Gå til innhold

Søster med familie bryr seg ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svært lite familie. Kun en søster, hun bor en flyreise unna. Hun har 3 voksne barn, og disse har egne familier alle sammen. De er en stor gjeng som alle bor samlet på et lite sted. Jeg reiser relativt ofte dit på besøk til dem, men opplever at de svært sjelden tar turen til meg og min familie. Selv om de reiser til landsdelen hvor jeg bor, så er det ikke sikkert de gidder komme innom. De VET at de er hjertelig velkommen hit, og vi har hus til å ta imot dem. Men likevel holder de heller sammen med hverandre og legger ikke meg og min familie inn i planene. Dermed føler jeg at de bryr seg lite, og fristes ikke til å reise til dem så ofte heller, selv om jeg gjerne skulle vært med dem. Ungene mine har jo godt av tid med familie, og det har jeg og mannen også. 

Jeg har venner som bor langt unna, og vi holder kontakten og besøker hverandre når det er mulighet. Det sårer meg at min egen søster er så likegyldig, og jeg er nesten fristet å kutte ned på kontakten, for jeg blir stadig skuffet over denne gjengen. 

Tenker jeg feil her???

Anonymkode: 110a3...270

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har en søster som jeg har, bare at min søster bor i samme byen. De er aldri på besøk hos meg, unntatt hvis det er bursdag og de er invitert spesielt. Slik er det til dem også, jeg har vært der én gang når det var bursdagen til svogeren min et år.

De gangene vi møtes er det hos foreldrene våre, og det har blitt mindre av også opp gjennom årene. 

Jeg ble sår og lei meg over det før, men driver og forsoner meg med det nå. Det har vært mest trist pga barna, syns jeg. 

Anonymkode: 5abd8...a73

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en søster som jeg har, bare at min søster bor i samme byen. De er aldri på besøk hos meg, unntatt hvis det er bursdag og de er invitert spesielt. Slik er det til dem også, jeg har vært der én gang når det var bursdagen til svogeren min et år.

De gangene vi møtes er det hos foreldrene våre, og det har blitt mindre av også opp gjennom årene. 

Jeg ble sår og lei meg over det før, men driver og forsoner meg med det nå. Det har vært mest trist pga barna, syns jeg. 

Enig, er mest trist pga barna. Ungene mine liker jo tante, men så er hun ikke interessert i å bruke litt tid med dem. Selv har jeg hatt med hennes barn overalt da de vokste opp. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en søster som ikke vil ha kontakt med meg... Etter at jeg traff min nye mann for 5 år siden tok hun avstand fra meg og mine barn, fordi hun rett å slett ikke likte mannen min.. Utrolig trist, for jeg savner henne veldig mye. Tenker mange ganger på hvorfor hun ikke bare kunne respektere mitt valg av partner, så lenge jeg er lykkelig med valget.. Men man rår desverre ikke over andre og deres valg..😢

Anonymkode: 9a4ff...d2b

• Hjerte 1
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Jeg har en søster som er sånn og en søster til som er halvvis sånn. Elste har jeg gitt opp. Det virker som hun ikke liker at jeg ble kjent med hennes unger  og hun tar aldri kontakt. Vi bor i samme by  men sees 1 gang i året viss vi plutselig løper på hverandre.  Hu andre bor lengre borte.  Hun er flinkere å ta kontakt og er ok.  Men hun kaller besøkene hos meg plikt besøk og brukker kortes tid så hun kan være med venner i resten av tiden. Jeg var trist å lei før. Men så gå jeg faen og tenkte dems tap. De går glipp av meg og mine fantastiske unger. Ikke mitt problem.  Ungene husker knapt vem tante er . Må forklare det noen ganger.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, er mest trist pga barna. Ungene mine liker jo tante, men så er hun ikke interessert i å bruke litt tid med dem. Selv har jeg hatt med hennes barn overalt da de vokste opp. 

Ts 

Jeg hadde gutter selv mens hun har jenter. Det har vært noen ganger jeg har hatt lyst til å dra på "jentefilmer" på kino og spurt om niesene vil være med på kino, men det har aldri passet det heller. Så jentene har blitt hindret å gjøre ting sammen med bare meg også. (Jeg tror det er svogeren min som har hatt mest med det å gjøre)

Nå er alle voksne, og jeg kjenner dem ikke så godt som jeg skulle ønske. Søsteren min har aldri hatt med ungene mine med på noe etter at hun fikk egne barn, eldste min fikk være med på ting sånn innimellom da han var liten. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svært lite familie. Kun en søster, hun bor en flyreise unna. Hun har 3 voksne barn, og disse har egne familier alle sammen. De er en stor gjeng som alle bor samlet på et lite sted. Jeg reiser relativt ofte dit på besøk til dem, men opplever at de svært sjelden tar turen til meg og min familie. Selv om de reiser til landsdelen hvor jeg bor, så er det ikke sikkert de gidder komme innom. De VET at de er hjertelig velkommen hit, og vi har hus til å ta imot dem. Men likevel holder de heller sammen med hverandre og legger ikke meg og min familie inn i planene. Dermed føler jeg at de bryr seg lite, og fristes ikke til å reise til dem så ofte heller, selv om jeg gjerne skulle vært med dem. Ungene mine har jo godt av tid med familie, og det har jeg og mannen også. 

Jeg har venner som bor langt unna, og vi holder kontakten og besøker hverandre når det er mulighet. Det sårer meg at min egen søster er så likegyldig, og jeg er nesten fristet å kutte ned på kontakten, for jeg blir stadig skuffet over denne gjengen. 

Tenker jeg feil her???

Har du fortalt henne hvor vondt dette er for deg? Kanskje du kan sette deg ned å skrive ned alt du har gått å tenkt på angående dette og sende henne et brev? Ikke gi opp før du har snakket skikkelig ut med henne. Man lever bare en gang og da er det så viktig å si hva en tenke og føler før det er for sent. Jeg håper det ordner seg for deg ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Min søster tar så mye plass , og hun er bortskjemt og kravstor. Mine foreldres gulljente som får alt hun peker på. Dvs hennes valg går først. Oi der røk feriehuset på Hvaler gitt. Du kjøpe det? Nei vi kan ikke gjøre det pga Lotta vet du.

Min svoger liker jeg heller ikke. Nedlatende og sarkastisk. 

Profitt og fortjeneste står skrevet i øynene deres.

Så godt at alle vi andre ser det og holder sammen.Uansett hvor mange verdier de klarer raske til seg vil de aldri oppleve det gode samholdet vi har.

Konkurranseinstinktet deres og grådigheten har ødelagt for dem og vi skyr dem som pesten. Måten de er på er veldig talende.

Anonymkode: 3cd45...132

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv søsken jeg ikke har kontakt med og ikke barna deres heller. Blodsbånd er ikke tykkere enn vann og det er ikke alle som trives sammen uansett hvor mye noen syns at "man burdd være sammen med familien sin oftere". Jeg kunne ikke brydd meg mindre om mine søsken spesielt, og det på grunn av hvordan de selv har oppført seg. Det snakkes mye om å dumpe venner med drittoppførsel, men når det gjelder familie så skal vist alt sees igjennom fingrene med. Det gidder ikke jeg. Som man reder ligger man, og mine barn har det bedre uten slike tanter og onkler.

Anonymkode: 19f8a...f4f

• Liker 1
  • 5 år senere...
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men kjenner meg igjen i familie som ikke bryr seg. Men dere sier jo alle: barnA. ALLE har jo flere barn.! Er det ingen andre som bare har fått ett barn, og uheldigvis ikke fått flere av ulike grunner de ikke kunne styre?!?

Anonymkode: 19a15...fb2

Skrevet

Hun er ikke likegyldig, du har misforstått.

Dere er ikke lenger kjernefamilien som vokste opp sammen. Dere har laget deres egne familier. Din søster har laget sin egen familie nå, med sine barn og barnebarn. 

Hun synes nok det er hyggelig når dere ses men legger ikke noe mer i det😉

Anonymkode: f89db...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ikke lest hele tråden, men kjenner meg igjen i familie som ikke bryr seg. Men dere sier jo alle: barnA. ALLE har jo flere barn.! Er det ingen andre som bare har fått ett barn, og uheldigvis ikke fått flere av ulike grunner de ikke kunne styre?!?

Anonymkode: 19a15...fb2

Hæ? Tråden er 5 år gammel og jeg forstår ikke innlegget ditt. 

Anonymkode: d522a...e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...