AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 J20 her. Ble litt langt men dere kan jo hoppe til slutten om dere ikke gidder å lese. Jeg var på en uteklubb i går, var ganske full på starten men jeg kom meg så vidt inn. Utover kvelden fikk jeg spist litt og beveget meg, så ble mindre full etter hvert. I 01.30 - 02 tiden vil jeg anta at jeg var ganske "normalt" full, det jeg har vært på utesteder før uten å ha hatt noe problemer med å komme inn. Husker ikke helt detaljene rundt det (ikke fordi jeg var så sykt full men fordi hvem husker alle sånne detaljer dagen derpå), men jeg fulgte i hvert fall etter en gutt på vei til dansegulvet på denne tiden (mulig det var flere og, jeg husker ikke.) Vi kjente ikke hverandre fra før men hadde dratt dit med samme gjeng og vært litt sammen på utestedet (ikke kyssa eller noe sånt.) Da opplever jeg at en vakt trekker meg bort. Han gutten/de andre (hvis det var flere) merka ikke dette siden jeg gikk bakerst og fortsatte til dansegulvet mens jeg måtte bli igjen. Vakten sier at jeg må gå meg en halvtimes tur og ta meg litt luft. Jeg prøver å fortelle at jeg er ikke så full, ikke hadde drukket noe mer siden jeg kom inn og sier til og med at jeg kan gå på en rett linje for å bevise det. Men jeg fikk ikke muligheten til å prøve en gang. Han var fast bestemt på at jeg måtte ut. Så sier jeg at en av vennene mine har tingene mine og at jeg trenger de. Han sier først at vi kan finne den vennen, men så spør han om det er en god venn, jeg svarer ja, og da sier han at jeg kan få de tilbake når jeg kommer tilbake om en halvtime. Så måtte jeg gå. Så der gikk jeg da, i byen midt på natta, ingen av vennene mine visste hvor jeg var, og ikke hadde jeg mobil, penger eller busskort. Siden jeg ikke var så full så gikk dette bra. Det kom bort to gutter og prøvde å få meg med på en annen klubb, men jeg takka pent nei og sa jeg måtte tilbake til vennene mine. Men hva om jeg faktisk hadde vært så full som denne vakten antyda? Vet ikke om jeg hadde hatt like bra dømmekraft og avvist disse to guttene da. Hadde det vært ansvarlig å sende en drita jente ut på byen uten eiendeler alene midt på natta? Eventuelt om han så at jeg ikke var så full og at det gikk greit at jeg tok en tur alene og kom tilbake. Men hvorfor faen sendte han meg ut da?? Anonymkode: 5438c...1da
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Den der halvtimes turen altså.. 🙄 Så klart har du rett på å få hentet tingene dine, spesielt verdisaker som mobil og lommebok, jakke hvis det er kjølig. Så får han følge deg bort til der tingene dine er og følge deg ut. Om de er nære venner av deg bør være revnende likegyldig for ham, han har da ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 4d31c...241 15
Xcase33 Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: J20 her. Ble litt langt men dere kan jo hoppe til slutten om dere ikke gidder å lese. Jeg var på en uteklubb i går, var ganske full på starten men jeg kom meg så vidt inn. Utover kvelden fikk jeg spist litt og beveget meg, så ble mindre full etter hvert. I 01.30 - 02 tiden vil jeg anta at jeg var ganske "normalt" full, det jeg har vært på utesteder før uten å ha hatt noe problemer med å komme inn. Husker ikke helt detaljene rundt det (ikke fordi jeg var så sykt full men fordi hvem husker alle sånne detaljer dagen derpå), men jeg fulgte i hvert fall etter en gutt på vei til dansegulvet på denne tiden (mulig det var flere og, jeg husker ikke.) Vi kjente ikke hverandre fra før men hadde dratt dit med samme gjeng og vært litt sammen på utestedet (ikke kyssa eller noe sånt.) Da opplever jeg at en vakt trekker meg bort. Han gutten/de andre (hvis det var flere) merka ikke dette siden jeg gikk bakerst og fortsatte til dansegulvet mens jeg måtte bli igjen. Vakten sier at jeg må gå meg en halvtimes tur og ta meg litt luft. Jeg prøver å fortelle at jeg er ikke så full, ikke hadde drukket noe mer siden jeg kom inn og sier til og med at jeg kan gå på en rett linje for å bevise det. Men jeg fikk ikke muligheten til å prøve en gang. Han var fast bestemt på at jeg måtte ut. Så sier jeg at en av vennene mine har tingene mine og at jeg trenger de. Han sier først at vi kan finne den vennen, men så spør han om det er en god venn, jeg svarer ja, og da sier han at jeg kan få de tilbake når jeg