AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Min mor tror at jeg er manisk depressiv, hun sa det til meg for noen uker siden. Jeg trodde at manisk depressiv var når man hadde depresjon og var manisk samtidig, men nå som jeg faktisk har googlet begrepet ser jeg at det bare er ett annet ord for bipolar? Vel, uansett. Jeg er diagnostisert med schizofreni og behandleren min sier at jeg mest sannsynlig har depresjon og angst i tillegg, jeg har dog ikke blitt diagnostisert med det ennå. Jeg har barre svart på MADRS og ett annet skjema som kartlegger depresjon og angst. Det bekymrer meg litt at min mor tror jeg er manisk, for hun kan jo ha rett? Hun ser meg hver eneste dag og kjenner meg godt. Burde jeg legge noe i det eller bare ikke bry meg om det? Anonymkode: 4733b...67b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Du kan jo lese symptomene på mani, og se om du kjenner deg igjen i disse. Hvis ikke, har du nok ikke mani. Under mani har man alltid mye energi og nedsatt søvnbehov blant annet. Anonymkode: d1f8b...ab8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo lese symptomene på mani, og se om du kjenner deg igjen i disse. Hvis ikke, har du nok ikke mani. Under mani har man alltid mye energi og nedsatt søvnbehov blant annet. Anonymkode: d1f8b...ab8 Takk for svar. Jeg har sett på symptomene på mani og jeg kjenner meg ikke igjen i noen av dem borsett fra det med nedsatt søvnbehov, så jeg har nok ikke mani. Anonymkode: 4733b...67b
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Manisk depressiv heter nå bipolar lidelse, ja. Det er også en skillelinje mellom bipolar 1 og 2. Noen har flere depressive perioder enn maniske, mens andre har en blanding. Det krever kun en manisk episode for å få stilt bipolar.
aiba Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Jeg blir alltid lagt inn når jeg har mani for det er så ekstremt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå