Gå til innhold

Tynn katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymra for katten min! Den spiser så lite. Hun er to og et halvt år, har bestandig vært lita og tynn.

Hun er innekatt. En periode før jul sluttet hun helt å spise og drikke, helt uten grunn. Vi oppsøkte da dyrelege som fikk i henne vann og næring intravenøst. Men etter alle verdens tester fant de ingenting fysisk galt med henne.

Nå spiser og drikker hun igjen men det er så lite! :-(

Har prøvd alt mulig for, men hun vil bare ha tørrfor, royal canin.

Noen som har noen tips? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

jeg ville tatt pusen med til en annen dyrlege for en bedre utredning. noe er jo galt. En dyrlege burde gjøre jobben sin å finne problemet. Er avføringa normal? har hun får ormkur? du kan også høre med noen i en dyrebutikk, de pleier å ha litt kunnskap.. lykke til!

Skrevet

Tror du skal prøve en annen dyrlege, ja. For meg høres dette ut som om katten din kan ha fått orm. Hvis katten har f. eks bendelorm, kan den lett miste appetitten. I tillegg blir den tynn, fordi ormen tar all næringen. :-? Bendelorm kureres enkelt med en ormekur. Denne fåes på apoteket.

Har du prøvd å skifte fôr? Kan også hende at katten bare er matlei.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det kan også være at hun har probemer med munnen/tenner som gjør det vondt for henne å spise.

Men dyrlegen sjekket vel dette?!

Forøvrig enig med de andre, ta henne med til en anne dyrlege.

Gjest Pusemamma
Skrevet

Først og fremst ville jeg spurt om , hvor har du kattematen stående?

Mangen gjør feilen med og ha kattedo og mat i nærheten og det er fy fy!!!

Kanskje du må skifte type for i Royal Canin. Det måtte jeg med min katt, hun spiser som bare det nå. :sexy:

Skrevet

Dyrelegen sjekket tenner og munn, tok røntgen, ultralyd, alle tenkelige blodprøver. Hun har fått ormekur.

Har byttet for flere ganger. :-(

Kan doen stå i samme rom? Vi har ikke verdens største villa. Men et nokså romslig kjøkken hvor vi har både doen og maten. Men de står ikke ved siden av hverandre.

Blir så bekymmra! :cry:

Var redd dyrelegen skulle tro jeg vanskjøttet katten min. DET gjør jeg ikke.

Gjest Pusemamma
Skrevet

Problemet kan være at dere har maten og doen i samme rom. Katter er veldig renslige dyr og skal helst ikke ha. Kan du ikke prøve og ha maten på kjøkkenet og evnt kattedoen på badet eller plass ihuset som den lett finne. Det er verd forsøket ser du. Lykke til! Du ska nok se at appetitten tar seg opp igjen. :sexy:

Skrevet

Katten min var også veldig tynn de tre første årene, så kastrerte vi henne(etter pusunger). Dyrlegen sa hvertfall at det var helt normalt at noen katter var tynnere enn andre. Han fant heller ikke noe galt med pusen. Jeg prøvde alt for å få den til å legge på seg litt, men ingenting hjalp.

Det kan være noe galt, men det trenger ikke være det.

Gjest Pusemamma
Skrevet

Ja ingen katter er like noen tykke noen litt tykkere. Men det er egentlig ikke hygienisk heller og ha kattedoen på kjøkkenet.... Katter liker ikke og ha doen og maten i nærheten av hverandre. Jeg mente bare det er verd forsøker og se om katten ikke kvikner til igjen. Ingen ting skal være uprøvd. jeg hadde kattedoen i stuen!! Fy meg, men flyttet den til badet. Hun er veldig fornøyd med ordningen. Etter hun har vært på toalettet hopper hun opp i vasken og vil ha vann :sexy:

• 4 uker senere...
Gjest Pusemamma
Skrevet

Lurte bare på hvordan det går med katten jeg ;-)

Gjest Madeline
Skrevet

Vi hadde også en katt som var veldig tynn. Vi ga henne tørrfor beregnet på kattunger for det er det mer kalorier i og da la hun på seg.

Skrevet

Bare sniker inn en ting her:

Innekatter er vanligvis ikke plaget med innvollsorm. Kattunger smittes vanligvis med spolorm fra mor og skal behandles når de er små. Utekatter som fanger mus og fugl får i seg bendelorm og spolorm, og skal behandles mot orm hyppig. Innekatter kan få i seg spolorm om de leker med skoene du har tråkket i avføring med, eller fanger mus i kjelleren. Ellers er de vanligvis fri for orm, og trenger sjeldnere ormebehandling.

Til trådstarter: Jeg håper det går bedre med katten din (?) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...