kommer tilbake om en halvtime. Så måtte jeg gå. Så der gikk jeg da, i byen midt på natta, ingen av vennene mine visste hvor jeg var, og ikke hadde jeg mobil, penger eller busskort. Siden jeg ikke var så full så gikk dette bra. Det kom bort to gutter og prøvde å få meg med på en annen klubb, men jeg takka pent nei og sa jeg måtte tilbake til vennene mine. Men hva om jeg faktisk hadde vært så full som denne vakten antyda? Vet ikke om jeg hadde hatt like bra dømmekraft og avvist disse to guttene da. Hadde det vært ansvarlig å sende en drita jente ut på byen uten eiendeler alene midt på natta? Eventuelt om han så at jeg ikke var så full og at det gikk greit at jeg tok en tur alene og kom tilbake. Men hvorfor faen sendte han meg ut da?? Anonymkode: 5438c...1da Neste gang sier du at venninnen din har livsviktige medisiner og at du må ha dem før du går. Men ikke greit å si at du kan komme tilbake om en halvtime for å hente tingene ....venninnen din kan være bekymret hvor du ble av og du vet ikke om hun er der om en halvtime. Du må lære deg å argumentere frøken 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Haha, er det mulig.. Jeg hadde ikke gått derfra uten verdisakene mine,i hvert fall. Du må lære deg å stå på ditt.. Anonymkode: 2e21c...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Eh, naturligvis var du så full som vakta sier. At du skal i tillegg kverulere på dette dagen derpå? Voks opp. (Både i drikk med måte, og ta konsekvensene!) Anonymkode: 687d8...14a 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Bare å gjøre som vakta sier. Du har drukket alkohol. Han er edru. Han vinner. Anonymkode: 74623...7f1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, naturligvis var du så full som vakta sier. At du skal i tillegg kverulere på dette dagen derpå? Voks opp. (Både i drikk med måte, og ta konsekvensene!) Anonymkode: 687d8...14a Dette Anonymkode: dbc9a...b12 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 Mange av de vaktene der er helt ute å kjøre og høy på den lille makten de har. Jeg har feks blitt nektet inngang fordi jeg var "for full" når jeg var sjåfør, mens resten av gruppen var blitt sluppet inn, inkludert to jenter som var så full at de knapt greide å stå oppreist. Anonymkode: 0aa40...986 13
Elektra's Complex Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 Opplevde det samme en gang. Når jeg kom tilbake til utestedet fikk jeg ikke komme inn fordi jeg ikke hadde ID med! *facepalm* Nei, jeg synes ikke det er greit å sende ut folk uten sakene sine, helst ikke sende ut folk alene når de er stupfull. Så klart bør man ikke bli så full i utgangspunktet men jeg synes likevel det er uansvarlig av vaktene å sende folk avgårde helt alene når de gjerne er for full til å ta vare på seg selv, når de faktisk er der med venner osv. Men uten mobil og slikt er langt over grensa! 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å gjøre som vakta sier. Du har drukket alkohol. Han er edru. Han vinner. Anonymkode: 74623...7f1 Jeg synes det viktigste her er det med å få hentet tingene sine. Det finnes ingen god grunn til at man ikke skulle fått dette med seg. Anonymkode: 4d31c...241 2
Almond Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 Hva i he**** har dette på «singel & dating» siden å gjøre? 3
havfruen91 Skrevet 11. juni 2018 #12 Skrevet 11. juni 2018 Dei burde vell strengt tatt aldri sluppet deg inn, og er du for full til å passe deg selv skal de ringe politiet eller i overlevere deg til noe Lunde «edruelige» venner. Utesteder er ikkje barnevakter og er heller ikkje ansvarlig for folk som sjenker seg for full før dei kjem ditt.. overstadig berusete skal ut, selv om dei blir nektet servering kan andre kjøpe til dem og lignede
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #13 Skrevet 11. juni 2018 Herregud. Jeg var ikke overstadig beruset sier jeg jo. På slutten der var jeg sånn som jeg har vært på utesteder før uten å ha hatt problemer med å komme inn. Kunne enkelt ha gått på en rett linje liksom. Selvfølgelig er de ikke barnevakter, men han kunne vel sagt fra til den/de jeg var med når han trakk meg bort så de fikk vite det i hvert fall? Ingen venner fikk mulighet til å bli med og passe på meg siden de ikke fikk det med seg en gang. Mener dere som sider med vakten seriøst at det hadde vært ansvarlig å sende ut en drita person (jeg var IKKE det, men vakten mente jo tydeligvis at jeg var det) helt alene uten verdisaker eller mulighet til å informere venner? (og jeg satte det her fordi jeg ikke visste hvor ellers, tenkte klubbing kanskje var litt singelliv men mod kan bare flytte hvis det er feilplassert) Anonymkode: 5438c...1da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #14 Skrevet 11. juni 2018 Jeg er selv dørvakt, og ville ikke håndtert dette slik den vakten gjorde. Men at du føler selv at du ikke var så full, er nå en ting. Vi er ikke pliktig til å gi folk sjanser til å gå på rette linjer, å si 'Ibsens ripsbusker og andre buskevekster', eller hva annet folk måtte ønske. Vi observerer, å tar en vurdering derfra. Og av erfaring vet i alle fall jeg at folk kan ta seg sammen, å skjerpe seg, både når de skal inn, samt når vi skal kaste de ut, så vi går oftest ut i fra vurderingen vi gjør ved observasjon. Men nok om det. Når det kommer til tingene dine: disse burde vakten gitt deg sjansen til å hente. Det er uforsvarlig å sende folk avgårde uten sakene sine. Når det kommer til å sende deg avgårde alene: vi er ikke barnevakter. Det at du er for full for å være inne på utestedet, er ikke det samme som at du er ute av stand til å ta vare på deg selv. Er du så beruset at du ikke er i stand til å ivareta deg selv, skal vi ringe politi, eller taxi, alt etter situasjonen. Men at du er over grensen for å være inne på utestedet, men under grensen for å ikke klare å ta vare på deg selv, da er alternativet at du forlater stedet, å får deg litt luft. Vakten her skulle enten fulgt deg til tingene dine, eller fulgt deg ut, for deretter hentet tingene dine/fått en kollega til å hente tingene dine. Anonymkode: e41eb...d95
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #15 Skrevet 11. juni 2018 Løsningen er alltid å drikke mindre. Jada jada, jeg ser at du var sååå edru. Du har ansvar for deg selv, og svaret er alltid: drikk mindre. Anonymkode: faccc...9d6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #16 Skrevet 11. juni 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Den der halvtimes turen altså.. 🙄 Så klart har du rett på å få hentet tingene dine, spesielt verdisaker som mobil og lommebok, jakke hvis det er kjølig. Så får han følge deg bort til der tingene dine er og følge deg ut. Om de er nære venner av deg bør være revnende likegyldig for ham, han har da ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 4d31c...241 Kunne jo bare gått å tatt en pils på et anna sted Anonymkode: 80114...562
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #17 Skrevet 11. juni 2018 Jeg blir stadig vekk nekta inngang, klinkende edru. Lurer på hvor vaktene fikk diplomet sitt som ikke greier se forskjell på en klikende edru person og en som er for beruset til å skulle komme inn? et sikkert stikk for å komme inn, er faktisk å ha litt innabords, da fremstår jeg mer selvsikker og smilende og kommer rett inn. Anonymkode: cb511...7c0
SunnivaOslo Skrevet 11. juni 2018 #18 Skrevet 11. juni 2018 Altså...for dem er bare enda en drita person på en Lørdagskveld. Du høres litt slitsom ut,sånn typisk "Men halloooooo liksom!Jeg ekke full Assa! Jeg kan gå rett frem jeg,se nå! Fy faaaaaen,du er så jæææævla kjip ass!" Har skjedd jeg har blitt kastet ut eller ikke sluppet inn selv. 60% av gangene hadde jeg drukket lite eller ingenting,så kan si meg enig med at dømmekraften deres ikke alltid er helt på topp,men jeg gidder aldri å kverulere. Jeg bare drar avgårde til et annet sted med vennene mine. Det finnes mange klubber man kan gå på om man ønsker det. 1
Skravla Skrevet 11. juni 2018 #19 Skrevet 11. juni 2018 Helt uavhengig av hva andre her sier.. om DU følte dette ikke var riktig må du selv ta ansvar og kontakte utestedet for å rapportere denne vakten.
Minitroll Skrevet 11. juni 2018 #20 Skrevet 11. juni 2018 Jeg synes ikke det er greit å sende folk på luftetur uten ID, penger og mobil. Han burde gitt deg en sjanse til å få tingene med. Jeg synes mange utesteder er uansvarlige. Bartendere blir ofte dritsure om du bestiller alkoholfritt eller ønsker bare vann. De vil jo selge mest mulig alkohol. Men samtidig kaster vaktene ut alle som ser tydelig beruset ut.. for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå