AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Jeg har sett på ulike hunderaser, og kom over hunderasen pomsky. Det er blanding mellom Pomeranian og Husky. Videre tenkte jeg å muligens skaffe en meg en slik hund. Men dette er jo en av hunderasene som designes for at vi skal synes at de er så fryktelig søte. Derfor lurer jeg på om noen vet noe om denne hunderasen plages med sykdom og slikt, så det rett og slett er dyreplageri. For eksempel er jo mops et slik eksempel, og jeg vil kkke støtte en slik trend. Anonymkode: ba69b...0f8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Ja.. se heller på rasen Shiba Anonymkode: c13bc...e68 2
Solsikkebarn Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. se heller på rasen Shiba Anonymkode: c13bc...e68 Kan du utdype svaret litt? 1
ArtyFarty Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Det største problemet med designerblandinger er at de avles kun for økonomisk profitt. Da unngår oppdretter gjerne å bruke penger på helsetester, slik at du ikke har noen indikasjoner på om foreldredyrene faktisk er friske. I tillegg registreres ikke hundene noe sted, så du vet ikke om oppdretter driver rovdrift på tispene. Ved å kjøpe designerblandinger så kan du dermed gi økonomisk støtte til dyremishandling. Shiba er for spesielt interesserte. Du må finne ut hva du ønsker av kvaliteter i en hund, hvor mye tid du vil bruke på trening (fysisk og mentalt), hvor mye tid du vil bruke på pelsstell osv. 7
Macro Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 Mishandling eller ei. Man kjøper ikke hund fordi man faller for utseende til en hund. Det må være fordi man har mye tid, ønsker en kompis/familiemedlem og er oppriktig forberedt og positiv til å ha hund i 10+ år. 7
Tvist Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 12 minutter siden, Macro skrev: Mishandling eller ei. Man kjøper ikke hund fordi man faller for utseende til en hund. Det må være fordi man har mye tid, ønsker en kompis/familiemedlem og er oppriktig forberedt og positiv til å ha hund i 10+ år. Og fordi hundens egenskaper passer til eier/familien. 4
Macro Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 1 minutt siden, Tvist skrev: Og fordi hundens egenskaper passer til eier/familien. Selvsagt. Takk!😊
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 12 timer siden, Solsikkebarn skrev: Kan du utdype svaret litt? Pomsky er en blanding av to helt ulike raser mtp størrelse. Jeg personlig mener det ikke er gunstig å avle på de rasene sammen. Anbefalte shiba siden det er et slikt utseende du tydeligvis ønsker, og da er shiba en noe mer «frisk» rase. Alt dette kommer selvsagt an på oppdrettere kunnskaper, og helse/lynne til foreldrene. Lykke til med valg av hund! Anonymkode: c13bc...e68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 Har en venn som bor i USA der pomsky har blitt en ting og det er tydeligvis veldig mye helseproblemer og mentalt. Og de blir mye større enn en pomeranian. Helt idiotisk blanding og fraråder å kjøpe den. Masse jaktinstinkt og bjeffer hele tiden. Mye problemer med ledd, hofter og allergi. Kjøp heller en renraset pomeranian fra en seriøs oppdretter. Har en pomeranian selv da det passer livstilen min best. Hun kan gå på fjellet, men klarer seg med turer i nabolaget om jeg er syk en dag. Om du skal ha en hund tenk på hva du kan tilby hunden av fysisk og psykisk stimuli. Jeg har veldig lyst på både rottweiler, husky og bull terrier selv, men jeg vet at jeg ikke kan tilby dem nok. Kjøp deg en selskapshund hvis det er din første hund. Anonymkode: 2ac58...e7e 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #10 Skrevet 11. juni 2018 9 timer siden, ArtyFarty skrev: Det største problemet med designerblandinger er at de avles kun for økonomisk profitt. Da unngår oppdretter gjerne å bruke penger på helsetester, slik at du ikke har noen indikasjoner på om foreldredyrene faktisk er friske. I tillegg registreres ikke hundene noe sted, så du vet ikke om oppdretter driver rovdrift på tispene. Ved å kjøpe designerblandinger så kan du dermed gi økonomisk støtte til dyremishandling. Shiba er for spesielt interesserte. Du må finne ut hva du ønsker av kvaliteter i en hund, hvor mye tid du vil bruke på trening (fysisk og mentalt), hvor mye tid du vil bruke på pelsstell osv. Hvordan er Shiba for spesielt interesserte mener du? Kjenner 3 Shibaer, roligere og enklere hunder har jeg aldri vært borti... Anonymkode: f79d1...3df
ArtyFarty Skrevet 11. juni 2018 #11 Skrevet 11. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er Shiba for spesielt interesserte mener du? Kjenner 3 Shibaer, roligere og enklere hunder har jeg aldri vært borti... Anonymkode: f79d1...3df Shiba er urhunder med mye jakt, ikke alltid spesielt trenbare. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå