Gå til innhold

Leie ut, kontraktssignering, første betaling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal leie ut fr a 1. august. Første visning er neste uke, altså 7 uker før innflytting. Hva er anlig med tanke på signering av avtalen, betaling av depositumet, betaling av første leie?

Tidligere flyttet folk inn 1-2 ker etter visning. Så vi signerte avtalen 1-2 dager etter visning og alt ble betalt dagen før h*n skulle flytte inn. 

Lurer på hvordan det er riktig å gjøre med tidspunktene nå.

Er redd vi signerer kontrakten og så hører jeg ikke noe fra leietakeren/han ombestemmer seg uten forpliktelser.

Anonymkode: 0e2d7...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forpliktelsen blir ikke borte selvom depositum eller husleie ikke betales i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Har de signert kontrakten har de oppsigelsestid. Elelrs så synes jeg det er greit å gjøre slike ting så raskt som mulig, som leieboer. Vil ikke at husvert plustelig har latt noen andre flytte inn heller

Anonymkode: 678f9...2e1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de signert kontrakten har de oppsigelsestid. Elelrs så synes jeg det er greit å gjøre slike ting så raskt som mulig, som leieboer. Vil ikke at husvert plustelig har latt noen andre flytte inn heller

Anonymkode: 678f9...2e1

Den leietakeren vi har nå har 1 mnd. oppsigelsestid. Så han flytter ut den 31. juli. Vi skal leie videre fra 1. august, men leter etter leietakere allerede nå. Derfor må begge parter uansett vente. 

TS

Anonymkode: 0e2d7...942

Skrevet

Lærte den harde veien at kontrakten må signeres så snart man har valgt leieboer, selv om innflytting er litt frem i tid. For begge parters skyld egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...