AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Jeg skal leie ut fr a 1. august. Første visning er neste uke, altså 7 uker før innflytting. Hva er anlig med tanke på signering av avtalen, betaling av depositumet, betaling av første leie? Tidligere flyttet folk inn 1-2 ker etter visning. Så vi signerte avtalen 1-2 dager etter visning og alt ble betalt dagen før h*n skulle flytte inn. Lurer på hvordan det er riktig å gjøre med tidspunktene nå. Er redd vi signerer kontrakten og så hører jeg ikke noe fra leietakeren/han ombestemmer seg uten forpliktelser. Anonymkode: 0e2d7...942
FrodeF Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Forpliktelsen blir ikke borte selvom depositum eller husleie ikke betales i dag.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Har de signert kontrakten har de oppsigelsestid. Elelrs så synes jeg det er greit å gjøre slike ting så raskt som mulig, som leieboer. Vil ikke at husvert plustelig har latt noen andre flytte inn heller Anonymkode: 678f9...2e1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har de signert kontrakten har de oppsigelsestid. Elelrs så synes jeg det er greit å gjøre slike ting så raskt som mulig, som leieboer. Vil ikke at husvert plustelig har latt noen andre flytte inn heller Anonymkode: 678f9...2e1 Den leietakeren vi har nå har 1 mnd. oppsigelsestid. Så han flytter ut den 31. juli. Vi skal leie videre fra 1. august, men leter etter leietakere allerede nå. Derfor må begge parter uansett vente. TS Anonymkode: 0e2d7...942
Trolltunge Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Lærte den harde veien at kontrakten må signeres så snart man har valgt leieboer, selv om innflytting er litt frem i tid. For begge parters skyld egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå