Gå til innhold

Er jeg prippen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år gammel og har ikke hatt sex. Har gjort en del seksuelle ting, men samleie har jeg så langt holdt meg unna. Jeg er ikke der at jeg skal vente med sex til jeg er gift, men for meg er sex det mest intime man kan gjøre med et annet menneske, og det føles ikke naturlig for meg å gjøre det med «hvem-som-helst». Sex er noe jeg ønsker å ha med en person jeg føler meg nær, er 100% trygg på og som jeg ser for meg en fremtid med. 

Jeg synes kyssing/klining og beføling er koselig, men det virker som gutter automatisk forventer at det skal føre til sex. Og det er jo ikke min intensjon. Når de da vil ha meg med inn på soverommet og jeg sier «nei» så får jeg høre at jeg er skikkelig luremus. Om jeg da sier at jeg vil vente med sex til jeg er i et forhold, så sier de at jeg er prippen og at jeg ikke skal ta sex så høytidelig. For sex er jo ikke noe «big deal». 

Men for meg er sex faktisk en big deal. Gjør det meg prippen?

Anonymkode: 63f4c...b40

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke prippen. Du har derimot møtt på noen idioter. Når den rette dukker opp vil han ikke ha noe problem med å vente. 

Anonymkode: 0c3fd...d34

• Liker 11
Skrevet

Jeg er akkurat som deg. Men jeg kaller meg selv prippen, da. Jeg føler meg ikke prippen. Men jeg skjønner at det er sånne som meg folk som kaller andre for prippen tenker på. Og det er jeg komfortabel meg med. Jeg gjør bare det som er naturlig for meg og har ikke noe ønske om å ligge med tilfeldige kvinnfolk.

Sex er noe intimt og fint og noe som etter min mening bare tilhører samlivet. Så får de som ønsker tilfeldig sex med folk de møter på byen eller date gjøre som de vil.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke vil gå hele veien, så bør du heller ikke gi noen forhåpninger om det skal skje.. 

Jo kåtere menn blir, jo dårligere vil de takle avvisning. 

Anonymkode: 40c35...177

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er litt enkelt å kalle de som gjerne vil noe mer for idioter, det spørs jo helt på forutsetningene for hvorfor dere lå og klinte/befølte hverandre. For å få tak i de guttene som også vil ha forhold og som har samme verdier som deg, burde du nok bare være klar på det helt fra starten. Da slipper du også sånne ubehagelige avvisninger. 

Og nei, du er ikke prippen. 

Anonymkode: 4c1f3...1ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempebra at du står på ditt, du er ikke prippen. Det skal føles helt riktig for deg, ikke fordi "alle andre" gjør det. Du skal være stolt av ditt valg. Den rette for deg burde respektere det og takle å vente til du er klar.

Ville forøvrig stoppet ved kyssing, da videre beføling kan sende ut litt motsatte signaler av det du egentlig vil.

Anonymkode: a7feb...3a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Luremus, ja. Prippen, nei.

Anonymkode: 2f1e5...d31

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prippen, nei, men du sender kanskje litt feil signaler når du "synes kyssing/klining/beføling er koselig". Du bør stoppe en stund før beføling for å si det slik. Mennene du møter kan gjerne få inntrykk av "soverommet og sex neste" så lenge du er med på beføling. 

Anonymkode: 61d69...cb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts: du får si klart fra til den det gjelder med en gang det blir aktuelt å kysse. Gjenta det om nødvendig en gang. Utover det skulle det ikke være nødvendig å gjenta. Du er ikke noen av de tingene de kaller deg. Du setter dine egne grenser og de skal respektere dem. Det skal du også og ikke la deg presse av umodne guttunger som blir sure. Lykke til. :) 

Anonymkode: 4cbd7...bc7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kyssing/klining og beføling er koselig, men det virker som gutter automatisk forventer at det skal føre til sex.

En riktig mann aksepterer ditt valg. Men hvor langt har du ledet han? Hva har du fått beføle og han beføle hos deg?

Første gangen jeg og dama møttes så fant vi fort tonen og det ble fort heftig klining og litt kladding. Men hun hadde uansett bestemt alt det skulle ikke bli sex den dagen/kvelden men noe vi skulle vente med til neste gang vi møttes. Dette var noe jeg aksepterte uten problem.

Anonymkode: 81d5f...db9

Skrevet

Ingenting galt med å være prippen, altså. Det viktigste, tro det eller ikke, er hva du vil.

Drit i hva andre mener. De står ikke til doms over din livsførsel, uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er prippen, men det er heller ikke noe galt i å være prippen. Luremus kan jeg forstå at gutter kaller deg hvis du gjør andre seksuelle ting men setter strek ved samleie. Jeg syns ikke gutter kan forvente sex selv om du kliner og tafser på dem, men jeg forstår ikke helt hvorfor du gjør andre seksuelle ting med gutter du ikke vil ligge med fordi de er "hvem som helst".

Anonymkode: 025d2...3d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du er prippen, men det er heller ikke noe galt i å være prippen. Luremus kan jeg forstå at gutter kaller deg hvis du gjør andre seksuelle ting men setter strek ved samleie. Jeg syns ikke gutter kan forvente sex selv om du kliner og tafser på dem, men jeg forstår ikke helt hvorfor du gjør andre seksuelle ting med gutter du ikke vil ligge med fordi de er "hvem som helst".

Anonymkode: 025d2...3d3

Å runke en gutt er ikke i nærheten av like intimt som å få pikken hans inni vaginaen sin. Ved samleie blir man «ett». 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Det er din kropp og dine grenser. Det er bra at du er bestemt. Dersom du sier klart fra tidlig vil du kanskje spare deg for noen ubehagelige situasjoner, men du kan uansett si nei når du vil.

Skrevet

Din kropp, dine grenser. Ikke prippen synes jeg. 

Men reaksjonen man får kan også ha noe med når infoen kommer at man vil vente med sex. Det er jo noe det er lurt å si noe om før ting har blitt opphetet og man er klar for å gjøre mer.... 

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at noen tror at sex blir mindre intimt eller personlig hvis man har hatt det med noen andre tidligere.

Sex mister ikke verdien eller intimiteten sin! Den mest intime, romantiske, kjærlige og personlige sexen jeg noen gang har hatt var med partner nr. 8.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, syns ikke du er prippen. Det er da opp til hver enkelt.

Anonymkode: d345e...94c

AnonymBruker
Skrevet

Heier på deg. Si nei. Vi finnes vi normale jenter som kun har sex med kjæresten. Å ligge rundt er for tapere. De får sykdommer og sprer smitte. Vern om deg selv og stå på ditt. Du er ikke prippen og ikke lureri. Du sier jo klart ifra nei til tilfeldig sex. Gutter sier prippen pga de blir fornærmet. Har de kun en penis å tilby så må de bare gå. De fleste jenter vil bli elsket og være i trygt forhold. Skjerp dere gutter!!

Anonymkode: 8a497...1ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å runke en gutt er ikke i nærheten av like intimt som å få pikken hans inni vaginaen sin. Ved samleie blir man «ett». 

Men å bli ETT vil man med personen som elsker en og som man elsker tilbake. Kan ikke drive ligge rundt da. Det er faktisk ekkelt.

Anonymkode: 8a497...1ff

Skrevet

Absolutt ikke. Fint at du er deg selv og følger det som føles mest riktig. Men gi gutta en heads-up :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...