Rosa enhjørning Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Har noen her som har vært så babysyk at man blir deprimert? Jeg er 25 år gammel og har vært babysyk siden jeg var 21, men aldri noe så ille som nå... jeg er så jævlig babysyk at jeg er deprimert, har ikke interesse for noe, vil ikke gå ut av huset, jeg vil ikke gjøre noe.. jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn å ha baby. Jeg har drømt om at jeg var gravid/hadde baby flere netter på rad nå. Jeg går inn på nettsider og ser etter baby ting og får bare lyst til å kjøpe ting... når jeg er ute, jeg begynner å gråte når jeg ser en baby. nå har svigersøsteren min nettopp fått baby og den andre er gravid, jeg blir bare misunnelig og deprimert fordi jeg vil også dette for meg.. Kjæresten min vil ikke ha noe barn før vi har kjøpt oss leilighet, men jeg føler at jeg klarer ikke å vente mer.. noen som har hatt sånn? Hvordan ble dere kvitt følelsen? Jeg hater dette..
oeas Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Den eneste løsningen jeg vet om er å faktisk få barn, da. Men det var kanskje ikke det svaret du var ute etter. Jeg tenker og kjenner på mange av de samme følelsene, og tenker at man bare må ta et valg. Det handler om prioriteringer. Du må gjøre det du mener er viktig for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Kos deg med å være tante. Anonymkode: 7d86b...606 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Hjelp. Du kan jo risikere å gå på en skikkelig smell når du får baby og oppdager at det ikke er en dukke og at den faktisk bare er baby i mindre enn et år. Anonymkode: 9f7bc...013 18
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 1 time siden, Rosa enhjørning skrev: Har noen her som har vært så babysyk at man blir deprimert? Jeg er 25 år gammel og har vært babysyk siden jeg var 21, men aldri noe så ille som nå... jeg er så jævlig babysyk at jeg er deprimert, har ikke interesse for noe, vil ikke gå ut av huset, jeg vil ikke gjøre noe.. jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn å ha baby. Jeg har drømt om at jeg var gravid/hadde baby flere netter på rad nå. Jeg går inn på nettsider og ser etter baby ting og får bare lyst til å kjøpe ting... når jeg er ute, jeg begynner å gråte når jeg ser en baby. nå har svigersøsteren min nettopp fått baby og den andre er gravid, jeg blir bare misunnelig og deprimert fordi jeg vil også dette for meg.. Kjæresten min vil ikke ha noe barn før vi har kjøpt oss leilighet, men jeg føler at jeg klarer ikke å vente mer.. noen som har hatt sånn? Hvordan ble dere kvitt følelsen? Jeg hater dette.. Høres ut som du trenger å ta en prat med en psykolog. Anonymkode: 45a0e...a48 14
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Kos deg med å være tante. Du har jo tross alt en kjæreste som det virker som ønsker å få barn med deg, så du har det egentlig ikke så ille. Tenk på alle de som er babysyke og ikke har kjæreste! Slapp av, spar opp penger til leilighet og få barn når kjæresten din også er klar for det. Anonymkode: 8fecf...6a2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 Du skal være glad for at du faktisk har en kjæreste som ønsker barn og som er smart nok til å skjønne at det lønner seg å ha ting på plass først. Se på alt du har, ikke på det du ikke har. Anonymkode: cdff9...80d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 Du trenger en psykolog. Det er ikke normalt at reproduksjon er det eneste som står i hodet på en fra så ung alder. Anonymkode: b2987...bcc 5
oeas Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger en psykolog. Det er ikke normalt at reproduksjon er det eneste som står i hodet på en fra så ung alder. Anonymkode: b2987...bcc Når mener du at det er normalt at dette begynner å oppta en da? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger en psykolog. Det er ikke normalt at reproduksjon er det eneste som står i hodet på en fra så ung alder. Anonymkode: b2987...bcc Jo, for noen er det biologiske behovet enkelt og greit sterkere enn hos andre. I dette tilfellet ekstremt sterkt Anonymkode: d5d8a...fb9 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 Jeg har hatt det sånn siden jeg var 16. Eneste tipset for å bli kvitt babysyken, eller for å roe det ned er å få barn. Da jeg var 17 bestemte jeg meg for å bli gravid med min 15 år gamle kjæreste, men det endte i spontanabort. 1 år senere hadde jeg en ny kjæreste han var 17, og da ble jeg gravid og alt gikk fint. Har nå en sønn på 5 år ❤️ Har fortsatt lyst på en til baby, men nå klarer jeg i hvertfall å vente og kose meg med barnet jeg allerede har. Det er fantastisk å ha barn. Jeg ser frem til neste barn, men har det fint allerede nå, så ingen hast lenger. Neste gang skal jeg vente til jeg er i et seriøst og langvarig forhold med bolig og alt på plass før jeg får en til. Anonymkode: 05825...609
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det sånn siden jeg var 16. Eneste tipset for å bli kvitt babysyken, eller for å roe det ned er å få barn. Da jeg var 17 bestemte jeg meg for å bli gravid med min 15 år gamle kjæreste, men det endte i spontanabort. 1 år senere hadde jeg en ny kjæreste han var 17, og da ble jeg gravid og alt gikk fint. Har nå en sønn på 5 år ❤️ Har fortsatt lyst på en til baby, men nå klarer jeg i hvertfall å vente og kose meg med barnet jeg allerede har. Det er fantastisk å ha barn. Jeg ser frem til neste barn, men har det fint allerede nå, så ingen hast lenger. Neste gang skal jeg vente til jeg er i et seriøst og langvarig forhold med bolig og alt på plass før jeg får en til. Anonymkode: 05825...609 Hvordan klarte du å overtale en 15 åring til å bli far?? 😮 Anonymkode: 45a0e...a48 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte du å overtale en 15 åring til å bli far?? 😮 Anonymkode: 45a0e...a48 Hun overtalte han indirekte. En 15 åring sier ikke nei til sex 😂 at han skulle bli far var vel bare en "bonus" Anonymkode: 6215a...594 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte du å overtale en 15 åring til å bli far?? 😮 Anonymkode: 45a0e...a48 Det står bestemte jeg meg for.... Muligens det er et uheldig ordvalg, men jeg oppfatter det som om at han ikke var delaktig i denne beslutningen. Anonymkode: 83105...51c 2
Gjest Konditorfrue Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 Avtal med kjæresten og planlegg h v o r mange år til dere prøver,skift fokus gjerne med hjelp av psykologtimer. Og K os deg og lån tantebarn 💗
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 Ikke nær tankene. Tving deg til å tenke på noe annet tenke på noe annet hver gang. Få deg en hobby. Anonymkode: 85102...dbd 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 Ja det har jeg. Det som hjalp var og holde seg unna baby sider, baby forum, alt som hadde med babyer og gjøre. Slå deg til ro med at du får barn en gang når tiden er inne. Jeg fikk min første når jeg var 27, hadde jeg vist jeg måtte vente så lenge når jeg var 20 hadde jeg nok gått på en smell. Men nå i etterkant er jeg glad jeg hadde en fast jobb med stabil inntekt, hus, bil osv før vi fikk barn alt til sin til! Anonymkode: 6c361...194 1
Peter007 Skrevet 11. juni 2018 #18 Skrevet 11. juni 2018 23 timer siden, Rosa enhjørning skrev: Har noen her som har vært så babysyk at man blir deprimert? Jeg er 25 år gammel og har vært babysyk siden jeg var 21, men aldri noe så ille som nå... jeg er så jævlig babysyk at jeg er deprimert, har ikke interesse for noe, vil ikke gå ut av huset, jeg vil ikke gjøre noe.. jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn å ha baby. Jeg har drømt om at jeg var gravid/hadde baby flere netter på rad nå. Jeg går inn på nettsider og ser etter baby ting og får bare lyst til å kjøpe ting... når jeg er ute, jeg begynner å gråte når jeg ser en baby. nå har svigersøsteren min nettopp fått baby og den andre er gravid, jeg blir bare misunnelig og deprimert fordi jeg vil også dette for meg.. Kjæresten min vil ikke ha noe barn før vi har kjøpt oss leilighet, men jeg føler at jeg klarer ikke å vente mer.. noen som har hatt sånn? Hvordan ble dere kvitt følelsen? Jeg hater dette.. Du bør vel bytte mann. Høres det bra ut? Du skal ikke lure hverken kjæresten eller noen annen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #19 Skrevet 11. juni 2018 Sånn hadde jeg det også, fra 16 års alderen omtrent. Det ble bare verre og verre. Når jeg var 22 og hadde vært samboer i par-tre år så bestemte vi oss for å starte prøvingen. Det viste seg at vi ikke fikk det til på egenhånd. Jeg endte opp i en depresjon, klarte ikke å tenke på noe annet. Jeg ble tante i løpet av denne perioden og koste meg med barna, men det er ikke det samme. Den dagen jeg sto med en positiv test så forsvant depresjonen også. Jeg ble et helt nytt menneske. Det er så absolutt ikke unormalt å ønske barn så mye, noen mener tidlig, men det er nok ikke så tidlig hvis man skal følge den biologiske klokken. Og det er jo ikke bare graviditeten og babyen man ønsker, men hele opplegget ved å være mamma. Det er virkelig noe helt spesielt å få sine egne barn. Anonymkode: 268a6...f02
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #20 Skrevet 11. juni 2018 Om du blir deprimert av dette vitner det om uvanlig dårlig håndtering av egne følelser, og jeg lurer på hvordan i all verden du skal klare oppdra et barn som har et godt forhold til egne følelser når du ikke har det selv. Du klarer ikke akseptere at du må vente maks et par år på noe. Stakkars barn som må vokse opp med en mor som skal og må ha med en gang. Anonymkode: 9c0c6...6c5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå