Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at NAV betaler bare feriepengene av de første 12 uker av foreldrepermisjon og arbeidsgiveren ikke betaler noe?

Altså, hvis jeg startet i permisjon 1 januar og tilbake i jobb 1 oktober, så betaler NAV feriepengene (10,2%) for januar, februar, mars og arbeidsgiveren betaler for oktober, november, desember?

Altså jeg skal ha bare ca. 50% av det jeg vanligvis får i feriepengene? 

Noen som har hatt foreldrepermisjon i 2017 og kan bekrefte dette?

Anonymkode: 2669c...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare det fra nav, så lenge ikke arbeidsgiver har en spesiell policy/avtale på dette. Altså året etter får du langt mindre feriepenger enn vanlig. 

Hadde ikke permisjon i 2017 men et par år før. Da var det ihvertfall slik. Det kan ha blitt endret, men har ikke hørt noe om det. 

Sjekk med nav/arbeidsgiver uansett. 

Anonymkode: 4a97e...6e9

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt, når du faktisk har jobbet hos arbeidsgiver, så får du jo for det du tjente da. 

Anonymkode: 4a97e...6e9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da forstod jeg det riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene?

Anonymkode: 211f7...ee7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var fem mnd i foreldrepermisjon i fjor (utbetalt gjennom arbeidsgiver) og jobbet resteb. Vil det si at jeg får mindre i feriepenger i år enn hvis jeg hadde jobbet de fem månedene?

Det må du sjekke med arbeidsgiver.. Mange arbeidsgivere som forskutterer lønn gir også fulle feriepenger.. Men hvordan DIN arbeidsgiver gjør det kan kun de svare på... 

Anonymkode: ad9c3...cfd

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du sjekke med arbeidsgiver.. Mange arbeidsgivere som forskutterer lønn gir også fulle feriepenger.. Men hvordan DIN arbeidsgiver gjør det kan kun de svare på... 

Anonymkode: ad9c3...cfd

Riktig dette. Ulike venner har ulike erfaringer pga. arbeidsgivers praksis.

Endret av Grønt blad
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også foreldrepenger utbetalt av arbeidsgiveren som de senere fikk igjen av NAV. orbereder meg på mye mindre feriepenger i år.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lønnsslipp nå. Får vanlig feriepenger, selv om jeg var i mammapermisjon. Problem solved.

TS

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Forskuttere jobben får du feriepenger som vsnlig

Anonymkode: ade9b...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...