AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Jeg jobbet i en butikk i 2 måneder, men kom ikke overens med sjefen i det heletatt og det endte med at jeg leverte oppsigelse. Har hatt andre jobber og gode referanser, men likevel kan jeg ikke bare si at "sjefen var dritt" i dette tilfellet. Er det sånn at man MÅ ta med alle steder man har jobbet på CV'en? Anonymkode: 873b0...81a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Jeg jobbet et sted i to måneder hvor jeg HATET å jobbe og ikke taklet sjefen. Har valgt å ikke ta det med på CVen Anonymkode: 531f5...e59
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Hvis det er relevant for jobben du søker på ville jeg tatt det med, ellers ikke. Anonymkode: 346c1...be4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Nei. Et så kort arbeidsforhold kan vekke mistanker fra arbeidsgiver. Si heller at du var arbeidssøkende i den perioden, det er ikke uvanlig i disse dager. Lykke til videre med jobbsøking! Anonymkode: 9be0c...3a7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i en butikk i 2 måneder, men kom ikke overens med sjefen i det heletatt og det endte med at jeg leverte oppsigelse. Har hatt andre jobber og gode referanser, men likevel kan jeg ikke bare si at "sjefen var dritt" i dette tilfellet. Er det sånn at man MÅ ta med alle steder man har jobbet på CV'en? Anonymkode: 873b0...81a Litt av poenget med CV er uansett å prøve å spresialtilpasse den for å gjøre den mest mulig relevant for arbeidsgiveren. Et 2 mnd arbeidsforhold ville ikke jeg sett som relevant i allefall (som jeg var arbeidsgiver! Anonymkode: 531f5...e59
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Et kort arbeidsforhold er jo helt vanlig i disse dager, hvor mange lever fra vikariat til vikariat. Dersom jobben var relevant for den type jobb du søker på nå (altså om du søker innenfor salg/service) og/eller dersom du har en kort/tynn CV lønner det seg å ta det med. Det er ikke vanlig å skrive hvorfor man sluttet i en jobb på CV'en, og du er heller ikke forpliktet til å fortelle det.
Knirke Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Hvis du ikke søker butikkjobb og det ikke er veldig prestisjefylt å ha jobbet på dette stedet, dropp det. I min CV har jeg skrevet at alle irrelevante jobber er tatt vekk. Det gjør det enklere for personen som skal lese den også.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 Lag heller "samleposert" for småjobber/jobber av relativt kortvarig lengde der du skriver "Ulike jobber innen XX fra YY til ZZ" dersom denne kategorien jobber ikke er relevant for jobben du søker neste gang. Da frigjør man plass til å fremheve det som teller for jobben man søker nå. Anonymkode: 2f997...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå