Gå til innhold

Katt har ligget på samme sted hele dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan null og niks om katter, men i morges lå naboens katt og sov på plenen min. Det har jeg aldri sett den har gjort før, den snudde seg mot meg da jeg åpna vinduet men lagde ingen lyd eller noe. 

Jeg dro ut en stund og nå når jeg kom hjem igjen ligger den der fortsatt! Iflg mannen som var hjemme tidligere lå den der da også.

Har flere katter rundt her og har aldri sett noen gjøre dette før, er det normalt at en katt ligger i ro hele dagen uten at den er syk eller noe? 

Skal prøve å få kontakt med eieren og altså. 

Anonymkode: 00381...f5e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere forsøkt å gå bort til katten og se hvordan det er med den? Gi den vann? Kanskje den har heteslag?
Er naboen hjemme?

Anonymkode: 8c0ae...5b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det normalt at en katt ligger i ro hele dagen uten at den er syk eller noe? 

Nei.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Takk for svar :) 

Gikk ut til den med en skål vann, da reiste den seg. Går helt fint og ser ikke skadet ut heldigvis. Prøvde å ringe naboen men hun svarte ikke, sendte henne en sms. Håper den kvikner til :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Maskopi skrev:

Gikk ut til den med en skål vann, da reiste den seg. Går helt fint og ser ikke skadet ut heldigvis. Prøvde å ringe naboen men hun svarte ikke, sendte henne en sms. Håper den kvikner til :) 

Takk for at du er så omsorgsfull med katten :hjerte: Kan du prøve å gi den litt å spise også, hvis naboen ikke har satt ut mat til den på trappa eller noe?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du er så omsorgsfull med katten :hjerte: Kan du prøve å gi den litt å spise også, hvis naboen ikke har satt ut mat til den på trappa eller noe?

Man skal ALDRI mate andres katter. Hvis alle kunne sluttet med det ville en god del katter aldri kommet bort fra hjemmet sitt. For katten er hjemmet der maten er! Folk altså!

Anonymkode: ae1fc...743

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man skal ALDRI mate andres katter. Hvis alle kunne sluttet med det ville en god del katter aldri kommet bort fra hjemmet sitt. For katten er hjemmet der maten er! Folk altså!

Nei vel, men jeg tenkte hvis katten ikke har spist i det hele tatt i dag, så trenger den mat for å komme til hektene. Ts er dessuten naboen, så å gi katten mat vil ikke føre  til at katten kommer bort fra hjemmet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan også hende at naboen er bortreist og at katten er alene uten stell, mat  og tilsyn i dagesvis...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Maskopi skrev:

Kan du også prøve å ringe på døra hos naboen, om du ikke snart får svar på sms-en, i tilfelle det er noen andre hjemme der enn hun du prøvde å kontakte på telefon?

Skrevet

Naboen kom hjem like etter og har tatt hånd om katten :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Maskopi skrev:

Naboen kom hjem like etter og har tatt hånd om katten :) 

Så fint :) Takk for oppdatering :smilyblomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vel, men jeg tenkte hvis katten ikke har spist i det hele tatt i dag, så trenger den mat for å komme til hektene. Ts er dessuten naboen, så å gi katten mat vil ikke føre  til at katten kommer bort fra hjemmet.

Katter overlever lenge uten mat. Før man mater random katter kontakter man eieren, evt plasserer mat og vann på trappen hos kattens eier. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mine katter har alltid visst hvor de bor. 

Det er en myte at katten agerer i forhold til hvor den får mat. At den agerer i forhold til hvor den får omsorg: ja. Men ikke hvor maten er. Våre katter er veldig knyttet til oss. Altså ikke til huset vi bor i (vi har flyttet 4-5 ganger). Eller maten vi gir dem. De er knyttet til oss som personer.

Så disse mytene tror jeg bare ikke på. Katter som har det bra "hjemme", med mat og omsorg og kos nok, vil ikke velge et nytt hjem kun fordi maten er bedre et annet sted. 

Anonymkode: 147ba...a60

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...