Gå til innhold

Ser dere ned på mødre med flere barnefedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bildet? Jeg fikk barn som 20 åring første gang. Måtte slå opp med han da han drev med psykisk mishandling. Møtte kjærligheten på nytt som 23 år, og trudde han var den jeg skulle dele livet med. Valgte derfor å beholde barnet da vi ble uplanlagt gravid.. Så slo han opp og forlot meg da barnet var fylt 2 år. 

Jeg er 29 år og skal ikke ha flere barn. Ingen ny mann enda heller. 

Anonymkode: 193ae...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Eneste jeg stusser over er folk som gifter seg med steforeldrene til barna sine. De må være fullstendig idiot.

Anonymkode: 10fa1...0d6

• Liker 2
Skrevet

Nei. Folk har forskjellige situasjoner. Sånn er det bare. 

Kanskje bortsett fra de som som klarer å få 3-4 unger med forskjellige fedre innen fem år. Altså konstant nyforelsket eller gravid. Det ser jeg litt ned på for å være ærlig. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Flere enn 2? Ja, absolutt. Man må ikke formere seg med alle menn man har et forhold til. Har man fått to barn burde det rekke lenge.

Anonymkode: c1364...f99

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det gjør jeg ikke. Eneste jeg stusser over er folk som gifter seg med steforeldrene til barna sine. De må være fullstendig idiot.

Enig!

Anonymkode: c1364...f99

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor ung du evt var da du fikk første barnet, og du var veldig ung. 2 barnefedre bør være lov, men når det blir 3 og 4 fremstår du som en person som må spre genene dine mest mulig, og i tillegg er en person som ikke klarer og holde på forhold.

Anonymkode: 8b96a...841

• Liker 10
Skrevet

Barn med to stk. synes jeg er ok, men når man har bommet med flere enn tre menn, så tenker jeg at man ikke er kritisk nok til hvem man får barn med. Man bør være sammen en stund før man får barn, sånn at man er mer sikker på at man holder sammen.

Men jeg ville ikke dømt deg, TS.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på hvor ung du evt var da du fikk første barnet, og du var veldig ung. 2 barnefedre bør være lov, men når det blir 3 og 4 fremstår du som en person som må spre genene dine mest mulig, og i tillegg er en person som ikke klarer og holde på forhold.

Selv om noen har barn med 3-4 stykker er det ikke noen grunn til å se ned på noen. Man vet ikke hva som ligger bak det å ikke klare å holde på forhold eller har sex med mange. Sannsynligvis ikke en lykkelig oppvekst ihvertfall.

Anonymkode: 33bf5...139

AnonymBruker
Skrevet

Er 5 år mlm mine barn. Skal ikke formere meg flere ganger!😂 Selv om drømmen var å bli trebarnsmor en gang i fortiden. 

Anonymkode: 193ae...15b

AnonymBruker
Skrevet

Ser selvfølgelig ikke ned på dem, men vil aldri gått inn i et romantisk forhold med noen som er i den situasjonen.

Anonymkode: 12665...23a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser litt når en person har barn med 3 forskjellig. Å ha barn med to er jo greit nok. Men når man får barn nummer tre med en ny mann lurer jeg litt på dømmekraften, det skal jeg inrømme.

Anonymkode: 65cd9...df6

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gifte seg med nye kjæresten/samboeren tenker du?

Anonymkode: 65cd9...df6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om noen har barn med 3-4 stykker er det ikke noen grunn til å se ned på noen. Man vet ikke hva som ligger bak det å ikke klare å holde på forhold eller har sex med mange. Sannsynligvis ikke en lykkelig oppvekst ihvertfall.

Anonymkode: 33bf5...139

Men selv om det eller det ikke er en grunn til og se ned på noen som blir folk sett ned på likevel. Jeg tror de fleste kan se ned på ting, men sier det ikke høyt. 
Jeg tenker det noen andre skriver over, at de ikke er kritiske nok til hvem de får barn med, går  for fort frem eller har sex i fylla og glemmer kondomet. Med andre ord, litt uansvarlig altså. Så må vi tenke på at disse barna får halvsøsken hvor ingen har samme far. Faren er større for å innavl når en person skal spre sine gener med flere..

Gjest Dævendøtte
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? Regner med du sikter til den nye kjæresten? 

Skrevet

Absolutt ikke. Men jeg synes det høres stressende ut.

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett nei, men jeg kjenner ei som har barn med tre forskjellige menn, og som ble gravid i underkant av noen mnd etter de ble sammen. I alle tre forholdene har forholdet enten tatt slutt før fødsel eller rett etter. Hun har aleneansvar for alle tre, ingen jobb, og bruker sosiale medier til å klage på hvor sliten hun er. Kjenner ikke de to siste barnefedrene, men førstemann (som ble far da han var 16) ønsker mye kontakt med barnet. Nå er mor 27, så jeg tenker at det ikke er usannsynlig at det blir en nr 4 om hun på til tidspunkt skulle havne i et seriøst og langvarig forhold. Jeg ser ikke direkte ned på henne, men jeg tenker at hun kanskje har satt seg i en vanskelig og noe unødvendig situasjon.

Anonymkode: 84a03...bb7

• Liker 11
Skrevet

Ser ikke NED på noen, men jeg tenker jo at hvis man har barn med flere enn to så burde man kanskje ha tenkt seg om en ekstra gang først.... Det er ikke sikkert det blir mer rosenrødt med nummer tre, liksom...

Når det er sagt, prevensjon kan svikte feks, og hvis man sliter med tanken på abort skal man ikke føle seg tvunget fordi det tilfeldigvis er med far nummer tre, tenker jeg... Men jeg er glad det ikke er jeg som skal sitte med planlegging av samvær og ferier og hvavetjeg ;) 

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Ser ned på" klinger ikke helt rett. Men det reiser jo en del spørsmål. På samme måte som at man kan bli skeptisk når man møter noen som har mange forhold bak seg, så begynner jo en jo å lure på hvorfor man ikke har fått noe av dette til å fungere.

Endret av oeas
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Anonymkode: dbf7b...36d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på dem som har gjort en feil, og prøver på nytt. Feiler du enda gang, bør man stoppe.... kjenner 1 som har 5 forskjellige barn med 4 fedre, og 2 som har barm med 3 forskjellige fedre... Dette er helt sykt i mine øyne!

Anonymkode: b04a5...823

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...