AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 NRK-appen på min Samsung smart-TV har fått nytt utseende. Vet ikke helt når det kom, men det er sikkert en liten stund siden? Hva tenker dere andre om det nye designet? Jeg synes den forrige appen var enkel og grei, og det gikk raskt å se hva de hadde å tilby. Den nye appen derimot.. De har nok hentet inspirasjon fra Netflix. Men der jeg før kunne se sikkert hundre ulike programmer bare ved å bla meg kjapt bortover, er det nå FIRE forslag før jeg må trykke på "mer" - da får jeg opp flere forslag innen den kategorien (feks "Populære dokumentarserier"). Og så må jeg trykke meg tilbake, og så et hakk ned, så får jeg fire nye forslag, og må trykke fire ganger mot høyre før jeg igjen må trykke på "mer" for å se flere enn disse fire. Og så må jeg trykke tilbake, og så ... ja, det blir helt hinsides mange trykk på fjernkontrollen. I likhet med en stor del av befolkningen har jeg TV som er 55+ tommer, så hvorfor de har valgt å blåse opp størrelsen på hvert element i appen er for meg helt uforståelig. Der jeg før kunne bla gjennom det meste NRK hadde å tilby i løpet av kort tid, har det nå blitt en langt mer ineffektiv navigasjon. Kjenner at jeg heller dropper å se på NRK på grunn av denne ubrukelige appen. Anonymkode: 47a39...081 4
skravlus Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: NRK-appen på min Samsung smart-TV har fått nytt utseende. Vet ikke helt når det kom, men det er sikkert en liten stund siden? Hva tenker dere andre om det nye designet? Jeg synes den forrige appen var enkel og grei, og det gikk raskt å se hva de hadde å tilby. Den nye appen derimot.. De har nok hentet inspirasjon fra Netflix. Men der jeg før kunne se sikkert hundre ulike programmer bare ved å bla meg kjapt bortover, er det nå FIRE forslag før jeg må trykke på "mer" - da får jeg opp flere forslag innen den kategorien (feks "Populære dokumentarserier"). Og så må jeg trykke meg tilbake, og så et hakk ned, så får jeg fire nye forslag, og må trykke fire ganger mot høyre før jeg igjen må trykke på "mer" for å se flere enn disse fire. Og så må jeg trykke tilbake, og så ... ja, det blir helt hinsides mange trykk på fjernkontrollen. I likhet med en stor del av befolkningen har jeg TV som er 55+ tommer, så hvorfor de har valgt å blåse opp størrelsen på hvert element i appen er for meg helt uforståelig. Der jeg før kunne bla gjennom det meste NRK hadde å tilby i løpet av kort tid, har det nå blitt en langt mer ineffektiv navigasjon. Kjenner at jeg heller dropper å se på NRK på grunn av denne ubrukelige appen. Anonymkode: 47a39...081 Jeg er så enig med deg! Synes bare det er blitt et pes å finne fram der inne, og forstår ikke hvorfor de har gjort denne endringen. 3
JesusErStammen Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Jesus sier dere er heldige som lever i en slik tid der det finnes slike apper...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 Irriterer meg mest at man ikke får opp kategorier lenger Anonymkode: c793a...4e9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 Jeg åpnet den nå og synes den er helt krise. Den forrige var veldig god og lett å finne frem i, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor den måtte forandres så drastisk. Møkkaapp! Anonymkode: 6b160...cf2 2
Perelandra Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Jeg savner alfabetisk oversikt. Det gjorde det lettere å finne gamle klassikere.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #8 Skrevet 12. juni 2018 Enig med dere! Har ikke lagt merke til dette på NRK-appen ennå, men irriterer meg veldig over det på Netflix på Apple TV. Det er så få valg per side, i stedet for at hele skjermen fylles med ulike filmer/serier, er det bare et lite område satt av til dette. Det blir mye ekstra klikking. Og scrolling og leting for å finne søkesiden, eller sjanger-siden. Hvorfor gjør de dette???! Det fører til at jeg heller velger HBO på Apple tv når jeg bare har lyst på noe enkel tidtrøyte. Anonymkode: 92c42...0ae
Gjest chisandra Skrevet 12. juni 2018 #9 Skrevet 12. juni 2018 Helt enig, jeg synes den er helt håpløs å finne frem i.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #10 Skrevet 12. juni 2018 Hvor kan vi klage? Anonymkode: 6b160...cf2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #11 Skrevet 12. juni 2018 NRK Publikumsservice: [email protected] Anonymkode: b21d0...1e3 2
letterbomb Skrevet 12. juni 2018 #12 Skrevet 12. juni 2018 Jeg har ikke sjekket på min Samsung TV enda, men nå ble jeg litt nervøs! Likte veldig godt den forrige, det var så lettvint å finne fram på den synes jeg. Kan hende jeg får sansen for den nye etter litt tilvenning, men først må jeg jo selvfølgelig teste den ut.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #13 Skrevet 12. juni 2018 Jeg synes også appen har blitt dårligere og mere uoversiktlig....bruker den mest på ipaden Anonymkode: abef9...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå