Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Overskrifta er ment som en provokasjon. Pene jenter får alt servert i fanget, og trenger ikke anstrenge seg sosialt for å få oppmerksomhet eller bli inkludert. Ei viktig utfordring for disse er å avvise alle gutter som kommer nærme. De kan derfor virke kalde og arrogante. Det finnes slik jeg ser det svært få stygge jenter. Ei helt vanlig gjennomsnittlig jente er veldig pen Egentlig mener jeg derfor med dette jenter godt under middels utseende-messig. Disse må jobbe for oppmerksomhet. De kan være initiativtakere i sjekking, og svært sjarmerende og spennende. Jeg har begynt å få redusert tro på utseende som avgjørende eller sentral evalueringsfaktor når jeg skal evaluere kvinner som partner-potensiale. Jeg har begynt å tenke mer rundt _personlighet_ - og selvsagt henger dette sammen. Jeg ser etter noen som er eller prøver å være _sunn_, samtidig som ho kan være komfortabel med sin egen kroppsfasong. Jeg kjenner noen få jenter som har et stygt ansikt, men som likevel stråler og er sjarmerende. Det synes jeg forteller om en sterk personlighet. Hmm ok lang nok post nå.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Hvem er det som sier at det å være pen er enkelt? Altså, selvtillit kommer ikke av et godt utseende, det kommer innenfra. Ei pen jente kan godt ha elendig selvtillit og problemer med å ta kontakt med folk, prate med andre mennesker osv. Hvordan tror du da det er å få komplimanger og mye oppmerksomhet? Da kan man fort bli tilbaketrukket, føle seg ille til mote og dermed fremstå som kald og høy på pæra. En annen ting er at gutter gjærne trekker seg unna pene jenter og ikke tør ta sjansen for frykten om å bli avvist er for stor. Og så slår denne selvtilliten inn igjen, for om du da ikke er den som tar mest kontakt med mennesker deriblandt gutter så blir man jo ofte stående der da. Enda en ting er jenter. En pen jente kan godt ha problemer med å få venninner fordi hun fort kan bli sett på som en trussel i deres øyne. Jenter og sjalusi er en kjent ting. Så slik jeg ser det så kan det være et handicap, om man kan kalle det det, å være både pen og mindre pen. Hva er definisjonen på pen og mindre pen egentlig? Og får man et komplimang så takker man og gjære smiler samtidig, det er vel en del av den normale folkeskikken eller? (også må jeg presisere at jeg ikke bruker meg selv som utgangspunkt i denne diskusjonen )
Gjest *Fiona* Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Enig med Alwa jeg... Og det er uansett en smule mangelfullt å kategorisere slik - jeg kjenner stygge jenter som er så kjedelige at de burde hatt en kule i panna for å slippe å lide lenger, og vakre jenter som er knallsterke og intelligente og morsomme. At dere gutter ikke ser lenger enn utseendet og dermed går glipp av de pene interessante jentene får jo være deres problem ;-) og de mindre pene men interessante for den saks skyld.
mjau Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Jeg får høre at jeg er ei kjempepen jente, men det hjelper lite hvis jeg ikke klarer å prate for meg når jeg treffer en stilig type... Kansje jeg ikke har møtt den rette typen enda, som synes det kan være interessant å prate med meg også?? Ikke ta det for gitt at pene jenter har det så lett sosialt hele tia.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 (også må jeg presisere at jeg ikke bruker meg selv som utgangspunkt i denne diskusjonen ) Jeg tror ikke på deg. Jeg tror du er pen, klar over det og synes det er slitsomt.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 At dere gutter ikke ser lenger enn utseendet og dermed går glipp av de pene interessante jentene får jo være deres problem ;-) og de mindre pene men interessante for den saks skyld. Jeg forstår ikke hva du mener her. Kan du si det en gang til?
Gjest *Fiona* Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Jepp. Ut fra overskriften og din forklaring kan det virke som en slags problemstilling at utseendet styrer hvordan vi ser på hverandre - noe som seff til en viss grad er sant. Verre med jenter som må være pene og perfekte, enn gutter som kommer fint unna med å være sjarmerende og distingverte og andre omskrivninger for å være ikke så pen men veldig hyggelig likevel. Så - hvis man har et problem med dette, enten det er den ene eller andre veien, så sier det vel mer om hvor styrt akkurat du, man, en, er av utseende/stereotypier/førsteinntrykk. Det er ikke morsomt å bli uglesett av jenter fordi de er usikre/misunnelige, og det er ikke morsomt å bli utelukket av gutter som tenker "næh, pent hus, antar ingen hjemme" eller "out of my league" når man vitterlig er vanlig dødelig som alle andre. Det er like plagsomt som "hm, feit og sikkert dum" og liknende misforståelser... Jeg mener bare at sånne "problemstillinger" skjer i ens eget hode og sier lite om den andre parten - men hvem er taperen da...?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 2. mars 2005 #8 Skrevet 2. mars 2005 jeg kjenner stygge jenter som er så kjedelige at de burde hatt en kule i panna for å slippe å lide lenger Jeg skjønner poenget ditt, men er det nødvendig å ta så hardt i..? Blir provosert over at du bruker så sterkt språk.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #9 Skrevet 2. mars 2005 Jeg mener bare at sånne "problemstillinger" skjer i ens eget hode og sier lite om den andre parten - men hvem er taperen da...? Godt poeng. Jeg tenker litt på blink, kontaktsystemet til Dagbladet. Der har bilde utrolig mye å si.
Gjest ii Fiona Skrevet 2. mars 2005 #10 Skrevet 2. mars 2005 Jeg skjønner poenget ditt, men er det nødvendig å ta så hardt i..? Blir provosert over at du bruker så sterkt språk. Øh, javel... Og så da? Du måtte bare si det så jeg kunne endre min måte å uttrykke meg på, eller hva? Som du sier selv, så skjønte du poenget. Og det var jo poenget... Du forstår sikket selv (?) at å diskutere hvorvidt noe er NØDVENDIG fort kan blir energilekkasje, og hvis du skulle foreta den samme testen på alle innlegg på KG ville du ikke blitt arbeidsløs. Jeg hører hva du sier, registrerer hva du mener - og kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Finnes folk her jeg ikke liker skrivemåten til heller, men å faktisk skrive et innlegg om akkurat det - velvel. Ytringsfrihet til deg også!
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #11 Skrevet 2. mars 2005 Jeg skjønner poenget ditt, men er det nødvendig å ta så hardt i..? Blir provosert over at du bruker så sterkt språk. Bytt ut "kule" med "harpun" da vel.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Jeg hører hva du sier, registrerer hva du mener - og kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Finnes folk her jeg ikke liker skrivemåten til heller, men å faktisk skrive et innlegg om akkurat det - velvel. Ytringsfrihet til deg også! Du forstår ikke at å snakke om drap og våpen i en tråd om utseende virker provoserende. Du får tilogmed behov for å poste en lang post der du forsvarer deg. Jeg kunne kommet med noen kraftuttrykk jeg også men jeg tror ikke det er nødvendig.
Gjest *Fiona* Skrevet 2. mars 2005 #13 Skrevet 2. mars 2005 Du forstår ikke at å snakke om drap og våpen i en tråd om utseende virker provoserende. :o Nettopp, nettopp... la en spissformulering føre til fullstendig avsporing og helst en moralsk, etisk debatt om skytevåpen. Blinkskudd!! OJ beklager, der gjorde jeg det igjen For å pense det inn på utseende igjen, i følge denne trådens utvikling nå burde jeg være ung pakistaner med gullkjede rundt halsen i en sort BMW. Elsker KG...
Gjest *Fiona* Skrevet 2. mars 2005 #15 Skrevet 2. mars 2005 Pass deg, eller så blir du sensurert. Persondebatt er ikke LOV her, ikke usmakelige innlegg heller du stiller deg laglig til for hugg nå vettu!! Jasså, ikke innlogget... betyr at du faktisk har et nick på KG *enda mer nysgjerrig* Interessant. Men hvis du er interessant, betyr det at du er stygg iflg tråden... hmhmhm, dilemma Neida, nå er vi seriøse her altså. Jeg mener fortsatt at hvis man blir låst av et førsteinntrykk, sier det mer om en selv enn om den andre - pen eller ei.
sixx Skrevet 2. mars 2005 #16 Skrevet 2. mars 2005 jeg kjenner stygge jenter som er så kjedelige at de burde hatt en kule i panna for å slippe å lide lenger. :o
Gjest *Fiona* Skrevet 2. mars 2005 #17 Skrevet 2. mars 2005 Greit greit, KG er ikke stedet for bisarr humor. Jeg kan pøse på med en vits som illustrerer hvorfor den formuleringen ramlet ut - enten så skjønner man humoren eller så gjør man det ikke, sånn er det vel bare (gir opp å holde meg til tema i denne tråden ) Det var en gang en mann som var skrekkelig stygg, han var så stygg at det nesten var litt vondt å se på ham. Han fikk seg imidlertid en dame, og hun var enda styggere. De fikk en baby, som faktisk var så stygg at de måtte kaste'n. Den er selvsagt bedre live, og tar du den ikke så tar du den ikke, men poenget er; av og til blir noe så dumt og så far off og så åpenbart-ikke-alvorlig-ment at man tillater seg en grotesk kommentar, med det utgangspunkt at publikummet er noenlunde på samme frekvens og skjønner hva du mener. Men det er selvsagt ikke alltid slik. Holder imidlertid på at det du mener, det mener du, og det jeg mener, det mener jeg. Og jeg mener; jeg løper ikke rundt og skyter folk som er irriterende styggeogkjedelige (finnes de, egentlig? eller var det bare for å illustrere noe?). Jeg gir dem i høyden en kilevink. På en god dag.
Gjest Digger den dama! Skrevet 2. mars 2005 #19 Skrevet 2. mars 2005 Det var en gang en mann som var skrekkelig stygg, han var så stygg at det nesten var litt vondt å se på ham. Han fikk seg imidlertid en dame, og hun var enda styggere. De fikk en baby, som faktisk var så stygg at de måtte kaste'n. Fiona er dritkuuul!!!
Gjest Gjesten Skrevet 2. mars 2005 #20 Skrevet 2. mars 2005 Fi, no er vi forbi beundrar her, no er det snakk om fanclub Men altså, i følge denne tråden er Fiona ikkje interessant, for ho er faktisk pen... Så Hixerbear, er Fiona uinteressant? Og så tenkjer eg at det var slutten på tråden... *Attegløyma, tråd- killer *
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå