Gjest skribenten Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Jeg holder på med noe som kanskje kan bli en barnebok. Hvis jeg får gitt den ut. Men dette er helt nytt for meg. Jeg har skrevet teksten på pc, og tegnet illustrasjonene for seg. Hvordan sender jeg inn dette? Skal jeg klippe og lime, eller la være å sende tegningene? Eller sende tegningene som vedlegg? Og hvordan gjør jeg hvis jeg sender til mer enn ett forlag, kan jeg da ta kopi av tegningene, eller må jeg tegne de flere ganger? Hvilke forlag trykker foresten barnebøker? Det har vel en del å si at man leverer noe som ser bra ut vil jeg tro.
Gjest kenneth Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Jeg hadde litt korrespondanse med et par forlag tidligere, men fant ikke igjen noen av svarene nå. (Mulig de lå i hotmail-innboksen som gikk ad dundas for en stund tilbake). Muligens ikke til så mye nytte, men jeg hadde ihvertfall et par linker på browseren min. Kanskje er det noe nyttig info å grave frem derfra: http://www.grondahl.no/litteratur/metabib.shtml http://www.ulff.com/
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 skribenten Ikke glem å komme tilbake her og fortelle om det når tiden er kommet! Fantastisk projekt! :-)
Gjest LoisLane Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville ha levert tekst og bilde hver for seg. Hvis de f.eks. liker illustrasjonene, men ikke teksten - eller omvendt - er de ikke så bundet til at det er ett produkt. Alle de store skjønnlitterære forlagene gir ut barnebøker, men det finnes også mange mindre forlag. Søk på forlag på kvasir e.l., så får du opp mange. Forlagene vil helst at du sender inn til bare ett og ett av gangen, men det synes jeg er noe tull. Da får de heller slåss om deg! Hvis du sender inn til flere, bør du ta fargekopier - ikke tegne dem om igjen. Lykke til! Jeg er spent på hvordan det går med deg!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Du bør uansett være forsiktig med å sende originale tegninger, ta heller gode fargekopier og lag en fin mappe å ha dem i. Dersom du ikke har en veldig bestemt oppfatning av format og bildeplassering bør du sikkert legge tekst og illustrasjoner hver for seg. Eller du kan be om hjelp hos noen som driver med grafisk design (men det koster penger, da). Lykke til fra en mulig kollega:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå