AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Er det slik at NAV betaler bare feriepengene av de første 12 uker av foreldrepermisjon og arbeidsgiveren ikke betaler noe? Altså, hvis jeg startet i permisjon 1 januar og tilbake i jobb 1 oktober, så betaler NAV feriepengene (10,2%) for januar, februar, mars og arbeidsgiveren betaler for oktober, november, desember? Altså jeg skal ha bare ca. 50% av det jeg vanligvis får i feriepengene? Noen som har hatt foreldrepermisjon i 2017 og kan bekrefte dette? Anonymkode: 2669c...e16
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Du får bare det fra nav, så lenge ikke arbeidsgiver har en spesiell policy/avtale på dette. Altså året etter får du langt mindre feriepenger enn vanlig. Hadde ikke permisjon i 2017 men et par år før. Da var det ihvertfall slik. Det kan ha blitt endret, men har ikke hørt noe om det. Sjekk med nav/arbeidsgiver uansett. Anonymkode: 4a97e...6e9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Selvsagt, når du faktisk har jobbet hos arbeidsgiver, så får du jo for det du tjente da. Anonymkode: 4a97e...6e9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Takk for svar. Da forstod jeg det riktig. Anonymkode: 2669c...e16
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene? Anonymkode: 211f7...ee7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene? Anonymkode: 211f7...ee7 Det må du sjekke med arbeidsgiver.. Mange arbeidsgivere som forskutterer lønn gir også fulle feriepenger.. Men hvordan DIN arbeidsgiver gjør det kan kun de svare på... Anonymkode: ad9c3...cfd
Grønt blad Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må du sjekke med arbeidsgiver.. Mange arbeidsgivere som forskutterer lønn gir også fulle feriepenger.. Men hvordan DIN arbeidsgiver gjør det kan kun de svare på... Anonymkode: ad9c3...cfd Riktig dette. Ulike venner har ulike erfaringer pga. arbeidsgivers praksis. Endret 11. juni 2018 av Grønt blad
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene? Anonymkode: 211f7...ee7 Jeg fikk også foreldrepenger utbetalt av arbeidsgiveren som de senere fikk igjen av NAV. orbereder meg på mye mindre feriepenger i år. TS Anonymkode: 2669c...e16
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 Fikk lønnsslipp nå. Får vanlig feriepenger, selv om jeg var i mammapermisjon. Problem solved. TS Anonymkode: 2669c...e16
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #10 Skrevet 11. juni 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene? Anonymkode: 211f7...ee7 Forskuttere jobben får du feriepenger som vsnlig Anonymkode: ade9b...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå