Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høy/middel på kredittscore, noe som plager meg. Jeg får likevel "alt jeg vil", men bekymrer meg for at det kan være et hinder når jeg skal søke boliglån. Uansett vil jeg ikke ha det!

Jeg er generelt flink til å betale regningene mine. Er litt glemst og kan få en purring her og der, men jeg har aldri hatt noen betalingsproblemer eller anmerkninger.

Min samboer er dessverre ikke av samme ulla. Bilen hans står på meg, og vi har fått mange purringer, kanselleringsvarsler ol. Da jeg skulle kjøpe egen bil, fikk jeg ikke lån i samme bank pga. dette, og måtte gå til neste bank som ikke visste om situasjonen.

Problemet står ikke på betalingsevner, han tjener ganske bra. Problemet er at han er sykt rotete og uansvarlig. Han er en utsetter 😒 Jeg har prøvd å få til faste trekk, men det skjer ikke.

Jeg mistenker at denne kredittscoren er basert på dette.

Har sagt at om bilen ikke blir solgt innen en måned, så får jeg den avskiltet. Og det er ok for han. Så den blir ikke et problem i fremtiden.

Så hvordan får jeg god score igjen? Må jeg bare la tiden gå? Hvor lenge, i så fall?

Anonymkode: 9b41d...e88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Min samboer er dessverre ikke av samme ulla. Bilen hans står på meg, og vi har fått mange purringer, kanselleringsvarsler ol. Da jeg skulle kjøpe egen bil, fikk jeg ikke lån i samme bank pga. dette, og måtte gå til neste bank som ikke visste om situasjonen.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvordan får jeg god score igjen? Må jeg bare la tiden gå? Hvor lenge, i så fall?

La bilen stå på ham. Omlag 35 % av kredittscoren din avgjøres av om du betaler regninger i tide.

Anonymkode: 3c1dc...f3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La bilen stå på ham. Omlag 35 % av kredittscoren din avgjøres av om du betaler regninger i tide.

Anonymkode: 3c1dc...f3c

Det koster veldig mye å omregistrere. Bilen blir ikke brukt heller, så det blir bare bortkastede penger. De kan heller gå til noe mer fornuftig. Så jeg synes at avskilting eller bilsalg er en god løsning på å få regningene til å forsvinne :) 

Skrevet

Du fikk ikke lån i samme bank pga at samboeren din ikke betaler regningene på bilen? Mener du da at det er billån han ikke betaler? Da hjelper det ingenting å avskilte bilen i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du er den som tar på deg alle problemene som oppstår når han ikke betaler for forsikring (kanselleringsvarsel tyder på manglende betaling av forsikring) o.l.

Hvorfor i all verdens dager har dere valgt å la bilen hans stå registrert på deg? Jeg antar det er du som da er registrert som eier av bilen?

Her ofrer du din egen kredittverdighet på hans alter mens han altså går fri.

Når han ikke vil høre om faste trekk så betyr jo det at han ikke anser dette som et problem for ham. Jeg ville undret meg på om han har noen skjulte anmerkninger som gjør at han ikke vil sette opp faste trekk.

Anonymkode: 52d5c...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som steg nr. 1 for å bedre kredittverdigheten er å sørge for helt separat økonomi, slik at din samboers uansvarlighet ikke går ut over deg. Slutt å leke mamma for en voksen (?) mann, la ham stå for sine egne prioriteringer og problemene som følger med. 

Anonymkode: 3424b...4a4

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har høy/middel på kredittscore, noe som plager meg. Jeg får likevel "alt jeg vil", men bekymrer meg for at det kan være et hinder når jeg skal søke boliglån. Uansett vil jeg ikke ha det!

Jeg er generelt flink til å betale regningene mine. Er litt glemst og kan få en purring her og der, men jeg har aldri hatt noen betalingsproblemer eller anmerkninger.

Problemet står ikke på betalingsevner, han tjener ganske bra. Problemet er at han er sykt rotete og uansvarlig. Han er en utsetter 😒 Jeg har prøvd å få til faste trekk, men det skjer ikke.

Jeg mistenker at denne kredittscoren er basert på dette.

Har sagt at om bilen ikke blir solgt innen en måned, så får jeg den avskiltet. Og det er ok for han. Så den blir ikke et problem i fremtiden.

Det er jo klart at du ikke får lån i samme bank når bilen og da sannsynligvis også lånet på den står på deg. Når han da er for sen med å betale, så er det i praksis du som er for sen med å betale. Det er i hvertfall det som blir registrert hos banken.

Anonymkode: be0ef...1e7

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, asterix skrev:

Du fikk ikke lån i samme bank pga at samboeren din ikke betaler regningene på bilen? Mener du da at det er billån han ikke betaler? Da hjelper det ingenting å avskilte bilen i hvert fall.

Lånet er betalt ned, så det er det forsikring og veiavgift vi får på faktura. Det forsvinner når man avskilter bilen ;)

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo klart at du ikke får lån i samme bank når bilen og da sannsynligvis også lånet på den står på deg. Når han da er for sen med å betale, så er det i praksis du som er for sen med å betale. Det er i hvertfall det som blir registrert hos banken.

Anonymkode: be0ef...1e7

Jeg vet jo det :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg glemte litt hvordan KG opererer og at jeg burde skrevet i hovedinnlegget at jeg IKKE er ute etter forholdsråd eller antagelser/insinueringer. Eller kommentarer fra bedrevitere.

Jeg er kun nysgjerrig på dette med kredittscore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...