AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Lurer litt på hva jeg gjør feil, ettersom lærere har en tendens til ikke å like meg/enkelte hater meg. Så kan dere si hva slags type elever dere liker/ikke liker. Skjønner at man ikke liker mobbere /de største bråkmakerene, men finnes det andre ting/småting som gjør at dere liker/ikke liker en elev:)! Anonymkode: 8dad4...b82
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Liker ingen av de bortskjemte drittungene uansett. Trenger ikke å være en spesiell grunn til det, deres tilstedeværelse er nok til å vrenge seg av. Anonymkode: d2d60...ee8 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker ingen av de bortskjemte drittungene uansett. Trenger ikke å være en spesiell grunn til det, deres tilstedeværelse er nok til å vrenge seg av. Anonymkode: d2d60...ee8 Er du lærer på bskole, uskole eller vgs Anonymkode: 8dad4...b82 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Etter over 20 år som lærer kan jeg telle på en hånd elever som ikke har hatt noen aspekter jeg har likt. Disse elevene har vært gjennomført destruktive, ikke bare for seg selv, men har tatt, brukt, andre elever og trukket dem med seg i en negativ spiral av rus og kriminalitet. De har ikke vært "tilgjengelige" for konstruktive samtaler, men har hatt psykopatiske trekk, ingen empati, ingen selvkritikk etc. Synes personlig det er forfriskende med elever som er annerledes, og har full forståelse for at ikke alle er laget for skoleliv. Anonymkode: f73a1...05d 16
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Jeg misliker elever med dårlig innstilling, som greier å bli sure uansett hva vi skal gjøre og uansett hvor entusiastisk jeg er. Jeg misliker også de som er frekke og svarer ufint. Jeg elsker de elevene som er nysgjerrige og positive. Jeg er også svak for bråkmakerne som blir ydmyke og virkelig prøver å skjerpe seg, men som bare har "mark i ræva". Anonymkode: e2a1a...beb 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 De elevene jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt slitne av, er de som: Slenger med leppa og er frekke. Bademote voksne og elever. Gjør det motsatte av det de har fått beskjed om. Skal diskutere oppgaver, aktiviteter osv. «Hva er vitsen med *fag*/aktivitet.... egentlig? Jeg får aldri bruk for dette!!» (Jeg pleier å si at vi kan gjerne ta den diskusjonen, men da kan du komme til meg etter timen e.l... Da gidder de ikke likevel) De som jobber ekstreeeemt sakte. Selv når de får detaljert hjelp om hva de skal gjøre, så gidder de ikke. Generelt sure elever. Som aldri sier hei, aldri smiler, bare sier Nei og Vil ikke. Nå forskjellsbehandler jeg ingen. Men inni meg tenker jeg mitt. Anonymkode: f449d...fdc 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du lærer på bskole, uskole eller vgs Anonymkode: 8dad4...b82 Jeg har arbeidet i over tredve år på samme videregående skole, har aldri vært borti en elev jeg har hatt sansen for. Anonymkode: d2d60...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker ingen av de bortskjemte drittungene uansett. Trenger ikke å være en spesiell grunn til det, deres tilstedeværelse er nok til å vrenge seg av. Anonymkode: d2d60...ee8 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har arbeidet i over tredve år på samme videregående skole, har aldri vært borti en elev jeg har hatt sansen for. Anonymkode: d2d60...ee8 Tenkte du ikke for tredve år siden at du burde se deg om etter en annen jobb som kanskje passer deg bedre? Må være tungt å måtte vrenge seg på jobben hver dag i tredve år. Ikke minst trist for elevene du har hatt i løpet av alle disse årene. Anonymkode: 382c5...cd0 32
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 De elevene jeg liker minst er de som skylder på alt annet enn seg selv når de får dårlige resultater. Tror de ikke jeg får med meg hvilket slett arbeid de gjør? Men kanskje enda mer irriterende er disse flinkis-jentene som bare pugger seg til alt, og som jeg derfor er nødt til å gi gode karakterer på tross av at jeg vet de ikke fatter døyten av noe som helst. Anonymkode: 2dc8c...ce9 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg misliker elever med dårlig innstilling, som greier å bli sure uansett hva vi skal gjøre og uansett hvor entusiastisk jeg er. Jeg misliker også de som er frekke og svarer ufint. Jeg elsker de elevene som er nysgjerrige og positive. Jeg er også svak for bråkmakerne som blir ydmyke og virkelig prøver å skjerpe seg, men som bare har "mark i ræva". Anonymkode: e2a1a...beb Jeg må komme med en liten bemerkning her. Det er ingenting som heter «mark i ræva». Det er en tåpelig bortforklaring, på samme måte som ADHD er. Det skal liksom være en «sykdom» som alle uoppdragne bortskjemte drittunger har. Opplever også at kollegaene mine støtter de her konspirasjonsteoriene som du fremmer i innlegget ditt. Nyere pedagogikk er tåpelig og feilaktig, det kan sammelignes med kvakksalveri og spådomskunster. Jeg merker at disse kollegaene som støtter derre sprer en dårlig moral på arbeidsplassen. Det er en grunn til at jeg nektet å ta pedagogikken selvom jeg i en årrekke har fått det tilbudt gratis. Anonymkode: d2d60...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte du ikke for tredve år siden at du burde se deg om etter en annen jobb som kanskje passer deg bedre? Må være tungt å måtte vrenge seg på jobben hver dag i tredve år. Ikke minst trist for elevene du har hatt i løpet av alle disse årene. Anonymkode: 382c5...cd0 Har alltid håpet på at det ville bli bedre. Anonymkode: d2d60...ee8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid håpet på at det ville bli bedre. Anonymkode: d2d60...ee8 Siden du ikke har opplevd bedring i løpet av tretti år kan det jo godt tenkes at det er deg det er noe galt med og at du rett og slett ikke passer til yrket ditt. Anonymkode: 1810e...e13 20
Gjest Mass Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter over 20 år som lærer kan jeg telle på en hånd elever som ikke har hatt noen aspekter jeg har likt. Disse elevene har vært gjennomført destruktive, ikke bare for seg selv, men har tatt, brukt, andre elever og trukket dem med seg i en negativ spiral av rus og kriminalitet. De har ikke vært "tilgjengelige" for konstruktive samtaler, men har hatt psykopatiske trekk, ingen empati, ingen selvkritikk etc. Synes personlig det er forfriskende med elever som er annerledes, og har full forståelse for at ikke alle er laget for skoleliv. Anonymkode: f73a1...05d Dette forstår jeg godt. Ellers tenker jeg at alle som jobber med barn og mennesker generelt bør bli gode på å skille handling og person. Man trenger ikke like alt de gjør, men at man går rundt og misliker personen av den grunn synes jeg er veldig synd. Det skinner jo gjennom for den det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 Tror det er litt trolling i tråden her, og at noen av svarene ikke kommer fra lærere... Jeg har likt alle elevene mine, for alle elever har faktisk noe fint ved seg. Selv om mange av de er ulike meg som mennesker, synes jeg de er interessante på hver sin måte. Ja visst, har jeg hatt elever som bare har laga bråk, men på to-mannshånd har de vist seg å være fine mennesker likevel. Jeg tror det koker ned til hva slags menneskesyn man har; er man glad i mennesker og respekterer ulikheter kommer man langt. Dessuten hjelper det å vite at de vanskeligste elevene er ikke vanskelige fordi de er slemme, men fordi de har opplevd ting, eller mangler noe, som gjør at de utagerer. Anonymkode: 491f5...dae 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 Jeg ble selv mislikt av lærere på ungdomsskolen, ble sett på som vanskelig og rar. Jeg hadde angst (på den tiden visste man ikke hva angst var for noe) og skulket en del fordi jeg ikke klarte være i klasserommet. Samt at jeg ble utestengt og mislikt av de andre elevene. Lærerne var raske til å klandre meg om jeg gjorde noe feil eller at de syntes jeg oppførte meg feil. Jeg var ganske dårlig på sosiale normer og oppførsel, så jeg dummet meg ut en del uten å ville det. Jeg husker vi hadde en vikar en gang, og hun var hyggelig mot meg. Husker at jeg ble veldig forfjamset, jeg forventet at alle skulle behandle meg dårlig etter 2 år på den ungdomsskolen Skal sies at jeg aldri mobbet noen, aldri slo noen, aldri stjal eller på andre måter gjorde noe som gikk utover andre. Jeg var "rar", hadde sterk angst og depresjon, og var mye alene Idag er jeg fornøyd med meg selv og fortiden plager meg ikke annet enn at jeg synes det er dumt at det finnes mange mennesker i viktige yrker som ikke har snøring på hvordan mennesker fungerer og som kan være med på å gjøre livene deres vanskelige. Anonymkode: 17f78...9f5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 jeg misliker ingen elever. Alle har utrolige gode kvaliteter og det er utrolig lett å bli glad i de. Noen elever er mer utfordrende enn andre, men jeg har allikevel likt de som personer. Anonymkode: a3c6c...485 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må komme med en liten bemerkning her. Det er ingenting som heter «mark i ræva». Det er en tåpelig bortforklaring, på samme måte som ADHD er. Det skal liksom være en «sykdom» som alle uoppdragne bortskjemte drittunger har. Opplever også at kollegaene mine støtter de her konspirasjonsteoriene som du fremmer i innlegget ditt. Nyere pedagogikk er tåpelig og feilaktig, det kan sammelignes med kvakksalveri og spådomskunster. Jeg merker at disse kollegaene som støtter derre sprer en dårlig moral på arbeidsplassen. Det er en grunn til at jeg nektet å ta pedagogikken selvom jeg i en årrekke har fått det tilbudt gratis. Anonymkode: d2d60...ee8 haha wtf? Anonymkode: 17f78...9f5 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har arbeidet i over tredve år på samme videregående skole, har aldri vært borti en elev jeg har hatt sansen for. Anonymkode: d2d60...ee8 Du er den læreren ingen liker? Anonymkode: 19b95...2c8 5
Tusseladen Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: De elevene jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt slitne av, er de som: Slenger med leppa og er frekke. Bademote voksne og elever. Gjør det motsatte av det de har fått beskjed om. Skal diskutere oppgaver, aktiviteter osv. «Hva er vitsen med *fag*/aktivitet.... egentlig? Jeg får aldri bruk for dette!!» (Jeg pleier å si at vi kan gjerne ta den diskusjonen, men da kan du komme til meg etter timen e.l... Da gidder de ikke likevel) De som jobber ekstreeeemt sakte. Selv når de får detaljert hjelp om hva de skal gjøre, så gidder de ikke. Generelt sure elever. Som aldri sier hei, aldri smiler, bare sier Nei og Vil ikke. Nå forskjellsbehandler jeg ingen. Men inni meg tenker jeg mitt. Anonymkode: f449d...fdc Forstår deg godt, men tenker at "sure" elever gjerne er deprimerte. Det er ikke vanlig at barn aldri smiler eller er er glade. Ekstremt viktig at lærere har litt psykologikunnskap og ser forskjell på bortskjemte drittunger og unger med alvorlige problemer. 2
Hengebuksvinet Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 Jeg har gjennom 10 år aldri møtt en elev jeg ikke har likt. Har en tendens til å bli litt ekstra svak for dem som har det vanskelig/ gir meg ekstra jobb, men legger all min energi i at dette ikke skal vise igjen i hverdagen. Det jeg liker aller best, er når jeg klarer å legge til rette for god gruppedynamikk, selv om gruppen er sammensatt og aktiv. Undersøkelser viser dessverre at, statistisk sett, blir barn som er velstelte best likt. Men her klarer jeg ikke å kjenne meg igjen selv. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå