ny sofa? Uansett om det er barnet eller andre ting som er grunnen til at dere trenger ny sofa så er det vel en ting dere kjøper sammen?

Anonymkode: 8d579...aee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sand og møkk? På tide å lære han å ikke gå med sko inne?

Anonymkode: e43bc...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du kjøpe ny sofa? Uansett om det er barnet eller andre ting som er grunnen til at dere trenger ny sofa så er det vel en ting dere kjøper sammen?

Anonymkode: 8d579...aee

Han har ikke råd. Jeg eier alle nye møbler inkludert huset. Han hadde med noe gammelt og slitt. Har ikke nok sitteplasser til alle en gang så det begynner å irritere meg veldig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sand og møkk? På tide å lære han å ikke gå med sko inne?

Anonymkode: e43bc...d60

Er full av møkk etter leking i sandkasser osv. Tar av seg sko, men sokker og klær pleier å være fulle av sand og møkk og det første han gjør er å gå i sofaen. Føler jeg ikke gjør annet enn å være regelrytter her. Faren er altfor slapp.. 

Skrevet

forstår deg godt.. du er ikke urimelig.

• Liker 4
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Virker som du er sammen med tafatt mann som driter i oppdragelse. Er dette en mann du ser for deg fremtiden med og vil ha barn sammen med?

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, BearMama skrev:

Virker som du er sammen med tafatt mann som driter i oppdragelse. Er dette en mann du ser for deg fremtiden med og vil ha barn sammen med?

Han blåser ikke i all oppdragelse her, ellers hadde jeg virkelig ikke holdt ut. Leggerutiner, lekser og en del grenser har han blitt flinkere på. Han har vel et glansbilde av gutten som ikke samstemmer med virkeligheten og vi kvinner er vel raskere på banen med å reagere vil jeg tro. Det irriterer meg veldig at jeg føler meg konstant som den strenge og ikke får slappet av ordentlig i mitt eget hjem når det er villmann tendenser her.

Den typiske manne-tendensen med å ikke se rot, at gutten er møkkete og ikke ta situasjoner raskt nok, er min manns problem. Jeg har prøvd å la det flyte, men han er blind. Har forstuet ankelen nå og kan ikke gjøre så mye her. Han har knapt løftet en finger på husarbeid. Matlaging og handling har han stått for. Jeg lot med vilje alt rotet til gutten ligge igjen en uke nå, men han ser det ikke. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre for at han skal våkne opp? Jeg har pratet med ha om dette og da blir det skippertak. Kanskje for en dag. Har lyst til å kaste dem begge på dør når jeg irriterer meg som mest. Den sofaen jeg og vi ønsker oss blir nesten som et gissel mot dem begge siden de ikke skjerper seg. 

Jeg skal ikke ha barn med han eller andre. 

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blåser ikke i all oppdragelse her, ellers hadde jeg virkelig ikke holdt ut. Leggerutiner, lekser og en del grenser har han blitt flinkere på. Han har vel et glansbilde av gutten som ikke samstemmer med virkeligheten og vi kvinner er vel raskere på banen med å reagere vil jeg tro. Det irriterer meg veldig at jeg føler meg konstant som den strenge og ikke får slappet av ordentlig i mitt eget hjem når det er villmann tendenser her.

Den typiske manne-tendensen med å ikke se rot, at gutten er møkkete og ikke ta situasjoner raskt nok, er min manns problem. Jeg har prøvd å la det flyte, men han er blind. Har forstuet ankelen nå og kan ikke gjøre så mye her. Han har knapt løftet en finger på husarbeid. Matlaging og handling har han stått for. Jeg lot med vilje alt rotet til gutten ligge igjen en uke nå, men han ser det ikke. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre for at han skal våkne opp? Jeg har pratet med ha om dette og da blir det skippertak. Kanskje for en dag. Har lyst til å kaste dem begge på dør når jeg irriterer meg som mest. Den sofaen jeg og vi ønsker oss blir nesten som et gissel mot dem begge siden de ikke skjerper seg. 

Jeg ville satt opp et blackboard med plikter.

Om han ikke klarer å se hva som må gjøres selv så får han en liste han må krysse av. Etterhvert vil han forhåpentligvis gjøre det av ren rutine.

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud - de fleste folk som har barn skjønner at du ikke kjøpe fine dyre sofaer osv når du har små barn.  Kjøp en helt brukbar billig sofa fra Ikea frem til det er større barn i huset som kommer ikke hjem fullt av dritt og slenger seg i sofaen.  Ellers, da du virker som en prinsesse, du kan godt låse inngangen til stuen og ikke la han komme inn i det hele tatt da.  Problem solved. 

Anonymkode: 3a34d...52d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud - de fleste folk som har barn skjønner at du ikke kjøpe fine dyre sofaer osv når du har små barn.  Kjøp en helt brukbar billig sofa fra Ikea frem til det er større barn i huset som kommer ikke hjem fullt av dritt og slenger seg i sofaen.  Ellers, da du virker som en prinsesse, du kan godt låse inngangen til stuen og ikke la han komme inn i det hele tatt da.  Problem solved. 

Leste du innlegget mitt? Er det fristende å bruke penger på en ikea sofa til 20.000 da vi må ha som sagt plass til alle, der ikke familien gidder å overholde en enkel regel? La den bli ødelagt under et år? Er det prinsesse-aktig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Leste du innlegget mitt? Er det fristende å bruke penger på en ikea sofa til 20.000 da vi må ha som sagt plass til alle, der ikke familien gidder å overholde en enkel regel? La den bli ødelagt under et år? Er det prinsesse-aktig? 

Jepp det er. Du får en fin modul sofa splitter ny til 8.500kr ellers kan du kjøpe nesten ubrukt modulersofaer på finn for billig penge.  Uansett så høres du ut som noen som burde bo alene eller finner enn annen mann som IKKE har barn du kan ødelegge.  

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn som begynner i andre klasse er ikke småbarn lenger og stor nok til å skjønne at å hoppe i sofaen ikke er greit.

Ts, du er ikke urimelig. Mannen din virker slapp og gutten mangler oppdragelse.

AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe en dyr sofa du er redd for er håpløst med barn i huset. Hopping er en ting, det bør han klare å slutte med, men sand og skitt og litt hard bruk må du bare regne med i ganske mange år framover.

Anonymkode: b8b57...bb5

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp det er. Du får en fin modul sofa splitter ny til 8.500kr ellers kan du kjøpe nesten ubrukt modulersofaer på finn for billig penge.  Uansett så høres du ut som noen som burde bo alene eller finner enn annen mann som IKKE har barn du kan ødelegge.  

En sofa blir fortere slitt når man har barn. Slik er det bare.. Men å hoppe i sofaen bør en andreklassing være ferdig med. Det er ikke normalt at barn skal få lov til å hoppe og styre, verken i sofa eller seng. Vi har trampoliner til sånt

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn??? I så fall så blir jeg mer bekymret av at du mener man ødelegger ett barn fordi man ikke lar de hoppe i sofaen..

• Liker 2
Skrevet

Vi har billig modulsofa, men barna får jo ikke lov å ta med seg en halv sandkasse i buksebretten og hoppe rundt i den likevel. Nå går mine i banehagen ennå, men er det ikke vanlig å ta en liten grovrengjøring før barna går inn og leker? Ansikt, hender, tømme skoene for sand, av med de aller mest nedsølte klærne? Mulig jeg er pedantisk, altså, men så er jeg ikke så spesielt glad i å vaske hus.

Og en syvåring er på overtid når det kommer til å lære normal møbelbruk, dersom han tror en sofa egner seg som trampoline.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare å innse at det er sånn de fleste mannfolk er. Var sammen med en i 14 år. Nå er jeg sammen med en ny. De ser ikke rot på samme måte som vi gjør.

Anonymkode: 4a8b3...657

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, galmamma said:

Har du barn??? I så fall så blir jeg mer bekymret av at du mener man ødelegger ett barn fordi man ikke lar de hoppe i sofaen..

Har barn ja - utefra hva ts skriver så tenker jeg at hun burde like bare dra og bo for seg selv da denne holdningen hun har (og tipper at det er ikke bare den fin sofa som er hovedproblemet) til barna samt hennes evig mas kommer til å ødelegge begge barn og forholdet.  

Har lyst til å kaste dem begge på dør når jeg irriterer meg som mest. Den sofaen jeg og vi ønsker oss blir nesten som et gissel mot dem begge siden de ikke skjerper seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...