AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Jeg er glad i unger og synes de skal få leke og ha det moro, men noen unger er ekstremt høylytte. Det er utrolig irriterende å høre på. Det er roping og hoing og skriking og hvining. Og jeg vil påstå at det er til sjenanse for ganske mange. Hører jo slikt særlig godt på sommeren når alle er ute. Det går faktisk an å be unger dempe seg en smule. Det virker på meg som enkelte voksne mener at barn må få utfolde seg helt fritt og ikke korrigeres overhode. Man oppnår da barn som ikke lærer å ta hensyn til andre og at barnet blir mislikt fordi det er så bråkete. Jeg har tre barn selv og de har aldri fått lov å underholde hele nabolaget med støyen sin. Anonymkode: 0398b...19d 31
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Noen diagnoser kommer med en del ekstra støy så jeg har det i bakhodet når det er ekstremt bråkete unger i nærheten. Anonymkode: 481fa...186 5
Gjest chisandra Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Hvis du velger å bo rundt barnefamilier, så er dette noe som må påregnes i "normaltid" på døgnet.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Nei det er ikke bare deg. Det er grusomt. Synes også synd på barna, det er jo ikke deres feil at de er uoppdragne. Det er foreldrenes feil. Når jeg tar meg selv å irritere meg grønn over enkelte bråkete barn må jeg ta meg selv i nakken og rette irritasjonen mot foreldrene. Det er de som har feilet i oppdragelsen til barna. Disse foreldrene er også superegoister. Anonymkode: b5366...2a4 21
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Kommer an på hvor lenge de holder på, hvor nært det er til naboer osv. Anonymkode: 849b8...c57 4
Husholdning1 Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Kommer veldig an på situasjonen. Er det inne eller er det ute? Er det hyling og roping bare for å hyle og rope eller kommer det naturlig av leken? Er det naboer som sjeneres av dette? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Vi bor i byggefelt med mange naboer rundt. Har 5 barn, hvor 2 av guttene har adhd. Og de er høylytte... Innestemme finnes ikke i deres verden, selv om de blir minnet på det 1000 ganger. De klarer bare ikke leke rolig. Så ute er det skrik og skrål, latter og hyling. Jeg prøver det jeg kan å minne de på å være stille, og prøver å forebygge for naboer. Ser jeg de spiser ute feks, tar jeg mine inn litt. De går alltid tidlig inn for kvelden, mellom 19 og 19.30, og vi prøver hver dag å dra andre steder som lekeplasser, stranda, ut i båt ol. Ofte to ganger til dagen også. Har aldri fått en eneste klage eller stygt blikk, men vil jo tror at noen av naboene må ha sendt noen sinna tanker vår vei innimellom. Og det er fortvilende som mamma å skulle føle seg til bry når ungene leker i egen hage. Hva mer kan jeg gjøre, stenge de inne? Er ikke alltid late foreldre med drittunger uten oppdragelse... ha det i minne når du hører høylydte unger som har det gøy. Anonymkode: d5b9a...25d 16
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 Ser på meg selv som en tolererende person men.. Når ungene spiller dataspill eller playstation, så MÅ jeg ut av rommet. Jeg takler ikke ropingen. Fikser det ikke. Ute er liksom greit. og utelek er greit. men den playstation ropingen..ufffff.den orker jeg ikke. Anonymkode: 5333b...3a4 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 Nei, det er ikke bare du som reagerer på dette. Jeg fikk ikke lov til å skrike og rope og "underholde" hele nabolaget, og barndommen min ble ikke ødelagt av den grunn. Det er dessverre noe du må regne med hvis du bor i et nabolag med mange barn, men min erfaring er at det er bare noen få barn som holder på sånn Anonymkode: 4381b...9b6 9
KillerKitty Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 Så lenge det ikke er inne hos meg bryr jeg meg ikke. Synes det er koselig når unger leker, verre med voksne som griller og drikker 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på meg selv som en tolererende person men.. Når ungene spiller dataspill eller playstation, så MÅ jeg ut av rommet. Jeg takler ikke ropingen. Fikser det ikke. Ute er liksom greit. og utelek er greit. men den playstation ropingen..ufffff.den orker jeg ikke. Anonymkode: 5333b...3a4 Denne skjønte jeg ikke. Er det naboen sine unger som er inne og skriker hos dere? Hos dere selv kan dere sa sette de reglene dere ønsker, og det er jo du som er ansvarlig for oppdragelsen av dine egne barn? Om naboens unger skriker så høyt inne hos dere så kan du nekte de å spille der? Og er det dine unger så må du jo oppdra de til å lære seg hvordan man leker innendørs!? Er ikke noe hyggelig for barna å være de som ikke er ønsket hjemme hos andre fordi de ikke har lært seg skikk:/ Anonymkode: f8733...132 5
Nuttery Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 Vi bor ved siden av en rekke med barnefamilier, og på sommeren er de ute og HYYYYLER fra ca 07:30-19:30. Blir gal. Vanlig lek er helt ok, men den HYYYLINGEN fra morgen til kveld, det kan de spare seg. Selvfølgelig ok med "utestemme", men å hyle seg hes daglig burde ingen gjøre. 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 Var og bada i dag. En familie der med noen unger som ikke bare skrek, de brølte. Hele tida. Sånne skingrende skrik hvor det hørtes ut som om noen ble torturert. Jeg ble helt paff. Anonymkode: e21a1...3b3 5
Ulrikke Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 Her har ungene aldri fått lov til å skrike og hyle under lek. Latter, stemmer osv er ok, men hyling bare for å hyling har de fått tilsnakk for de gangene det har skjedd. Har flere naboer som har "takket" oss for det, for unger i andre hus skriker, hyler og hviiiiiner så man skulle tro de var døden nær konstant.... Og ja, det irriterer meg selv om jeg har barn selv! 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen diagnoser kommer med en del ekstra støy så jeg har det i bakhodet når det er ekstremt bråkete unger i nærheten. Anonymkode: 481fa...186 Så fordi de har en diagnose så er det ok at de holder på sånn? De trenger ikke lære seg folkeskikk? Anonymkode: 05110...d82 10
Gjest mimoe Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi de har en diagnose så er det ok at de holder på sånn? De trenger ikke lære seg folkeskikk? Anonymkode: 05110...d82 Prøv å lær et barn med diagnose folkskikk... Lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 2 minutter siden, mimoe said: Prøv å lær et barn med diagnose folkskikk... Lykke til 🙂 Tro det eller ei, det er faktisk mulig. Anonymkode: 05110...d82 14
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 Jeg bor i blokkområde i en liten by, og for noen år siden ble det bygget en kommunal lekeplass ved min blokk som alle har tilgang til. Går som regel fint, litt støy må man jo regne med. Men av og til har jeg gått ut på balkongen og ropt at de skal ti stille og gå hjem. Det er noen gjengangere der som rett og slett VRÆLER mens de leker og det syns jeg er unødvendig. Man skal ta hensyn. Anonymkode: b9dc2...bad 1
Gjest mimoe Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro det eller ei, det er faktisk mulig. Anonymkode: 05110...d82 Kommer selvfølgelig an på diagnosen. Kan fint lære en som er stum å være stille... Men en som er høylytt pga adhd, autisme, downs syndrom feks. Det er verre og i mange tilfeller umulig. De fleste foreldre med slike barn har virkelig prøvd, og de som gir disse stakkars foreldre vansker, er de som setter disse problemene synonymt med dårlig folkeskikk.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 1 hour ago, mimoe said: Kommer selvfølgelig an på diagnosen. Kan fint lære en som er stum å være stille... Men en som er høylytt pga adhd, autisme, downs syndrom feks. Det er verre og i mange tilfeller umulig. De fleste foreldre med slike barn har virkelig prøvd, og de som gir disse stakkars foreldre vansker, er de som setter disse problemene synonymt med dårlig folkeskikk. ADHD kan medisineres og så blir ungene roligere Anonymkode: 05110...d82 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå