AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Del Skrevet 10. juni 2018 Coca cola i do for å fjerne rustbelegg? Hvor lenge skal den virke før man skrubber og skyller ned? Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Del Skrevet 10. juni 2018 Skal coca-colaen være med eller uten sukker for å virke best mulig rustløsende? Er billigmerker "coca cola" like bra rusfjernende som ekte coca cola? Pepsi max, funker den? Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Del Skrevet 10. juni 2018 Det brune nedi do er ikke rust. Jeg ville brukt vc rens og skrubbet med dobørste. Ikke cola. Anonymkode: 818fa...b23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Del Skrevet 10. juni 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det brune nedi do er ikke rust. Jeg ville brukt vc rens og skrubbet med dobørste. Ikke cola. Anonymkode: 818fa...b23 Takk for tips Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pultost Skrevet 10. juni 2018 #5 Del Skrevet 10. juni 2018 Ikke kast bort god cola på den måten! Bruk Pepsi Max eller Cola Zero eller noe annet skvip. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Del Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, Pultost skrev: Ikke kast bort god cola på den måten! Bruk Pepsi Max eller Cola Zero eller noe annet skvip. Takk for råd Hvor lenge skal det virke? Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pultost Skrevet 10. juni 2018 #7 Del Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd Hvor lenge skal det virke? Anonymkode: 56fe8...a78 20-30 minutter burde holde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Del Skrevet 10. juni 2018 Akkurat nå, Pultost skrev: 20-30 minutter burde holde. Takk Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pultost Skrevet 10. juni 2018 #9 Del Skrevet 10. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Anonymkode: 56fe8...a78 Bare hyggelig, lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Del Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, Pultost skrev: Bare hyggelig, lykke til. Takk Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Del Skrevet 10. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Coca cola i do for å fjerne rustbelegg? Hvor lenge skal den virke før man skrubber og skyller ned? Anonymkode: 56fe8...a78 Ikke sløs bort colaen på den måten. Kjøp deg et par hansker, en flaske skurekrem og noen gryteskrubber. Legg deg på kne, ta på hansker og bruke skurekrem og gryteskrubb i do til det blir rent. Er du prippen, så går du i dusjen når jobben er gjort. Anonymkode: 36611...18c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Del Skrevet 10. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke sløs bort colaen på den måten. Kjøp deg et par hansker, en flaske skurekrem og noen gryteskrubber. Legg deg på kne, ta på hansker og bruke skurekrem og gryteskrubb i do til det blir rent. Er du prippen, så går du i dusjen når jobben er gjort. Anonymkode: 36611...18c Hva med klorin? Anonymkode: 8cc20...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Del Skrevet 10. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sløs bort colaen på den måten. Kjøp deg et par hansker, en flaske skurekrem og noen gryteskrubber. Legg deg på kne, ta på hansker og bruke skurekrem og gryteskrubb i do til det blir rent. Er du prippen, så går du i dusjen når jobben er gjort. Anonymkode: 36611...18c Takk for gode råd Jeg skal prøve det med skurekrem + skrubb. Skurekrem + dobørste tar ikke belegget da det er så hardt Klorin tar det heller ikke (til deg som spurte om det). Dette er rust som har kommet fra vannrørene. Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #14 Del Skrevet 11. juni 2018 Vi har/hadde samme problemet, men det løste seg da vi så et tips om å bruke domestos i do. Hell langs hele kanten, vent minst en halvtime, vask med dobørsten. Hos oss ble det ikke helt bra etter første gang, men etter et par måneder med dette en gang i uka ble doskåla skinnende hvit, fra å tidligere ha vært colafarget . Cola virket ikke like bra, og skurekrem virket absolutt ikke i det hele tatt. Anonymkode: 7cb45...e62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #15 Del Skrevet 11. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har/hadde samme problemet, men det løste seg da vi så et tips om å bruke domestos i do. Hell langs hele kanten, vent minst en halvtime, vask med dobørsten. Hos oss ble det ikke helt bra etter første gang, men etter et par måneder med dette en gang i uka ble doskåla skinnende hvit, fra å tidligere ha vært colafarget . Cola virket ikke like bra, og skurekrem virket absolutt ikke i det hele tatt. Anonymkode: 7cb45...e62 Tusen takk Er det denne? (Klorin Wc-Gel Med Klor 750 ml Domestos). Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. juni 2018 #16 Del Skrevet 11. juni 2018 Cola eller andre syrer kan funke aldeles utmerket til å fjerne rust- eller kalkbelegg i do. Det spiller ingen rolle om du bruker billig eller dyr cola. Både med og uten sukker virker. Det er pH-verdien som er poenget her: jo surere jo bedre (eller verre, alt etter hvordan man ser det ). Jeg ville valgt den billigste. Helst 1,5 liter. Hvis du har mye belegg kan du gjerne la det virke et par timer, i alle fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #17 Del Skrevet 11. juni 2018 Akkurat nå, Ullvott skrev: Cola eller andre syrer kan funke aldeles utmerket til å fjerne rust- eller kalkbelegg i do. Det spiller ingen rolle om du bruker billig eller dyr cola. Både med og uten sukker virker. Det er pH-verdien som er poenget her: jo surere jo bedre (eller verre, alt etter hvordan man ser det ). Jeg ville valgt den billigste. Helst 1,5 liter. Hvis du har mye belegg kan du gjerne la det virke et par timer, i alle fall. Tusen takk Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 11. juni 2018 #18 Del Skrevet 11. juni 2018 Jeg kjøpte hus og gråt når jeg flyttet inn og åpnet dolokket. 0,5 mm med brunt steinhardt belegg fra vannlinjen og nedover. Jeg prøvde cola til ingen nytte. Gryteskrubb lagde riper i porselenet. Til slutt tømte jeg doen for vann og fylte opp med ren klorin, etter to døgn kunne jeg vaske den og den ble brukandes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #19 Del Skrevet 11. juni 2018 1 minutt siden, Duff skrev: Jeg kjøpte hus og gråt når jeg flyttet inn og åpnet dolokket. 0,5 mm med brunt steinhardt belegg fra vannlinjen og nedover. Jeg prøvde cola til ingen nytte. Gryteskrubb lagde riper i porselenet. Til slutt tømte jeg doen for vann og fylte opp med ren klorin, etter to døgn kunne jeg vaske den og den ble brukandes. Takk for godt råd Anonymkode: 56fe8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #20 Del Skrevet 12. juni 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Er det denne? (Klorin Wc-Gel Med Klor 750 ml Domestos). Anonymkode: 56fe8...a78 Nei, flasken er grønn og det står Domestos på etiketten. Klor bruker vi bare når vi har omgangssyke. Anonymkode: 7cb45...e62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå